draaiende tussenzetsels

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:
draaiende tussenzetsels

Bericht door Annemie » za 03 mar 2007 17:57

Vandaag ben ik gaan proberen een ketting te maken met tussenzetsels met 3 aansluitpunten. Ik heb op 2 manieren de draad aan de tussenzetsels vastgemaakt, maar wat ik ook doe, als ik de ktting omhang, kantelen de tussenzetsels. Ze liggen niet meer mooi plat zeg maar, maar hangen er een beetje horizontaal tussen. Kan dit opgelost worden of moet ik het opgeven en er een armband van maken?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Susann
Bead Starter
Berichten:97
Lid geworden op:ma 05 feb 2007 19:58

Bericht door Susann » za 03 mar 2007 22:40

Ik zou werkelijk niet weten hoe het komt en hoe je het kan voorkomen..

Maar ik vind de ketting heeeel erg mooi, niet kapot maken ;)
~*~Groetjes van Susan~*~

meggie
Bead Addict
Berichten:2239
Lid geworden op:do 20 mei 2004 07:34
Locatie:Noord-Brabant - Oss

Bericht door meggie » zo 04 mar 2007 11:21

misschien kun je ovale ringetjes aan de tussenstukken vast maken en daaraan het draad bevestigen.
Als ik ovale ringetjes gebruik, gaan mijn tussenstukken niet draaien..

Succes ermee ;)

XXX Meggie

Irene van der Maas
Bead Producer
Berichten:1166
Lid geworden op:wo 09 jul 2003 06:26
Locatie:Voorschoten
Contacteer:

Bericht door Irene van der Maas » vr 20 apr 2007 08:56

Het gebeurt vaak dat de hele boel gaat draaien als je kralen gaat combineren met tussenstukken.
Wat je ook kunt doen: de tussenstukken dubbel gebruiken, dan heb je er aan de andere kant ook een zitten en maakt het dus niet uit als de ketting gaat draaien.
Ligt wel een beetje aan de prijs van de tussenstukken natuurlijk!
Vaak komt het omdat de kralen die je gebruikt te groot zijn, daardoor komen de tussenstukken te ver van de huid te hangen en gaan ze draaien.
maar je hebt sommige kettingen die gewoon niet willen wat jij wilt !!!!
Succes in ieder geval!!!!
Irene van der Maas

Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Annemie » vr 20 apr 2007 12:21

Het was al eventjes geleden.... De ketting wordt inmiddels gedragen door mijn schoonmoeder.
Ik ben toch wel tevreden, ondanks dat ik het draaien niet helemaal heb kunnen oplossen. Ik ben een beetje gaan spelen met verschillende lengtes van draden en dat hielp. Inderdaad, soms doet het gewoon niet wat jij wil.

Gesloten