verloop van een party?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
vee
Bead Starter
Berichten:83
Lid geworden op:do 16 nov 2006 15:24
Locatie:hoogstraten
verloop van een party?

Bericht door vee » di 19 dec 2006 13:05

hoi,

ik weet niet zeker of dit hier thuis hoort, dus verplaats maar als je wil.

ik ben een tijdje geleden begonnen met sieraden te maken.
ikheb mij thuis voor het eerst een party gedaan om te 'proberen'.
nu.. ik had allemaal voorbeelden, en de mensen konden dan kiezen welk juweel ze in welke kleur wilden.
er kon die avond niets meegenomen worden, enkel besteld worden dus.
nu.. doen jullie dat ook zo??
of verkopen jullie gewoon je spullen?
want bijgevolg had ik verschrikkelijk veel bestellingen (een beetje te eigenlijk).
dus wat doe ik het beste?gewoon verkopen?
of laten bestellen?

groetjes veerle

Gebruikersavatar
Sandy25
Bead Lover
Berichten:485
Lid geworden op:ma 09 okt 2006 19:28
Locatie:Apeldoorn

Bericht door Sandy25 » di 19 dec 2006 13:53

Ik ben zelf ook net begonnen met sieraden maken en heb hier nog geen ervaring mee. Maar ik zou zelf veel verschillende dingen maken en die meteen verkopen. Maar op bestelling kan ook. Het is maar net wat jij het fijnste vind, denk ik.
Groetjes Sandra

Kini
Bead Interested
Berichten:194
Lid geworden op:zo 13 nov 2005 14:19

Bericht door Kini » di 19 dec 2006 14:16

Met bestellen heb je een hoop werk achteraf en mensen kunnen toch nog afzeggen. Met maken en meteen meenemen, nemen mensen het mee, hebben ze betaald en allemaal blij. Denk dat je allebei wel kunt doen. Zitten aan allebei voordelen. Als je voorbeelden hebt en mensen kunnen bestellen, dan kunnen ze eigen kleuren ed uitzoeken. En als ze liggen en ze vinden het mooi, huppa, meegeven :)

Gebruikersavatar
Tara
Bead Designer
Berichten:964
Lid geworden op:zo 19 nov 2006 19:34
Locatie:Rhoon
Contacteer:

party

Bericht door Tara » di 19 dec 2006 14:28

Hoi, ik doe zelf alles te koop (heb ik bij me), het kan zijn dat men het model wel leuk vindt maar bv. in een andere kleur, ik kan dat dan bekijken of dat mogelijk is. Het is aan jou de keus of je dit wel of niet doet, hoeveel tijd wil je er in investeren? Als je alles van tevoren maakt en meeneemt heb je het eigenlijke werk al gehad en is het een kwestie van verkopen. Als je achteraf geen extra werk wilt, maar liever aan nieuwe sieraden maken besteedt moet je dat gewoon doen, toch. En als je duidelijk bent over de inhoud van de party, weet men van tevoren hoe het werkt, jij maakt de regels. :D
streef er enkel naar wat te spelen met kralen......

Annemarie!
Bead Fan
Berichten:306
Lid geworden op:vr 09 jun 2006 22:01

Bericht door Annemarie! » di 19 dec 2006 16:50

als ze gelijk sieraden mee kunnen nemen is het makkelijkst en het leukst
als ik een sieraad zie wil ik die gelijk om doen en meenemen
niet nog dagen/weken er op wachten
bovendien zou ik er dan over na gaan denken en bedenken dat ik al genoeg sieraden hebt dat ik de bestelling af zeg of maar 1 ipv 3 wil
vaak nemen vrouwen op een sieraden party te veel mee
ze worden hebberig terwijl als ze er over nakunnen denken zien ze er mischien van af
kortom je ik zou ze gewoon de sieraden laten kopen en meenemen die jij bij je hebt
behalve als iets anders willen zou ik het op bestelling doen
groetjes Annemarie :-)

vicky stellwag
Bead Intelligent
Berichten:1408
Lid geworden op:za 09 sep 2006 13:58
Locatie:duiven
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » di 19 dec 2006 17:00

Ik verkoop gewoon wat ik maak...in principe doe ik niet op bestelling maken, omdat ik nooit weet of ik exact de kralen wel krijgen kan die men wil.
Bovendien is het mijn hobby, en maak ik altijd wat ik zelf leuk vind, anders gaat er voor mij de lol vanaf. Voor een goede vriendin wil ik best een keer een ketting op bestelling maken bij uitzondering, maar verder doe ik dat niet.
Ik heb gemiddeld altijd een ketting of 50 klaar liggen...als men daar niet uit kan kiezen....
Heb eigenlijk nog niet meegemaakt dat iemand zei dat er helemaal niets bij zat wat ze leuk vond.
What's life whithout beads

Gebruikersavatar
Loura!
Bead Fan
Berichten:332
Lid geworden op:wo 30 aug 2006 14:20
Locatie:Beesd

Bericht door Loura! » di 19 dec 2006 19:42

Ik verkoop wat ik heb. Ik maak wel op bestelling, maar zeg er dan bij dat ik (waarschijnlijk) niet meer aan dezelfde kralen kan komen!
Groetjes,
Loura

Sieraden maken is geen hobby maar een verslaving...

vee
Bead Starter
Berichten:83
Lid geworden op:do 16 nov 2006 15:24
Locatie:hoogstraten

Bericht door vee » di 19 dec 2006 20:49

hoi,
bedankt voor de goede tips!
annemarie.. je hebt helemaal gelijk! vrouwen zijn hebberig.. zo ben ik zelf ook hoor als ik wat zie. dus het is inderdaad handig als ze direct kopen en meenemen.
ik denk dat ik wat meer gewoon ga verkopen dan. want ik zat de eerste keer tot men nek in het werk, wel leuk hoor! maar als je dan elke week een party hebt!!
alvast bedankt.
:D

groetjes vee

Gesloten