Workshops afgerond/Naschoolse opvang

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
nile
Bead Starter
Berichten:98
Lid geworden op:wo 02 aug 2006 10:12
Locatie:Almere
Contacteer:
Workshops afgerond/Naschoolse opvang

Bericht door nile » ma 26 feb 2007 12:06

Inmiddels is mijn serie workshops op een naschoolse opvang, afgelopen.
Audrey had een oproep gedaan of iemand in Den haag dit van haar wilde overnemen.
Heb ik gedaan en het was ontzettend leuk om te doen!
Wel lastig om 6 sessies met dezelfde kids te doen, wat moet je steeds verzinnen, maar uiteindelijk zijn ze zelf zo ermee bezig, dat ze na een paar keer zelf al roepen wat ze willen maken.
Wat een voordeel is, is dat ze je leren kennen en je gelijk "hun" juf bent. De laatste keer was de "expositie" waar anderen mochten komen kijken naar hun creaties en trots dat ze waren en ik ook! Dikke knuffels als afscheid, echt, ik vond het super.

Gebruikersavatar
Kaatje Kraal
Bead Producer
Berichten:1033
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 21:00
Locatie:Putte (Noord-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Kaatje Kraal » ma 26 feb 2007 12:28

Leuk voor je dat het allemaal zo goed gegaan is. :D
Groetjes van Karin alias Kaatje Kraal

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » ma 26 feb 2007 14:03

Oh wat leuk dat het zo goed is bevallen!
Ik baal er nog steeds van dat ik het niet zelf kon doen :?
Jammer hoor, maar super natuurlijk dat het zo allemaal toch nog goed is gekomen :D
Is het voor herhaling vatbaar?
~Audrey~

Gebruikersavatar
katskralen
Bead Fanatic
Berichten:1939
Lid geworden op:zo 09 feb 2003 17:01
Locatie:Kessel-Lo (Belgie)
Contacteer:

Bericht door katskralen » ma 26 feb 2007 19:41

Het klinkt in elk geval fantastisch leuk!

nile
Bead Starter
Berichten:98
Lid geworden op:wo 02 aug 2006 10:12
Locatie:Almere
Contacteer:

Bericht door nile » di 27 feb 2007 09:43

flapflap schreef:Oh wat leuk dat het zo goed is bevallen!
Ik baal er nog steeds van dat ik het niet zelf kon doen :?
Jammer hoor, maar super natuurlijk dat het zo allemaal toch nog goed is gekomen :D
Is het voor herhaling vatbaar?
Zéker voor herhaling vatbaar! Voor mij zal het niet meer gaan lukken hier, want april verhuizen we naar Almere. Maar ik heb daar al een contact gelegd met een NSO, die op hun site aangaven behoefte te hebben aan mensen die workshops wilden doen. Dus ik ga hier zeker mee door. Mocht er op een moment nog contact gezocht worden door NSO Jonas, dan stuur ik door ze naar jou, Audrey.
PS. op mijn site op onder "geschenkverpakkingen" heb ik een paar foto's geplaatst.

Gebruikersavatar
Moei-Quai
Bead Dreamer
Berichten:576
Lid geworden op:zo 07 nov 2004 16:08
Locatie:Maarssen
Contacteer:

Bericht door Moei-Quai » di 27 feb 2007 09:52

Wat leuk om te lezen!
Ik begin volgende week aan een serie van 10 workshops, ook als naschools project. Ik ben mijn programma een beetje aan het voorbereiden, heb je nog tips misschien?
Alvast bedankt!
Bye bye,
Roos

nile
Bead Starter
Berichten:98
Lid geworden op:wo 02 aug 2006 10:12
Locatie:Almere
Contacteer:

Bericht door nile » di 27 feb 2007 10:07

Ik had een heel programma, maar na 2-3 keer gaat het gewoon zoals het gaat, ze verzinnen dan ook zelf wel wat.
De tips die ik kreeg en die goed waren; veel kleurige, glimmende kunststof kralen, rose, blauw enzo doen het goed. Een plastic bakje waarin ze hun kralen deden, een rijgbord of antislipmatje.
"Setjes" waren "hot". Ook de rocailles waren een uitdaging voor de 7 jarigen, rijgen is wel moeilijk maar wie maakt de langste ketting....verder had ik oorbelhaakjes en wat hangertjes zoals bloemetjes en hartjes. Een slotje eraan is "echt" , maar dat moet je voor ze doen.Er was 1 jongen en die wilde wel iets stoerder, die kreeg zijn "eigen'doosje met houten grotere kralen in blauw, bruin en zwart. Heeft o.a een sleutelhanger gemaakt, maar ook een ketting en armband voor zichzelf.
veel plezier!

Gebruikersavatar
Moei-Quai
Bead Dreamer
Berichten:576
Lid geworden op:zo 07 nov 2004 16:08
Locatie:Maarssen
Contacteer:

Bericht door Moei-Quai » di 27 feb 2007 10:18

Dankjewel!
Ik ga lekker bij Sandra bestellen natuurlijk, volgens mij heeft zij de ideale kralen voor deze leeftijdsgroep :D
Maar dank voor je tips!
Bye bye,
Roos

Gesloten