kralenbloemen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
lady
Bead Reader
kralenbloemen

Bericht door lady » wo 01 nov 2006 10:58

Hallo, ik vind dit een leuk forum, maar ik heb er denk ik niet zoveel aan.
jullie hebben het hoofdzakelijk over sierraden en ik wil kralen bloemen en boompjes maken.
ik ben al bezig met een kralen roos en hij lukt aardig.
is hier ook iemand sie dat soort dingen maakt?
Groetjes van mij...Lady

marja!
Bead Lover

Bericht door marja! » wo 01 nov 2006 13:56

Misschien moet jij de eerste zijn die er mee bezig is? :wink:
Wie weet volgen er vanzelf meer!
Als iedereen denkt: 'ik ben de enige, dus ik kom maar niet meer', dan worden het er natuurlijk ook nooit meer. :D

Persoonlijk ben ik wel nieuwsgierig naar je creaties.

En niet iedereen maakt sieraden hoor, er komt ook wel eens wat anders voorbij.

Trouwens, welkom hier!

Romantica
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Romantica » wo 01 nov 2006 19:49

Kijk maar naar Klavertje, die heeft een mooie tekening gemaakt.
En het is volgens mij wel een keer langsgekomen dat iemand een kralenboompje had gemaakt.
Zelf heb ik dat ook eens gedaan maar maak nu alleen nog maar sieraden.
Ik zou niet weggaan hoor, veel te gezellig hier! :lol:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

klavertje
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door klavertje » wo 01 nov 2006 19:57

Romantica schreef:Kijk maar naar Klavertje, die heeft een mooie tekening gemaakt.
En het is volgens mij wel een keer langsgekomen dat iemand een kralenboompje had gemaakt.
Zelf heb ik dat ook eens gedaan maar maak nu alleen nog maar sieraden.
Ik zou niet weggaan hoor, veel te gezellig hier! :lol:
:oops: bedankt :oops:
dolfijnt (ik denk toch dat ze zo noemt) maakt ook kralenboompjes en -bloemen, maar ik weet niet of ze nog op het forum zit (ze heeft eens boekjes gekocht van mij, daarom dat ik het weet :wink: )
creatief saxofonistje ;)

lady
Bead Reader

bedankt

Bericht door lady » wo 01 nov 2006 20:39

mensen bedankt voor jullie snelle reactie`s
het is inderdaad zonde om hier weg te gaan, dus ik denk dat ik nog maar ff blijf hangen hier :wink:
ik had er niet verder bij nagadacht, maar het is inderdaad zo dat iemand de eerste moet zijn.
ik heb al een roos klaar..is niet zo mooi geworden als ik wilde(had de goede kraaltjes niet) maar alle begin is moeilijk denk ik en ik ga gewoon door.
ik heb al wel een foto gemaakt, maar mijn man moet die eerst op zijn pc zetten en dan naar mij sturen( ik weet het, erg omslachtig) het is niet anders ik heb namelijk geen goede usb poort van daar.
Groetjes van mij...Lady

Lottepetot
Bead Anonymous

Bericht door Lottepetot » wo 01 nov 2006 21:26

Hee,
Ik heb me al een tijd geleden hier aangemeld en kijk elke dag wel naar de nieuwe creaties, maar heb op toen "voorstellen" na nooit wat gepost... (moet ik me opnieuw voorstellen?) Las vandaag jouw berichtje en daar wil ik toch op reageren. Ik maak namelijk, naast sieraden, ook kralenboompjes en -bloemen! Leuk om te doen he. Als je wilt kan ik wel wat laten zien, ik ben in ieder geval benieuwd naar je roos!
Groetjes, Lotte

Jolanda van soest
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » do 02 nov 2006 09:12

hoi hoi,
Ik weet dat er bij http://www.kralenwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; allerlei boekjes te koop zijn over die boompjes en bloemen. Er stonden toen best veel voorbeelden ook in haar winkeltje ( inmiddels is ze verhuisd richting drente dus ben ik er niet meer geweest). Ook heeft ze ontzettend veel kleine kraaltjes in haar (web)shop.
Er is ook iemand hier op het forum die kleedjes e.d. maakt van kraaltjes (die waren toen ook op de meeting, weet alleen niet meer wie ze gemaakt had -sorry :oops: -)
Groetjes van jolanda

lady
Bead Reader

Bericht door lady » do 02 nov 2006 12:16

Lottepetot schreef:Hee,
Ik heb me al een tijd geleden hier aangemeld en kijk elke dag wel naar de nieuwe creaties, maar heb op toen "voorstellen" na nooit wat gepost... (moet ik me opnieuw voorstellen?) Las vandaag jouw berichtje en daar wil ik toch op reageren. Ik maak namelijk, naast sieraden, ook kralenboompjes en -bloemen! Leuk om te doen he. Als je wilt kan ik wel wat laten zien, ik ben in ieder geval benieuwd naar je roos!
Groetjes, Lotte
Hallo Lotte
gelukkig is er nog iemand met dezelfde hobby :D ik wil jou werkjes best graag zien hoor. hoe ik mijn foto van de roos op de groep zet weet ik niet, maar ik laat het mijn dochter wel doen die komt dit weekend hier en die heeft zelf een website gemaakt. de foto is van kleur niet goed, je kunt niet goed zien dat de roos roze is, maar dat zal wel aan mijn camera liggen denk ik.
Groetjes van mij...Lady

lady
Bead Reader

Bericht door lady » do 02 nov 2006 12:24

Jolanda van soest schreef:hoi hoi,
Ik weet dat er bij http://www.kralenwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; allerlei boekjes te koop zijn over die boompjes en bloemen. Er stonden toen best veel voorbeelden ook in haar winkeltje ( inmiddels is ze verhuisd richting drente dus ben ik er niet meer geweest). Ook heeft ze ontzettend veel kleine kraaltjes in haar (web)shop.
Er is ook iemand hier op het forum die kleedjes e.d. maakt van kraaltjes (die waren toen ook op de meeting, weet alleen niet meer wie ze gemaakt had -sorry :oops: -)
hoi Jolanda
ik heb de site kralenwerk gevonden hoor, bedankt.
ik heb nog geen boekjes over het maken van bloemen en boompjes, maar dat komt nog wel. ik ben gauw jarig en dan weet ik meteen wat iedereen me mag geven als ze erom vragen :wink:
ik kreeg gisteren een doos met kraaltjes waar ik niks aan heb omdat die allemaal veel te groot zijn. ik heb de doos aan mijn kleinkinderen gegeven die zijn er super blij mee.
Groetjes van mij...Lady

lady
Bead Reader

kralenbloemen

Bericht door lady » do 02 nov 2006 20:06

Afbeelding
[/img]

dit zijn mijn eerste pogingen. ze zijn nog niet echt heel mooi, maar dat komt vanzelf denk ik wel lol
Groetjes van mij...Lady

nordal
Bead Discoverer

Bericht door nordal » wo 14 feb 2007 13:42

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik wil ook beginnen met bloemen van kralen te maken. Hoe komen jullie aan de patronen? Ik zag al wel dat er verschillende boekjes zijn over kralenboompjes maar echt over bloemen ben ik nog niet tegen gekomen.
Is het een dure hobby?
Wat heb je allemaal nodig?
Alvast bedankt.

groeten Nordal

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » wo 14 feb 2007 18:02

Op Amerikaanse sites vind je ook veel patronen voor bloemen, begin maar eens bij http://www.about.com" onclick="window.open(this.href);return false; en dan bij hobby beads.
Als je googled op beadedflowers + patterns end aar veel variaties van vind je volgens mij ook veel. Je hebt draad nodig en rocailles. Rocailles zijn niet duur en het draad ook niet dus je kunt al met weinig geld veel maken. Volgens mij moet je op heel dun draad werken, ik heb weleens gezien dat ze dat draad bij http://www.kralenzooi.nl" onclick="window.open(this.href);return false; verkopen.
Succes!
Groetjes Els,

Eliina
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Eliina » wo 14 feb 2007 18:18

Nou ik vind ze prachtig!!!!

Groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

dekker
Bead Professional

Bericht door dekker » wo 14 feb 2007 18:22

:D leuke bloemen :D

kijk hier eens, hier is nordal van het forum geinteresseerd in bloemen maken met kralen
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Marit

Eliina
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Eliina » wo 14 feb 2007 18:23

http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... enboompjes" onclick="window.open(this.href);return false;
http://beadedflowers.tripod.com/nederlands/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rasty.it/perline/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://perso.wanadoo.fr/benedicte.pernet/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tadaaaaaaaaaaa! Lang leve de zoekfunctie!!
(Er zijn nu toch trouwens 2 topics geopend over dit onderwerp of zag ik het verkeerd?)

Groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

Gesloten