Hoe bergen jullie je sieraden op?

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
Hoe bergen jullie je sieraden op?

Bericht door Sandra » do 08 feb 2007 08:24

Ik wilde dit al een tijdje vragen. Hoe bergen jullie de sieraden, die je voor jezelf houdt, op?
Ikzelf heb ze nu al jarenlang aan een soort sleutelhangerrek hangen, en op zich gaat dat prima, alleen gebeurd het toch weleens dat er wat verkleurt, bv verlengketting of slotje. Ik denk dat het komt omdat ze vlakbij mijn wastafel hangen, wie weet is het daar wat vochtiger? Ik vraag me ook af of het geen kwaad kan metalen kettingen tegen elkaar aan te laten hangen, of het zeg maar elkaar kan laten verkleuren? Vooral als je verschillende metalen bij elkaar heb, bv verzilverd - wire - bali silver - sterling silver.

Ik ben vooral nieuwsgierig hoe jullie het opbergen zodat:
- het niet allemaal door elkaar ligt en het lastig wordt 1 te vinden
- het niet zomaar kan verkleuren

Alvast bedankt voor de tips. :)

Gebruikersavatar
Kaatje Kraal
Bead Producer
Berichten:1033
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 21:00
Locatie:Putte (Noord-Brabant)
Contacteer:

haakjes

Bericht door Kaatje Kraal » do 08 feb 2007 09:02

Bij mij hangen ze op van die kleefhaakjes in mijn kledingkast aan de zijkant. Kan er makkelijk bij omdat het de kant is waar de schuifdeur open gaat. En ik denk dat het ook niet verkleurd omdat het lekker donker is in de kast. Alleen heb ik soms een beetje plaatsgebrek, dus moeten er zeker nog haakjes komen.
Groetjes, Karin

Hilde
Bead Intelligent
Berichten:1255
Lid geworden op:di 20 sep 2005 16:59
Locatie:Nijmegen

Bericht door Hilde » do 08 feb 2007 09:06

Eerst had ik ze op een soort prikbord hangen. Maar zo worden ze toch wel vuil en dof.
Met kerst heb ik van mijn man heel veel opbergdozen gekregen. Daarinbewaar ik nu de kettingen die ik zelf draag. Op kleur gesorteerd.

Zo kan er niks mee gebeuren.
Afbeelding
Groetjes
Hilde

Gebruikersavatar
Schanulleke
Bead Believer
Berichten:208
Lid geworden op:wo 25 jan 2006 15:38
Locatie:Limburg
Contacteer:

Bericht door Schanulleke » do 08 feb 2007 09:10

Ik heb alles in die handige kleinere IKEA ladenkastjes liggen. Jullie kennen ze wel, die onbehandelde die je nog in alle kleuren kunt verven. Okay, er liggen dan natuurlijk wel wat kettingen over elkaar maar de kettingen die ik zelf draag, die liggen apart en minder in een vakje. De kettingen voor de verkoop liggen per soort gewoon op elkaar (ik let bij zwevende kettingen goed op dat er geen knik in de draad kan komen).

Liggen ze lekker donker, stof vrij en er kan niks mee gebeuren. De ladenkastjes zelf staan langs mijn kledingkast op elkaar gestapeld op de grond (zijn er maar 3 hoor!).
Namasté,
Schanulleke

"Leven is het meervoud van lef"

Gebruikersavatar
Inekes
Bead Lover
Berichten:441
Lid geworden op:ma 01 aug 2005 08:40
Locatie:Drenthe (noord)
Contacteer:

zelfde

Bericht door Inekes » do 08 feb 2007 09:26

Ik heb ze net als Schanulleke, in een IKEA ladenkastje (moppe). Wel gelakt inmiddels 8)
Ideaal, grote la voor kettingen, kleinere voor oorbellen e.d.

Ineke
The only interesting answers are those which destroy the questions

Marsha1979
Bead Dreamer
Berichten:537
Lid geworden op:do 09 jun 2005 21:22
Locatie:Kudelstaart

Bericht door Marsha1979 » do 08 feb 2007 09:36

Ik heb een sieradenkistje gekocht bij de Xenos, daar heb ik mijn sieraden in liggen maar dan ook nog in gripzakjes (voor de zekerheid). Door mijn nikkel allergie denk ik dat de sieraden bij mij sneller verkleuren dan bij iemand anders.
Groetjes Marsha

Don't worry bead happy !

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » do 08 feb 2007 16:50

Ik heb sieradenrollen, die zijn ideaal maar wel snel vol. ik heb er nu 2 maar dat is veeel te weinig. Jammer dat het maken zo'n werk is :lol:

Gebruikersavatar
Tara
Bead Designer
Berichten:964
Lid geworden op:zo 19 nov 2006 19:34
Locatie:Rhoon
Contacteer:

Bericht door Tara » do 08 feb 2007 17:08

Ik doe alle kettingen per stuk voorzichtig in een groot doorzichtig soort ansichtenkaartzakje (hobbywinkel)en daarna in een opbergdoos, die koop ik bij Ikea, de grote platte dozen, zodat de kettingen niet al te veel op elkaar liggen, maar netjes verspreid, kan ongeveer 15 kettingen kwijt in 1 doos. Mijn kettingen blijven zo het mooist. :D
streef er enkel naar wat te spelen met kralen......

Happy
Bead Believer
Berichten:288
Lid geworden op:do 23 feb 2006 16:37

Bericht door Happy » do 08 feb 2007 17:17

Al mijn kettingen liggen in mijn nachtkastje, door elkaar en in elkaar en in de knoop. Ik ben er helemaal niet zo voorzichtig mee... Vind vaak wat terug in allerlei tassen of jassen.
Schaamschaam... maarja zo berg ik ze wel op.
Misschien word het wel eens tijd voor verandering
Greets!
Femke

Gebruikersavatar
Sanne
Bead Dreamer
Berichten:686
Lid geworden op:zo 08 okt 2006 21:43
Locatie:Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sanne » do 08 feb 2007 17:18

ik heb naast mijn spiegel een soort van kapstokje, een plankje met 4 knopjes erop, hier hangen mijn kettingen aan, en het staat nog leuk ook. Ketting die ik donker wil bewaren gaan in een laatje laatje van mijn kast, ze liggen daar op zachte gripmapjes. Oorbellenhangen aan de bovenkant van mijn spiegel :lol: 8) Ziet er wel gezellig uit haha
X Sanne
:flirt:

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » do 08 feb 2007 17:26

Als je zoekt op "opbergen" kom je een hele pagina topics tegen, waaronder deze 3:

http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... t=opbergen" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... t=opbergen" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... t=opbergen" onclick="window.open(this.href);return false;
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
dolfijn
Bead Lover
Berichten:488
Lid geworden op:ma 20 nov 2006 22:17
Locatie:St-Job-in't-Goor, Be
Contacteer:

Bericht door dolfijn » do 08 feb 2007 18:31

Ik heb een vriendin en haar man heeft voor haar een houten medicijnenkastje omgetoverd tot een juwelenkastje .

Dit kan je met ieder kastje wel doen . Je haalt de schabben eruit en klopt in het kastje of op een houten latje kleine nageltjes ( dat latje bevestig je dan in het kastje) zo kan je aan de achterkant, aan de bovenkant(binnenin!) haakjes bevestigen en zelfs aan de binnenkant van het deurtje !

alle kettingen hangen dan wat erg overzichtelijk is ! en deurtje toe ...en er komt geen licht of stof aan !

en ik ..ik heb ze op mijn "transportkapstokken" ( http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false; ) hangen in mijn kleerkast
Groetjes,
Linda

Gebruikersavatar
Love-beadies
Bead Producer
Berichten:1100
Lid geworden op:do 10 jun 2004 13:10

Bericht door Love-beadies » do 08 feb 2007 21:44

Degene die ik niet zelf zo gauw zou dragen doe ik in een zakje en in een doos, maar degene die ik wel draag zitten allemaal in mijn sieradenkist, die wordt nu wel erg vol :D
Groetjes Ilona

Gebruikersavatar
Reflection
Bead Starter
Berichten:53
Lid geworden op:di 23 jan 2007 15:30

Bericht door Reflection » vr 09 feb 2007 14:34

ik heb op mijn prikbord mijn oorbellen hangen voor voor mijn kettingen gaat mijn mams een sieradenrol voor me maken ^^

Gebruikersavatar
ger
Bead Fan
Berichten:304
Lid geworden op:do 10 feb 2005 16:22

Bericht door ger » vr 09 feb 2007 15:31

Lange tijd had ik alles aan zo'n Xenos mokkenboom hangen. Hartstikke leuk gezicht, maar zoals anderen al zeiden, alles wordt doffig en stoffig.
Nu bewaar ik ze allemaal apart in bakjes van ongeveer 8x6 en die zitten weer in een grote schoenendoos onder in de kast. Wel wat meer zoekwerk in de ochtend, maar de kettingen blijven schoon en glanzend.

Gesloten