Workshop> Ideen voor groep meiden van 13 of 14 jaar

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
Gebruikersavatar
moniek81
Bead Fan
Berichten:371
Lid geworden op:wo 19 okt 2005 11:19
Locatie:Hellevoetsluis
Workshop> Ideen voor groep meiden van 13 of 14 jaar

Bericht door moniek81 » wo 14 feb 2007 11:04

Hoi allemaal,

Ik ga mijn eerste workshop houden voor 5 meiden van 13 of 14 jaar! Nu is mijn vraag heeft er iemand ervaring met een groep van deze leeftijd? Wat vinden ze leuk om te maken?

En hoe moet ik dit aanpakken... Ik zat te denken om verschillende voorbeelden mee te nemen die ze dan kunnen namaken met hun eigen idee en kleur enzo... Het is zowieso de bedoeling om een ketting te gaan maken! Dus ik zat te denken aan knopen op waxkoord en misschien wat kettelen met ornamenten die ze dan kunnen beplakken.

Heeft er iemand nog tips of ideeen?

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » wo 14 feb 2007 13:07

tja ik heb een nicht(je) van 13 jaar en zij is verzot op oorbellen en ringen
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

essie2395
Bead Designer
Berichten:976
Lid geworden op:ma 17 jan 2005 21:34
Contacteer:

Bericht door essie2395 » wo 14 feb 2007 14:41

hai!
ik doe meestal met meiden van die leeftijd oorbellen, armbandjes en sleutelhangers/tashangers...
Sommigen willen een ketting, maar de meeste meiden toch idd liever de andere dingen...

en ze gaan erg vaak voor "blingbling".

succes en veel plezier!
kralengroetjes, Esther

muis26
Bead Dreamer
Berichten:531
Lid geworden op:vr 16 jul 2004 19:21
Locatie:Almere
Contacteer:

Bericht door muis26 » wo 14 feb 2007 15:16

Laatst heb ik met meiden van 14 en 15 een workshop gedaan. Ze mochten zelf kiezen wat voor sieraad ze wilden maken, en ze vielen allemaal voor een ketting van een veter in de nek en vooraan geketteld, met een uitloper aan de voorkant.

Voor twee van die meiden had ik al eens een ketting gemaakt als verjaardagscadeau, en toen wilden ze exact hetzelfde model, maar in een andere kleur. Dit is dus voor die leeftijd voor mij het 'succesnummer'.
Groetjes,
Christa

Gebruikersavatar
moniek81
Bead Fan
Berichten:371
Lid geworden op:wo 19 okt 2005 11:19
Locatie:Hellevoetsluis

Bericht door moniek81 » wo 14 feb 2007 16:10

Ze hebben dus al gekozen om kettingen te maken dus het gaat er meer om watvoor soorten kettingen in de smaak vallen.... Ik maak zelf veel bling bling en af en toe ook wel wat anders hoor haha maar om genoeg materialen te hebben vroeg ik mij af watvoor kettingen bij deze meiden in de smaak zal vallen....

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » wo 14 feb 2007 17:40

Neem geen bling bling(dus met swarovksi etc)
Het zijn beginners en die hebben nog niet de handig heid
Er kunnen na verloop van tijd steentjes afvallen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Neem gewoon een paar veters of waxkoord en laat ze onderaan een paar kralen kettelen.
Hier zijn ze al best zoet mee omdat kralen uitzoeken voor deze leeftijd erg moeilijk is.
Heb je niet genoeg tangetjes om te kettelen dan kun je ook gewoon knopen op waxkoord.
neem een paar voorbeelden mee van lange kettingen en ze vinden het vast geweldig
Succes ermee
laat je wel fotos zien want daar ben ik gek op :lol: :lol:
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gesloten