workshop parelketting knopen

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sofieke
Bead Fanatic
Berichten:1840
Lid geworden op:zo 25 mei 2003 19:21
Locatie:Poelkapelle (W-VL, Belgi
workshop parelketting knopen

Bericht door Sofieke » wo 03 jan 2007 20:52

ik heb deze kerstvakantie 4 workshops gegeven (zwevende ketting, 2 kinderworkshops en 1 keer decoupage)
Ik heb in de winkel 2 keer een vrouw moeten helpen met hun parelketting en hun knoopje daartussen. Toen ik voorstelde voor een workshop waren ze wel heel enthousiast.

Ik doe dat altijd met een klein pincetje, maar dat is altijd een gefriemel en geframmel. Denken jullie dat het zou lukken om zo'n workshop te geven en hoe pak ik dat dan het beste aan?

Groetjes
Sofie

Gebruikersavatar
Sofieke
Bead Fanatic
Berichten:1840
Lid geworden op:zo 25 mei 2003 19:21
Locatie:Poelkapelle (W-VL, Belgi

Bericht door Sofieke » di 09 jan 2007 13:56

niemand?

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » di 09 jan 2007 16:56

Ik zou zeggen doe het niet tenzij je van je zelf vindt dat je het super goed kan, en dat lijkt mij niet als ik jouw post lees. Dus eerst heel veel oefenen en dan pas aan een workshop geven denken vind ik.

Gebruikersavatar
Madelief
Bead Chatter
Berichten:3625
Lid geworden op:do 27 mei 2004 12:26
Locatie:Mechelen - België

Bericht door Madelief » di 09 jan 2007 20:12

Je kan ook eens proberen om een naald door de lus van de knoop te doen (dus je knoop maken, maar niet aantrekken) en dit zo tot tegen de parel te trekken of schuiven. Zo doe ik het met veterkettingen en na drie knoopjes heb je de smaak wel te pakken... Ga ervoor zou ik zo zeggen, maak eerst een paar parelkettingen voor iedereen die je kent :wink:

Gebruikersavatar
dolfijn
Bead Lover
Berichten:488
Lid geworden op:ma 20 nov 2006 22:17
Locatie:St-Job-in't-Goor, Be
Contacteer:

Bericht door dolfijn » di 09 jan 2007 20:18

ik gebruik de stoute methode en die gaat héél goed voor workshops en het resultaat is even mooi

begin met twee draden die je ieder aan een naald doet en door een parel trekt
leg dan een knopp in de twee draden en trek die tot tegen de parel , verwissel de draden van links naar rechts en leg een tweede knoop en trek die aan ...draden door de volgende parel ...et voila !!!

belangrijk : test de draad even !!
Groetjes,
Linda

Gebruikersavatar
Sofieke
Bead Fanatic
Berichten:1840
Lid geworden op:zo 25 mei 2003 19:21
Locatie:Poelkapelle (W-VL, Belgi

Bericht door Sofieke » do 11 jan 2007 12:27

dolfijn schreef:ik gebruik de stoute methode en die gaat héél goed voor workshops en het resultaat is even mooi

begin met twee draden die je ieder aan een naald doet en door een parel trekt
leg dan een knopp in de twee draden en trek die tot tegen de parel , verwissel de draden van links naar rechts en leg een tweede knoop en trek die aan ...draden door de volgende parel ...et voila !!!

belangrijk : test de draad even !!
ik heb het even uitgeprobeerd!! Het is een openbaring!!!

Gebruikersavatar
M@non
Bead Interested
Berichten:137
Lid geworden op:wo 14 sep 2005 01:54
Contacteer:

Bericht door M@non » do 11 jan 2007 14:20

Ik ben even heel nieuwsgierig hoe jullie een naald door die ieniemienie parelgaatjes hebben gekregen.
:shock: Zelfs 2 keer ... :shock:

Ik ben bezig om een kleine handleiding te maken over het zelf knopen van een parelketting. Zonder al te veel gedoe met naalden en pincetten. Gewoon met alleen je handen dus. Ik had de slag binnen een uur al te pakken.
Wanneer wil je die workshop geven? Als het al snel is kan ik je misschien alvast wat mailen.

Manon

Gebruikersavatar
Sofieke
Bead Fanatic
Berichten:1840
Lid geworden op:zo 25 mei 2003 19:21
Locatie:Poelkapelle (W-VL, Belgi

Bericht door Sofieke » do 11 jan 2007 15:23

M@non schreef:Ik ben even heel nieuwsgierig hoe jullie een naald door die ieniemienie parelgaatjes hebben gekregen.
:shock: Zelfs 2 keer ... :shock:

Ik ben bezig om een kleine handleiding te maken over het zelf knopen van een parelketting. Zonder al te veel gedoe met naalden en pincetten. Gewoon met alleen je handen dus. Ik had de slag binnen een uur al te pakken.
Wanneer wil je die workshop geven? Als het al snel is kan ik je misschien alvast wat mailen.

Manon
de workshop staat nog niet gepland, maar als het lukt, is het voor in de paasvakantie, in april

Gebruikersavatar
dolfijn
Bead Lover
Berichten:488
Lid geworden op:ma 20 nov 2006 22:17
Locatie:St-Job-in't-Goor, Be
Contacteer:

Bericht door dolfijn » do 11 jan 2007 18:02

Sofieke schreef:
dolfijn schreef:ik gebruik de stoute methode en die gaat héél goed voor workshops en het resultaat is even mooi

begin met twee draden die je ieder aan een naald doet en door een parel trekt
leg dan een knopp in de twee draden en trek die tot tegen de parel , verwissel de draden van links naar rechts en leg een tweede knoop en trek die aan ...draden door de volgende parel ...et voila !!!

belangrijk : test de draad even !!
ik heb het even uitgeprobeerd!! Het is een openbaring!!!
:) Ja simpel hé !!
ik gebruik daarvoor zo'n flexibele naald , zo'n opgedraaide met een loop op het einde ...werkt heel goed ...
Groetjes,
Linda

Gebruikersavatar
M@non
Bead Interested
Berichten:137
Lid geworden op:wo 14 sep 2005 01:54
Contacteer:

Bericht door M@non » do 18 jan 2007 08:50

Ik heb de handeiding af en een link geplaatst in het forum 'inspiratie en technieken op het internet'.

Manon

Gesloten