Wat ik trouwens echt heel vervelend vind is; nooit geen, kost duur, opnoteren, nachecken aaarrrggghhh ( Oh, da's lekker Nederlands zeg
PM
- Mar-JoYa
- Moderator
- Contacteer:
Wat is toeassen dan
Oh die was wel erg flauw
Gelukkig heb ik geen pop-ups, want stoor me ook wel eens aan bepaalde taalfouten ( niet zozeer schrijf maar echt taal, zeg maar). Moet eerlijk zeggen dat ik me er bij Sandra altijd minder druk om maak, met haar Zuid-Afrikaanse achtergrond
Wat ik trouwens echt heel vervelend vind is; nooit geen, kost duur, opnoteren, nachecken aaarrrggghhh ( Oh, da's lekker Nederlands zeg
)
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ
En dingen zoals "Hij heb meer als mijn" ipv Hij heeft meer dan ik....... Daar erger ik me meer aan dan een e'tje teveel in een tekst.Mar-JoYa schreef:Wat is toeassen dan![]()
Oh die was wel erg flauw
Gelukkig heb ik geen pop-ups, want stoor me ook wel eens aan bepaalde taalfouten ( niet zozeer schrijf maar echt taal, zeg maar). Moet eerlijk zeggen dat ik me er bij Sandra altijd minder druk om maak, met haar Zuid-Afrikaanse achtergrond
![]()
Wat ik trouwens echt heel vervelend vind is; nooit geen, kost duur, opnoteren, nachecken aaarrrggghhh ( Oh, da's lekker Nederlands zeg)
En zo kan ik nog vele voorbeelden noemen.

Groetjes
Hilde
Toeassen?Mar-JoYa schreef:Wat is toeassen dan![]()
Oh die was wel erg flauw
![]()
Wat ik trouwens echt heel vervelend vind is; nooit geen, kost duur, opnoteren, nachecken aaarrrggghhh ( Oh, da's lekker Nederlands zeg)
Groetjes en kraalplezier van Mieke
Ik houd ook niet van taal- en spelfouten, maar ook al doe je nog zo je best, je ontkomt er gewoon niet aan. Maar soms wordt het wel heel erg. Ik hoorde iemand een keer zeggen: "nee, dat was hij niet, dat was hem broer!"
Als logopedist hoor ik dagelijks heel wat foute zinsconstructies, maar dat sloeg toch wel alles (zeker omdat het een volwassene was die het zei)!
Als logopedist hoor ik dagelijks heel wat foute zinsconstructies, maar dat sloeg toch wel alles (zeker omdat het een volwassene was die het zei)!
AU!Vendelle schreef:Ik houd ook niet van taal- en spelfouten, maar ook al doe je nog zo je best, je ontkomt er gewoon niet aan. Maar soms wordt het wel heel erg. Ik hoorde iemand een keer zeggen: "nee, dat was hij niet, dat was hem broer!"![]()
Groetjes en kraalplezier van Mieke
- Mar-JoYa
- Moderator
- Contacteer:
Oeoeoeoeoeoeoeoe en net op mijn rug waar ik niet kan krabbenZannalee schreef: Enigste, daar krijg ik nou jeuk van
Kennen en kunnen is ook zo'n fijne
Toch leuk om te lezen dat wij een J-Factor hebben
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ
@ Mieke,
sorry het was een inkoppertje, ik kon het niet laten...
Iemand die zich stoort aan taalfouten en zich er zelf schuldig aan maakt. Niet dat ik zo perfect ben hoor... Kun je me vergeven?
Maar ondanks mijn gemopper over het 'geïrriteer' wil ik wel even kwijt dat ik het taalgebruik op dit forum van een behoorlijk niveau vind. Als ik zie wat er op andere fora soms allemaal staat.... zelfs in de onderwerpenlijst staan dan al dingen als "Hier ken je bijpraten"
Wat ik vaak irritant vind om te lezen/horen is: Hij is groter dan mij, zij heeft meer dan mij.
Ik leer mijn kinderen, dat er een werkwoord achter moet kunnen.
Dus: 'Hij is groter dan ik (BEN)', 'zij heeft meer dan ik (HEB)' en dan heb je meteen het goede persoonlijk voornaamwoord woord te pakken.
En wat me ook opvalt is dat tegenwoordig veel mensen "vervangen voor' gebruiken in plaats van 'vervangen door'. Ik heb geen idee waar dat ineens vandaan komt.
Maar ik zie het o.a. in de boeken van Sonja Bakker een aantal keer staan. 't Is net zoiets als toen 'de spits afbijten' ineens door iedereen werd vervangen door
'het spits afbijten' hoewel dat dan taalkundig weer juist was, als ik me goed herinner. Maar 't is dan ineens zo'n rage, en je hoort het plotseling iedereen zeggen.
TIP: als je een beetje op de hoogte wilt blijven van taalkundige veranderingen (en miskleunen) kun je je abonneren op Taalpost, http://www.taalpost.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook leuk: http://www.onzetaal.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
sorry het was een inkoppertje, ik kon het niet laten...
Maar ondanks mijn gemopper over het 'geïrriteer' wil ik wel even kwijt dat ik het taalgebruik op dit forum van een behoorlijk niveau vind. Als ik zie wat er op andere fora soms allemaal staat.... zelfs in de onderwerpenlijst staan dan al dingen als "Hier ken je bijpraten"
Wat ik vaak irritant vind om te lezen/horen is: Hij is groter dan mij, zij heeft meer dan mij.
Ik leer mijn kinderen, dat er een werkwoord achter moet kunnen.
Dus: 'Hij is groter dan ik (BEN)', 'zij heeft meer dan ik (HEB)' en dan heb je meteen het goede persoonlijk voornaamwoord woord te pakken.
En wat me ook opvalt is dat tegenwoordig veel mensen "vervangen voor' gebruiken in plaats van 'vervangen door'. Ik heb geen idee waar dat ineens vandaan komt.
Maar ik zie het o.a. in de boeken van Sonja Bakker een aantal keer staan. 't Is net zoiets als toen 'de spits afbijten' ineens door iedereen werd vervangen door
TIP: als je een beetje op de hoogte wilt blijven van taalkundige veranderingen (en miskleunen) kun je je abonneren op Taalpost, http://www.taalpost.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook leuk: http://www.onzetaal.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
het is mij ook nog nooit opgevallen, het zou me ook niet opvallen denk ik en als zou het me opvallen zou ik het misschien niet eens melden. maar dit is gewoon opbouwende kritiek jolanda, ik vind dit alles behalve aanstellerij. er zijn gewoon mensen die zich aan verkeerde spelling en stijlfouten ergeren, en ik vind niet dat die mensen zich in moeten houden met hun opbouwende kritiek. het is alleen maar bedoelt om sandra te helpen, en er werd ook netjes gevraagd van kan je dit ajb veranderen, en niet die MOET echt verandert worden.
tegen de rest. hou er rekening mee dat de opmerkingen die bij de hand zijn ook verkeerd kunnen vallen... niet bij mij hoor, maar het kan gebeuren
tegen de rest. hou er rekening mee dat de opmerkingen die bij de hand zijn ook verkeerd kunnen vallen... niet bij mij hoor, maar het kan gebeuren
Groetjes Marit
Als secretaresse ben ik gebonden aan correct nederlands taalgebruik (hoop nu ook echt dat ik geen typefouten maak...)
Ik erger me soms aan het wij, zij, jij, julie, hullie, zullie (Utrechts hè)gebeuren. Sinds ik Duits heb gestudeerd merk ik dat mijn nederlandse grammatica veel beter gaat en dat ik daar ook heel veel op let, ook bij anderen.
Ik vind niet echt dat er een uitgebreide discussie gehouden moet worden over sommige spelfouten, we zitten hier op een kralenforum en niet een taalinstituut.... Tuurlijk begrijp ik dat taalfouten soms storend kunnen zijn, maar daar kunnen we ook overheen lezen toch????
Ik erger me soms aan het wij, zij, jij, julie, hullie, zullie (Utrechts hè)gebeuren. Sinds ik Duits heb gestudeerd merk ik dat mijn nederlandse grammatica veel beter gaat en dat ik daar ook heel veel op let, ook bij anderen.
Ik vind niet echt dat er een uitgebreide discussie gehouden moet worden over sommige spelfouten, we zitten hier op een kralenforum en niet een taalinstituut.... Tuurlijk begrijp ik dat taalfouten soms storend kunnen zijn, maar daar kunnen we ook overheen lezen toch????
- flapflap
- Bead Hysteric
- Contacteer:
Dat is een leuk ezelsbruggetje zeg, die kende ik nog niet, bedankt!Healthy schreef:Ik leer mijn kinderen, dat er een werkwoord achter moet kunnen.
Wat nog steeds 1 van mijn favorieten is bij D-tjes en T-tjes is het werkwoord waarover je twijfelt vervangen door "koken". Simpel maar zeer doeltreffend
~Audrey~