Knijpkraaltje en kalot

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Dylano
Bead Interested
Knijpkraaltje en kalot

Bericht door Dylano » wo 10 mar 2004 12:32

Ik vind het een beetje eng om de draad bij het afwerken net boven het knijpkraaltje af te knippen ,zou het nog los kunnen gaan vraag ik me af..... In boekjes enz... wordt aangeraden om de rest van je draad op de bergen in een kalotje maar daar is toch helemaal geen plaats voor dus ik knip hem maar af, ik weet het anders ook niet. Ook vind ik het link om een knijpkraaltje te gebruiken bij een nylondraad volgens de een kan dat wel en volgens de ander weer niet?????????

patricia
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door patricia » wo 10 mar 2004 12:59

Ik knip het ook geowon af hoor. Als je knijpkraal goed dicht zit kan de draad er echt niet tussenuit...
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Vero
Bead Discoverer

Bericht door Vero » wo 10 mar 2004 13:01

dag dylano ,
ik werk altijd mijn draad af met kalotjes . het is niet alleen steviger maar er is ook minder kans dat het prikt .

groetjes vero

eelkehas
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door eelkehas » wo 10 mar 2004 13:06

Soms rijg ik 2 knijpkraaltjes.. de laatste knijp ik meteen vast en door die daar onder doe ik de draad nog even terug.. dan pas knijp ik die ook dicht.. draad afknippen en dan de knijpkalot dicht..
Maar ik weet niet of 2 ronde knijpkraaltjes in het kalotje passen.. 2 van die buisjes in iedergeval wel..

Groetjes Eelke

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » wo 10 mar 2004 22:25

Het ligt er ook aan hoe groot je kalotje is.
Knijpkralen bij nylondraad doe ik nooit meer, het is me toch een paar keer gebeurd dat na verloop van tijd de draad stuk gaat, voor jezelf is dat niet zo erg maar als je iets voor een ander maakt dan is dat toch echt niet leuk.
Ik rijg heel weinig met nylondraad, de bal uit kralenmagie b.v. wel, maar voor de ketting heb ik staaldraad gebruikt

Gesloten