watvoor praatje op party?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
kralie
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 29 sep 2006 10:44
Locatie:Middelburg
Contacteer:
watvoor praatje op party?

Bericht door kralie » ma 05 feb 2007 16:24

Mijn zus en ik gaan eind maart onze eerste sieradenparty houden.
We zijn nu bezig met hoe die avond eruit moet zien aangezien we hier geen ervaring mee hebben.
Waarschijnlijk komen de mensen rond 20 uur binnen (10mensen uitgenodigd) moeten we dan ook een "praatje" houden?
we willen graag weten watvoor "praatje" andere mensen houden en hoe lang. (het meot oo weer niet "saai" worden)
Ga je vertellen bijvoorbeeld watvoor soort sieraden je hebt (parel, knoop etcetc) ga je ook vertellen dat je op bestelling kan maken en op maat?
hoe verloopt het het beste?
Beadle, kralen&sieradenwinkel Middelburg

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » ma 05 feb 2007 16:48

Je kan best al gaan beginnen met te schatten hoeveel mensen er komen. Bij mij is dat meestal zo'n 60% van hoeveel ik uitgenodigd heb maar het kan wel eens een dieptepunt van maar 20% zijn bvb. Daar moet je je wel op voorbereiden.

Ik hou zelf amper een praatje. Ik ga er wel bijstaan en zeg iets over een specifieke ketting maar ik ga niet praten als een tupperware consulente.

Gebruikersavatar
kralie
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 29 sep 2006 10:44
Locatie:Middelburg
Contacteer:

Bericht door kralie » ma 05 feb 2007 17:18

ja dat wil ik dus beetje voorkomen. het meot niet saai worden.
Op de 1e party verwacht ik neit veel afmeldingen, aangezien het allemaal vrienden en bekenden/familie zijn
Beadle, kralen&sieradenwinkel Middelburg

Gebruikersavatar
katskralen
Bead Fanatic
Berichten:1939
Lid geworden op:zo 09 feb 2003 17:01
Locatie:Kessel-Lo (Belgie)
Contacteer:

Bericht door katskralen » ma 05 feb 2007 17:50

Op mijn open huis had ik zelfs geen tijd voor een praatje. Als de mensen vragen hebben stellen ze ze wel, voor de rest willen ze gewoon kijken en passen.

Lissie
Bead Addict
Berichten:2049
Lid geworden op:wo 03 mei 2006 09:08
Contacteer:

Bericht door Lissie » ma 05 feb 2007 19:50

Ik heb nog nooit een sieradenparty gehad, wel een tupper-ware party :lol: (En ziek dat ik de nacht erop werd!!! :? )
Maar als ik er zo over nadenk, zou ik gewoon een kort intro-tje doen over wie je bent, waarom je sieraden maakt, wat er in je assortiment zit, en dat ze te allen tijde kunnen vragen of iets aangepast, ingekort of verlengd kan worden. En dan lekker zelf laten passen.

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » ma 05 feb 2007 19:52

Het beste is eerst even uit te leggen hoe je de sieraden moet dragen
NIet in contact met water, parfum etc
Ook vertellen hoe je ze het beste kunt opbergen
Dus staaldraad altijd rond leggen etc.
Je kunt eventueel ook vertellen hoe je bij deze hobby bent gekomen en hoe het verder is gegaan.
Daarna laat je iedereen snuffelen en als iemand een sieraad in de hand heeft even wat meer hier over vertellen.

Succes
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Marsha1979
Bead Dreamer
Berichten:537
Lid geworden op:do 09 jun 2005 21:22
Locatie:Kudelstaart

Bericht door Marsha1979 » ma 05 feb 2007 19:56

Ik vind het altijd zo erg om voor een grote groep te moeten staan en dan ook nog iets te zeggen :oops: ik zeg dus eigenlijk liever niet iets maar als mensen mij zelf iets vragen krijgen ze natuurlijk altijd antwoord.

Na mijn laatste party kreeg ik wel de tip om voortaan wel een praatje te houden omdat dat waarschijnlijk ook wel de verkoop stimuleert :wink:

Je kan een klein beetje over jezelf vertellen en dat je de sieraden als hobby maakt en er niet aan probeert te verdienen, alleen het materiaal er weer probeert uit te halen zodat je weer nieuwe spulletjes kan kopen. Welke materialen en technieken je veel gebruikt en inderdaad dat je er voor moet zorgen dat de sieraden niet in contact mogen komen met water en/of parfum ...
Groetjes Marsha

Don't worry bead happy !

Lissie
Bead Addict
Berichten:2049
Lid geworden op:wo 03 mei 2006 09:08
Contacteer:

Bericht door Lissie » ma 05 feb 2007 19:58

kraaltje schreef:Het beste is eerst even uit te leggen hoe je de sieraden moet dragen
NIet in contact met water, parfum etc
Ook vertellen hoe je ze het beste kunt opbergen
Dus staaldraad altijd rond leggen etc.
Je kunt eventueel ook vertellen hoe je bij deze hobby bent gekomen en hoe het verder is gegaan.
Daarna laat je iedereen snuffelen en als iemand een sieraad in de hand heeft even wat meer hier over vertellen.

Succes
Heel goed idee. Maar het behoud van de sieraden kun volgens mij beter op een soort 'garantie-briefje' uitprinten dat je ze meegeeft als ze sieraden kopen. Dan kunnen ze het achteraf nog eens nalezen.

Gebruikersavatar
kralie
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 29 sep 2006 10:44
Locatie:Middelburg
Contacteer:

Bericht door kralie » ma 05 feb 2007 20:25

ik ben (ooit) een sop een party geweest dat ging zo:
je kwam aan, liep om naar je stoel te komen langs de tafel met tasjes etcetc, dus graaide direct als eerste op de tafel. darana ging je zitten om wat te dirnken. verder geen praatje of niks
vond ik zelf beetje gek, wil ik dus neit. maar ik hou er ook neit ozvan inderdaad om een groep wat te gaan vertellen .
Maar wel netjes om inleidend praatje te doen. dacht zelf nog om een doek op de tafel te doen om te voorkomen dat iedereen direct gaat kijken graaien nog voordat ze koffie hebben.
Beadle, kralen&sieradenwinkel Middelburg

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » di 06 feb 2007 19:32

Lissie schreef:
kraaltje schreef:Het beste is eerst even uit te leggen hoe je de sieraden moet dragen
NIet in contact met water, parfum etc
Ook vertellen hoe je ze het beste kunt opbergen
Dus staaldraad altijd rond leggen etc.
Je kunt eventueel ook vertellen hoe je bij deze hobby bent gekomen en hoe het verder is gegaan.
Daarna laat je iedereen snuffelen en als iemand een sieraad in de hand heeft even wat meer hier over vertellen.

Succes
Heel goed idee. Maar het behoud van de sieraden kun volgens mij beter op een soort 'garantie-briefje' uitprinten dat je ze meegeeft als ze sieraden kopen. Dan kunnen ze het achteraf nog eens nalezen.

Dat is dan wel het beste.
Meestal lezen ze het niet dus als je het uitlegt en de uitleg ook op papier mee geeft kunnen ze het alsnog nakijken.
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gesloten