Plastic sluitingen??

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Vendelle
Bead Interested
Berichten:168
Lid geworden op:vr 29 sep 2006 09:52
Locatie:Eindhoven
Plastic sluitingen??

Bericht door Vendelle » zo 22 okt 2006 21:37

Mijn oma heeft gevraagd of ik een ketting voor haar wil maken. Zij kan alleen helemaal niet tegen metaal, zelfs geen goud of zilver. Weet iemand of er ergens plastic sluitingen bestaan zodat ik toch een leuke ketting voor haar kan maken??

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 22 okt 2006 21:57

Hm nee, heb ikzelf nog nooit gezien....Misschien kan je een ketting maken met suede veters, dat je dan kralen kettelt aan de eind van de veter? Hoewel, of dat in de smaak van de oma valt. ;) Je kan ook een luxe ketting maken met aan het eind organza lint, dat ze dan achter een strik moet maken, misschien is dat een idee?

Gebruikersavatar
JeweLilly
Bead Interested
Berichten:194
Lid geworden op:do 06 okt 2005 00:19
Locatie:Goeree Overflakkee
Contacteer:

Bericht door JeweLilly » zo 22 okt 2006 22:16

Ik heb ze ooit gehad geloofk, ze waren van een soort hard rubber leek wel, maar niet echt stevig denk ik. Ik heb ergens nog wel een kunststofsluiting liggen als het goed is, maar die is wel heel groot en fel roze, paars of geel. (weet niet meer precies, maar die kleuren had ik) Ik weet niet zeker of ik ze nog heb, als ik ze vindt zal ik wel even pb'en :wink:
Groetjes Lilly

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » ma 23 okt 2006 07:39

Je kan misschien ook proberen de metalen onderdelen te lakken. Ik denk dan best met fimo-lak want nagellak kan wel eens plakkerig worden. Of misschien heeft de juwelier wel een idee?

dekker
Bead Professional
Berichten:1621
Lid geworden op:di 26 jul 2005 17:59
Locatie:harderwijk

Bericht door dekker » ma 23 okt 2006 08:05

Sandra schreef:Hm nee, heb ikzelf nog nooit gezien....Misschien kan je een ketting maken met suede veters, dat je dan kralen kettelt aan de eind van de veter? Hoewel, of dat in de smaak van de oma valt. ;) Je kan ook een luxe ketting maken met aan het eind organza lint, dat ze dan achter een strik moet maken, misschien is dat een idee?

maarja, als je wil kettelen moet je metaal gebruiken :roll: :(

misschien een ketting op elastiek? ik weet niet of dat sterk genoeg is maar het is maar een idee :wink:
Groetjes Marit

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 23 okt 2006 10:38

Maar het zijn wel lange kettingen die ik bedoelde, de metaal die er is valt dan wel op de shirt. Bv zoals http://www.creadream.nl/vb/all/2615" onclick="window.open(this.href);return false; . Maar ja, ben bang dat oma's die niet zo mooi vinden...

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » ma 23 okt 2006 14:47

Ik heb ergens nog een plastic sluiting uit een doosje kinderkralen, maar die is echt fluoriserend geel :shock: Ik neem aan dat je daar niets aan hebt.

Ik kan me herinneren dat ik ooit een site van iemand heb gezien, die maakte kettingen voor moeders met jonge babies, met grote kunststof kralen eraan waarmee de baby dan kon spelen tijden de (borst)voeding, en met speciale kunststof sluitingen die los gingen als er je te hard aan trok.
Weet iemand welke ik bedoel?
Misschien kan je ze daar kopen.
~Audrey~

Lissie
Bead Addict
Berichten:2049
Lid geworden op:wo 03 mei 2006 09:08
Contacteer:

Bericht door Lissie » ma 23 okt 2006 15:12

Je kan ook een lusje maken van draad of iets met rocailles, en dan een grote kraal waar je die omheen moet slana.

Vendelle
Bead Interested
Berichten:168
Lid geworden op:vr 29 sep 2006 09:52
Locatie:Eindhoven

Bericht door Vendelle » ma 23 okt 2006 16:59

Bedankt voor alle tips!

Ik zal er nog eens goed over nadenken. Gelukkig heb ik nog even tijd, mijn oma is in januari jarig en ik was van plan om een ketting als cadeautje te maken.

Gebruikersavatar
Monica15
Bead Interested
Berichten:183
Lid geworden op:wo 03 mei 2006 12:14

Bericht door Monica15 » ma 23 okt 2006 21:18

Ik verkoop restjes en daar zit een gele plastic sluiting bij. Er kan alleen draad door heen. Maar ik hoef er alleen verzendkosten voor :)

[/u]

Vendelle
Bead Interested
Berichten:168
Lid geworden op:vr 29 sep 2006 09:52
Locatie:Eindhoven

Bericht door Vendelle » di 24 okt 2006 07:25

Bedankt voor het aanbod, maar geel is niet de kleur die ik zoek. Ik moet nog gaan kijken wat ik ga doen, maar ik al enkele ideetjes om toch een soort sluiting te maken.

muis26
Bead Dreamer
Berichten:531
Lid geworden op:vr 16 jul 2004 19:21
Locatie:Almere
Contacteer:

Bericht door muis26 » di 24 okt 2006 12:23

Bij een ketting die mijn dochter (van nu 5) gisteren voor haar verjaardag heeft gekregen, zit een plastic sluiting. De beide uiteinden van de (geregen) ketting moet je zelf in een stukje transparante flexibele buis stoppen, waardoor de ketting niet af valt. Het is een soort van dunne transparante tuinslang, zeg maar. Misschien dat je zoiets kunt maken?
Groetjes,
Christa

Gebruikersavatar
JeweLilly
Bead Interested
Berichten:194
Lid geworden op:do 06 okt 2005 00:19
Locatie:Goeree Overflakkee
Contacteer:

Bericht door JeweLilly » di 24 okt 2006 18:00

Of misschien kan je zo'n schuifknoop maken, maar dan moet je wel veters gebruiken.
Of gewoon de ketting lang genoeg maken zodat je geen slotje nodig hebt en h'm zo over je hoofd kan doen..
Groetjes Lilly

Gebruikersavatar
poppymieke
Bead Lover
Berichten:441
Lid geworden op:di 15 aug 2006 20:23
Locatie:deurne
Contacteer:

Bericht door poppymieke » di 24 okt 2006 19:26

of misschien met een ( kunststoffen) knoop en een lus aan de andere kant zodat je een knoopsluiting hebt ?

Gebruikersavatar
klaasje
Bead Interested
Berichten:172
Lid geworden op:za 29 jul 2006 13:34

Bericht door klaasje » di 24 okt 2006 22:28

ik heb een aantal plastic (wit doorzichtig) sluitinkjes voor je, in het pakketpost ruil pakket zaten een aantal sluitinkjes, zelfs oorhaakjes geheel van plastic.
geef maar een gil als je een foto wilt hebben!

Gesloten