kralen via internet kopen

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
saadhoff
Bead Starter
Berichten:81
Lid geworden op:di 24 okt 2006 12:34
Locatie:ijsselmuiden
kralen via internet kopen

Bericht door saadhoff » do 16 nov 2006 18:58

Hallo allemaal

Ik zou ook graag via Internet kralen willen kopen alleen dat durf ik niet want je hoort van die verhalen dat je geld overboekt en dat je dan geen materialen krijg of is het wel vertrouwd want mijn moeder zegt elke keer ik zal het niet doen.

Graag reactie

groetjes nicolette

Lissie
Bead Addict
Berichten:2049
Lid geworden op:wo 03 mei 2006 09:08
Contacteer:

Bericht door Lissie » do 16 nov 2006 19:00

Als je bij bekende winkels koopt, is er niet zo'n groot risico. En zeker als je met PayPal betaalt, dan is je aankoop verzekerd. Als je dan een pakketje niet krijgt, moet de verkoper het alsnog opnieuw opsturen, of het bedrag terugstorten. (Moet je wel binnen 45 dagen na aankoop bij paypal melden)

Ik koop zelf ontzettend veel via internet (ebay, marktplaats, creadream, kralendoos, de kast, etc) en nog nooit is het fout gegaan.

Je kunt ook van te voren even een vraag hier op dit forum stellen of een bepaalde winkel vertrouwd is of niet.
Succes!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 16 nov 2006 19:03

hi Nicolette,
Als je ergens iets wil kopen, kan je gerust hier vragen of iemand er ervaring mee heeft, hopelijk mag je er dan wel kopen. :) Verder kan je evt bestellen bij http://www.creadream.nl" onclick="window.open(this.href);return false; , die shop is van mij, net zoals het forum van mij is. Je kan daar betalen met eenmalige machtiging, en als ik 'n oplichter zou zijn zou de bank mij nooit toestemming hebben gegeven incasso opdrachten te doen, dus dat zit dan wel goed. ;)

Gebruikersavatar
Kraaltjes
Bead Intelligent
Berichten:1359
Lid geworden op:di 22 jun 2004 18:31
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » do 16 nov 2006 19:14

Je moet idd gewoon weten waar je moet zijn, het is natuurlijk altijd ergens een risco. Maar meeste webshop zijn geweldig, als iets niet aankomt sturen sommige het zelf gewoon nog een keer. :D
:engel: Groetjes Eveline

Hilde
Bead Intelligent
Berichten:1255
Lid geworden op:di 20 sep 2005 16:59
Locatie:Nijmegen

Bericht door Hilde » do 16 nov 2006 19:18

Inderdaad, eerst hier vragen of iemand al ervaring met een bepaalde webwinkel heeft.
Ikzelf koop al ruim een jaar regelmatig via internet en heb nog nooit problemen gehad.

En misschien ook een tip. Koop nooit voor een erg groot bedrag ineens. Als het dan eventueel toch misgaat ben je niet zo heel veel geld kwijt.
Afbeelding
Groetjes
Hilde

saadhoff
Bead Starter
Berichten:81
Lid geworden op:di 24 okt 2006 12:34
Locatie:ijsselmuiden

Bericht door saadhoff » do 16 nov 2006 19:23

Bedankt voor de tips en ik zal even kijken
Mijn man koopt ook wel eens dingen via Internet en dat gaat ook altijd goed.
Maar ik wilde het zeker weten dat het geen kwaad kan.

Groetjes,
nicolette

Gebruikersavatar
jappeleintje
Bead Believer
Berichten:247
Lid geworden op:wo 14 jun 2006 11:08

Bericht door jappeleintje » do 16 nov 2006 19:49

Ik heb eigenlijk altijd alleen maar goede ervaringen gehad met kralen kopen op het internet ( en ik bestel aardig vaak bij verschillende shops) op een keer na dan ( zie topic "gggrrr ik ben een beetje boos")

Gewoon een keer proberen en inderdaad als je het eng vindt, niet een te groot bedrag in een keer. Ik heb mijn bestellingen ook nog nooit aangetekend laten verzenden en alles is altijd goed aangekomen.

Succes en gr. Monique

Gebruikersavatar
katskralen
Bead Fanatic
Berichten:1939
Lid geworden op:zo 09 feb 2003 17:01
Locatie:Kessel-Lo (Belgie)
Contacteer:

Bericht door katskralen » do 16 nov 2006 19:53

Ik denk dat het beter is om niet via internet te kopen.
Ik ben er zelf nog maar net mee begonnen, en het is veel te verslavend. Het bestellen, het wachten op het pakje, de vreugde als het aankomt :wink:
Nee, serieus nu,ik stond er eerst ook erg sceptisch tegenover en heb nu sinds kort enkele bestellingen gedaan, tot nu toe is het altijd goed verlopen. Gewoon doen dus!

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » vr 17 nov 2006 08:50

DOEN! :D Zoals al gezegd, als je een leuke shop ziet, check hier even via de zoekfunctie en als er niets te vinden is, kun je altijd vragen, want zowel :engel: als :evil: eerlijk beoordeeld :wink:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
Healthy
Bead Believer
Berichten:204
Lid geworden op:zo 13 aug 2006 07:27
Contacteer:

Bericht door Healthy » vr 17 nov 2006 12:03

Ja hoor, ik heb tot nu toe hele goede ervaringen, maar ja bestel ook via CreaDream...

éen dingetje wou ik nog even zeggen: Sandra zegt
en als ik 'n oplichter zou zijn zou de bank mij nooit toestemming hebben gegeven incasso opdrachten te doen, dus dat zit dan wel goed
daar ben ik 't niet helemaaal mee eens... de bank weet vantevoren niet of je iemand gaat oplichten. Zelf hebben we voor onze zaak ook een incassocontract, en ik stond verstomd hoe makkelijk dat gaat. In principe zou ik van elk rekeningnummer nu geld kunnen innen...ik doe het niet uiteraard, want ik wil geen slechte naam krijgen... maar ik vind dat er heel weinig controle op is.

En een jaar of drie geleden is er eens iemand geweest die het wilde aantonen dat het heel simpel is om dat te doen, die heeft toen van verschillende omroepen geloof ik hele grote bedragen ge-ind ... om het aan de kaak te stellen.

Geen haan die er naar kraaide!

Het is natuurlijk wel zo dat als er veel mensen klagen over onterechte incasso's dat je incassocontract dan vast wel wordt ingetrokken.


Kortom: Ga vooral af op de goede ervaringen van anderen! :D

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 17 nov 2006 12:06

Nou, het duurde wel een tijdje eer ik toestemming kreeg hoor, en ik weet zeker dat als er vaak teruggeeist zou worden ik geen incasso meer zou kunnen uitvoeren. Ze voeren ook best controle uit. Ik was keer op vakantie en moest daarna best veel geld incasseren omdat het veel bestellingen achter elkaar waren, lukte het niet simpelweg omdat ik net boven de grens was die in mijn contract stond. Nee ik vind dat ze er nog best wel voorzichtig mee zijn.

Gebruikersavatar
Healthy
Bead Believer
Berichten:204
Lid geworden op:zo 13 aug 2006 07:27
Contacteer:

Bericht door Healthy » vr 17 nov 2006 12:14

Goed om te weten...ik wist het niet.

Ik had nog nooit iets gemerkt van controle namelijk. Maar misschien omdat het bij ons om relatief kleine bedragen gaat, en ik incasseer alleen aan het einde van de maand 1x.

Okeee... dus jongen :D s, niet bang zijn om te bestellen via internet!!

Gebruikersavatar
carla voogt
Bead Reader
Berichten:9
Lid geworden op:zo 05 nov 2006 20:14
Locatie:oss

Bericht door carla voogt » wo 22 nov 2006 17:13

weet je ik heb heel veel kralen via de internet gekocht en ik ben nooit belazerd, tot nu dan je kan nooit weten

groetjes carla
ik doe sinds kort aan kaartborduren met kralen

Gebruikersavatar
M@non
Bead Interested
Berichten:137
Lid geworden op:wo 14 sep 2005 01:54
Contacteer:

Bericht door M@non » wo 22 nov 2006 20:51

Je kan natuurlijk 'rustig' beginnen bij degenen die hier schrijven en een webshop hebben. Heb ik in het begin ook gedaan. Pas op, het went snel en voor je het weet bestel je al snel de mooiste dingen van ver over de grens!

Manon

Gebruikersavatar
poppymieke
Bead Lover
Berichten:441
Lid geworden op:di 15 aug 2006 20:23
Locatie:deurne
Contacteer:

Bericht door poppymieke » wo 22 nov 2006 21:41

ik heb er ook goeie ervaringen mee, al vond ik het in het begin vaak wat teleurstellend dat de kralen zo klein waren omdat ze op pc naar mijn gevoel er altijd groter uitzien .
Soms valen kralen me wat tegen, maar er zijn er ook bij die dan juist super meevallen.
Ik vind het toch echt wennen om in te schatten hoe zo'n kraal er dan irl uit zal zien.
en het is idd verslavend :oops:

Gesloten