Gevraagd voor cursus sieraden maken! --> Advies gevraagd!

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gebruikersavatar
Moei-Quai
Bead Dreamer
Berichten:576
Lid geworden op:zo 07 nov 2004 16:08
Locatie:Maarssen
Contacteer:
Gevraagd voor cursus sieraden maken! --> Advies gevraagd!

Bericht door Moei-Quai » di 09 jan 2007 16:32

Hi allemaal!

Ik werd vandaag gebeld door een mevrouw die via via mijn naam had gehoord... Ze vroeg me of ik het leuk vond om een workshop sieraden maken te geven. Nou natuurlijk!! Het gaat om een reeks workshops, of eigenlijk een cursus van 12 weken, voor kinderen in de basisschoolleeftijd. Het is de bedoeling dat er rond de 10 kinderen meedoen, die allemaal 10 euro voor materiaal inleggen.
Nu bracht dat me wel aan het twijfelen, 10x10= 100, en volgens mij is dat best weinig geld om materiaal te kopen voor 12 weken!
En wat zou ik in die 12 weken allemaal moeten maken?
Het lijkt me ontzettend leuk om te doen, maar ik twijfel toch een beetje of het niet té weinig geld is en té lange tijd? Misschien dat jullie me wat adviezen/tips kunnen geven, voor of juist tegen?
Alvast bedankt!!
Bye bye,
Roos

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 09 jan 2007 16:33

voor zoveel weken is het niet te doen met dat budget!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Gebruikersavatar
Moei-Quai
Bead Dreamer
Berichten:576
Lid geworden op:zo 07 nov 2004 16:08
Locatie:Maarssen
Contacteer:

Bericht door Moei-Quai » di 09 jan 2007 16:35

Ja, dat leek me ook, misschien moet ik voorstellen om de helft van de weken te doen ofzo? Maar bedenk me nu opeens, ik heb ook geen tien tangensetjes, ze kunnen natuurlijk wel delen maar toch...
Bye bye,
Roos

Gebruikersavatar
especially-sierada
Bead Fan
Berichten:382
Lid geworden op:zo 30 apr 2006 10:07
Locatie:IJmuiden
Contacteer:

Bericht door especially-sierada » di 09 jan 2007 16:45

Als kinderen enthousiast zijn vinden ze het moeilijk om te moeten wachten op een tangetje. Het is inderdaad niet echt te doen!
Sieraden maken; een uit de hand gelopen hobby!

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » di 09 jan 2007 16:58

Ik vind het veel en veel te weinig. Een kinderfeestje kost vaak al 10 euro en dat is dan één keer! Ik zou er pas over gaan denken bij 5 euro per kind per les. Het is ten slotte een hele investering waar je ook heel veel tijd in zult steken en daar mag best iets tegenover staan, je bent geen liefdadigheidsinstelling (denk ik :lol: )

Gebruikersavatar
Moei-Quai
Bead Dreamer
Berichten:576
Lid geworden op:zo 07 nov 2004 16:08
Locatie:Maarssen
Contacteer:

Bericht door Moei-Quai » di 09 jan 2007 17:03

Haha ik ben inderdaad geen liefdadigheidsinstelling ;)
Maar ik krijg er zelf ook wel een leuk bedrag per uur voor.
Ik vind het alleen niet helemaal de bedoeling om dat te investeren in kralen voor de workshop want dan schiet ik er zelf natuurlijk alsnog bij in!
Maar ik ga alles eens goed op een rijtje zetten en dan overleggen met die mevrouw, wie weet valt er nog iets te regelen wat voor beide partijen goed uitpakt!

Bedankt alvast voor jullie tips/adviezen en schroom niet om nog te reageren ;)
Bye bye,
Roos

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » di 09 jan 2007 17:07

Als je voor jezelf een leuke vergoeding krijgt, vind ik die 10 euro per kind puur voor materialen wel meevallen.
Kinderkralen kosten haast niets, daar kan je er veel van kopen voor bijvoorbeeld 50 euro, en dan heb je nog 50 euro voor je basismaterialen als koord en slotjes.
Dus als de vergoeding die jij zelf krijgt goed genoeg is, zou ik er wel over nadenken asl ik jou was.

Leuke opdracht trouwens :D
~Audrey~

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 09 jan 2007 17:30

flapflap schreef:Als je voor jezelf een leuke vergoeding krijgt, vind ik die 10 euro per kind puur voor materialen wel meevallen.
Kinderkralen kosten haast niets, daar kan je er veel van kopen voor bijvoorbeeld 50 euro, en dan heb je nog 50 euro voor je basismaterialen als koord en slotjes.
Dus als de vergoeding die jij zelf krijgt goed genoeg is, zou ik er wel over nadenken asl ik jou was.

Leuke opdracht trouwens :D
Helemaal mee eens, als dat voor de kralen is moet het wel redelijk lukken. Je kan ze bv ook laten rijgen met kleine kraaltjes, als ze bloemen rijgen zijn ze apetrots, en dat kost minder dan 1 euro. Je kan wire wrapped uitleggen, wel lastig voor kinderen hoor, als je dan paar kilo kralen bij mij koopt is dat ook heel goedkoop. Ik zou zeggen kijk of de uurtarief interessant genoeg is, denk na wat je zou kunnen uitleggen en kijk dan hoeveel lessen je kan geven voor 10,- . Het is alleen idd wel lastig qua tangen.

Dingen die mij zo snel te binnen schiet is rijgpatronen met kleine kralen, knopen (met weinig kralen) en wire wrapped (dan neem je goedkope mix).

succes!

Gebruikersavatar
Tara
Bead Designer
Berichten:964
Lid geworden op:zo 19 nov 2006 19:34
Locatie:Rhoon
Contacteer:

Bericht door Tara » di 09 jan 2007 18:40

Zelf heb ik ook een keer een workshop gegeven, de kinderen vonden het prachtig, vooral de meisjes, er was zelfs een jongetje van 6 jaar die heel lief een Jipen Janneke ketting maakte voor zijn vriendinnetje. Doe jezelf niets tekort inderdaad, koop inderdaad niet al te dure kralen, kinderen hebben echt niet altijd behoefte aan luxe kralen, het gaat er ze vooral om dat ze er leuk uitzien. En ik vind €10 voor 12 weken wel erg weing hoor.Tip: leg alles in 1 keer duidelijk uit, geef ze een houvast bv. deze keer gaan we dit en dit doen en de volgende keer iets anders.
Ik vind trouwens 12 weken wel erg lang, hoe oud zijn de kinderen? Het zou kunnen dat ze het op een gegeven moment niet meer zo leuk vinden als ze erg jong zijn. Ik hoop ook voor je dat de groep niet al te groot wordt, want kinderen vragen toch heel veel aandacht (positief bedoeld,hoor, maar anders ren je in je eentje van hot naar her, misschien is er iemand die je kan assisteren?)
Ik wens je in ieder geval heel veel plezier. Een goede voorbereiding is het halve werk!! :D
streef er enkel naar wat te spelen met kralen......

Gebruikersavatar
Moei-Quai
Bead Dreamer
Berichten:576
Lid geworden op:zo 07 nov 2004 16:08
Locatie:Maarssen
Contacteer:

Bericht door Moei-Quai » di 06 mar 2007 12:10

Even weer een schopje omhoog :)
Vanmiddag heb ik mijn eerste workshop uit een serie van 10...
Ben erg benieuwd hoe het gaat en hoe de zeven meiden die zich hebben aangemeld het vinden!
Bye bye,
Roos

Nietje
Bead Discoverer
Berichten:29
Lid geworden op:do 15 feb 2007 19:04
Locatie:Weert

Bericht door Nietje » di 06 mar 2007 12:27

Succes en ik ben benieuwd hoe het gegaan is!!!
Groetjes,
Anita..

Gebruikersavatar
Tara
Bead Designer
Berichten:964
Lid geworden op:zo 19 nov 2006 19:34
Locatie:Rhoon
Contacteer:

Bericht door Tara » di 06 mar 2007 12:51

Succes :D
streef er enkel naar wat te spelen met kralen......

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » di 06 mar 2007 13:17

Spannend :D
Wat heb je besloten te gaan doen?
~Audrey~

Gebruikersavatar
Moei-Quai
Bead Dreamer
Berichten:576
Lid geworden op:zo 07 nov 2004 16:08
Locatie:Maarssen
Contacteer:

Bericht door Moei-Quai » di 06 mar 2007 18:55

Hi allemaal!
Bedankt voor jullie reacties :D Het was hartstikke gezellig vanmiddag!
8 pittige meiden met allemaal wel enig gevoel voor kleur en smaak (de een wat minder dan de ander ;))
Omdat ze uit groep 6-7-8 komen en ik nog niet echt een idee van hun 'niveau' had, besloot ik om eerst maar eens een ketting te gaan rijgen. Geen slecht idee bleek, toen ze de kralen zagen hebben ze er een half uur over gedaan om een definitieve kleurkeuze te maken! :shock:
Maar dan heb je ook wat! Allemaal een leuke ketting gemaakt en tevreden weer naar huis :D
Over twee weken is de volgende les weer, kijken of ze zwevende kettingen leuk vinden.

Was trouwens nog best spannend, had extra kralen bij Sandra besteld en omdat ik een beetje verwend ben door haar goede service :oops: en omdat ik ziek ben geweeest had ik ze pas vrijdag besteld. Ik dacht die zijn maandag wel binnen... Niet dus. Vandaag 5 minuten voor de workshop zijn ze binnengekomen en heeft mijn lieve moeder ze snel naar mij toegebracht! :flowerysmile:
Bye bye,
Roos

Gebruikersavatar
Susann
Bead Starter
Berichten:97
Lid geworden op:ma 05 feb 2007 19:58

Bericht door Susann » di 06 mar 2007 22:29

Dat lijkt me leuk!..

Oeeh, das wel geluk dat ze de kralen net op tijd kon brengen :D

Je kunt ze misschien ook oorbellen laten maken..! (simpele)
Daar was ik helemaal fan van in die tijd ;)

Je kan ze eventueel ook zelf vragen wat ze leuk vinden 'voor de volgende keer'
~*~Groetjes van Susan~*~

Gesloten