tentoonstelling over kralen

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
els hopman
Bead Believer
Berichten:289
Lid geworden op:vr 08 aug 2003 23:01
Locatie:in ieder geval in Nedreland
tentoonstelling over kralen

Bericht door els hopman » vr 15 dec 2006 23:02

.Er is in het Tropenmuseum in Amsterdam van 16 december t/m 13 mei 2007 een tentoonstelling over kralen, genaamd "Pracht en Kraal"van Madonna tot de Masai.
Als je op de link klikt kom je bij een scan van het bewuste artikel. de foto is veel te groot om hierbij te zetten, anders was het niet meer leesbaar.
Ik hoop dat het lukt, en anders kijk even op http://www.tropenmuseum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i59.photobucket.com/albums/g287/ ... kralen.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Amsterdam is wel erg ver weg voor mij maar misschien als verjaardagskado.....

Gebruikersavatar
Romantica
Bead Intelligent
Berichten:1395
Lid geworden op:di 01 mar 2005 21:38
Locatie:Almere Buiten
Contacteer:

Bericht door Romantica » za 16 dec 2006 23:35

Lijkt me erg leuk om heen te gaan, misschien in de kerstvakantie. Of m'n kinderen het ook leuk vinden ewet ik niet, anders neem ik ze mee.
Voor mij is het gelukkig niet zo ver. :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » di 19 dec 2006 18:09

Volgens mij was het de glamour, maar weet het niet zeker, maar in een tijdschrift stond een aanbieding voor een combinatie van workshop om sieraad met swarovski materiaal te maken en bezoek aan tentoonstelling voor 29 euro geloof ik, misschien interessant :?: :?:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
moniek81
Bead Fan
Berichten:371
Lid geworden op:wo 19 okt 2005 11:19
Locatie:Hellevoetsluis

Bericht door moniek81 » wo 20 dec 2006 08:52

Dat met die workshop was via de bijenkorf te regelen! helaas zaten zij al helemaal vol... erg jammer!

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » wo 20 dec 2006 09:23

Ziet er zeker leuk uit! Bij Bol.com kun je er ook een boek over kopen waar een heel enthousiaste recensie bij staat!
Groetjes Els,

Gebruikersavatar
samira
Bead Fanatic
Berichten:1898
Lid geworden op:zo 30 jan 2005 12:04

Bericht door samira » wo 20 dec 2006 10:00

Elsje schreef:Ziet er zeker leuk uit! Bij Bol.com kun je er ook een boek over kopen waar een heel enthousiaste recensie bij staat!
lachen1
Zekers, zekers! Er staat ook bij dat het boek nog niet verschenen is! (Had vorige week gekeken en nu weer even gecheckt voor alle zekerheid!) :roll:
Groetjes Wendy

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 20 dec 2006 10:06

Oeh hoe heet het boek?? Ik spaar nl kralenboeken. ;)

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » wo 20 dec 2006 13:14

Sandra schreef:Oeh hoe heet het boek?? Ik spaar nl kralenboeken. ;)
het heet; Pracht en kraal van Oei, L.
en het is nog niet verschenen zegt Bol inderdaad. Er staat echter al wel een heel enthousiaste recensie bij... :shock:

Als je kijkt op http://www.tropenmuseum.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en dan verder klikt naar die tentoonstelling staat er vanzelf een omschrijving van wat je in het boek aan zult treffen inclusief de link naar bol.
Groetjes Els,

Gebruikersavatar
Romantica
Bead Intelligent
Berichten:1395
Lid geworden op:di 01 mar 2005 21:38
Locatie:Almere Buiten
Contacteer:

Bericht door Romantica » wo 20 dec 2006 20:59

Sandra schreef:Oeh hoe heet het boek?? Ik spaar nl kralenboeken. ;)
O jee, ik heb net een heleboel boeken op mijn site gezet, ook hele oude uit de jaren 70/80. Misschien zit er wat voor je bij?
Ik wil er juist van af, het wordt teveel.:D
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 20 dec 2006 22:29

oeeeh ik ga gauw kijken!! Maar kan het niet vinden....waar staan ze??
Ik ben heel zuinig en blij met mijn boekenverzameling. :D Op http://www.kralen.com/boeken.php?select=4&order=naam" onclick="window.open(this.href);return false; kan je zien welke boeken ik al heb, heb een krat vol (waaronder engelse) die ik nog moet registreren. :lol:

Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door Mieke » ma 25 dec 2006 14:49

Oe Sandra,
Dat ziet er goed uit. Dat wil ik ooooooooook. :lol:
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 25 dec 2006 23:03

:lol: Ben inmiddels ook al jaren aan het sparen hoor, en ben heel blij met mijn verzameling. :)

Gebruikersavatar
Caatje
Bead Fan
Berichten:312
Lid geworden op:wo 24 dec 2003 15:03
Locatie:Nieuw-Vennep
Contacteer:

Bericht door Caatje » di 26 dec 2006 12:01

ik wil naar die tentoonstelling
Het is leuk om dingen te maken met kralen.

Gebruikersavatar
Moei-Quai
Bead Dreamer
Berichten:576
Lid geworden op:zo 07 nov 2004 16:08
Locatie:Maarssen
Contacteer:

Bericht door Moei-Quai » di 02 jan 2007 22:07

Ik ben vandaag naar de tentoonstelling geweest en vond het erg leuk!
Er was een gedeelte waarbij je meer uitleg kreeg over de kraal zelf, en van wat voor materialen er allemaal kralen werden gemaakt (zelfs mensentanden :shock:) En een ander gedeelte waarbij je allemaal kralen 'toegepast' zag, maar dan vooral op kledingstukken, niet echt sieraden zoals wij ze kennen.
In de museumwinkel kon je allerlei kralenboeken bekijken en kopen, en ook was er een voorraadje HELE DURE kralen te bewonderen en evt. te kopen.
Trouwens leuk te combineren met een bezoekje aan de vlakbij gelegen Dappermarkt, waar ook wel eens een kralenkraampje staat!
Ik vond het een aanrader!
Bye bye,
Roos

Bir
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:di 09 jan 2007 14:29
Locatie:amsterdam

Bericht door Bir » di 09 jan 2007 16:17

Ik ben er nou al 2x geweest, en zal ongetwijfeld nog eens gaan. Fijne tentoonstelling!
In de museumwinkel kan je inderdaad dure, maar prachtige en oude kralen kopen zoals de Italiaanse millefiore, die vanaf 1850 in grote getale werden geproduceerd voor de Afrikaanse markt. Als je bedenkt dat die kralen soms wel 100 jaar door West Afrika gezworven hebben, en het haar en de halzen van veel vrouwen hebben versierd is 15 euro voor 3 kralen toch weer niet zo heel veel...
Overigens vind je o.a. op de Noordermarkt op maandag en zaterdag ook kralenverkopers, op de Lindenmarkt op zaterdag, en heb je op de Rozengracht de kralenwinkel Coppenhagen die niet goedkoop is maar wel heeele mooie kralen heeft!

Veel plezier :wink:

Gesloten