spijkertjes!!!

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
Gesloten
jolenta
Bead Anonymous
Berichten:3
Lid geworden op:vr 01 okt 2004 21:27
Locatie:duitsland
spijkertjes!!!

Bericht door jolenta » wo 20 sep 2006 11:17

hallo allemaal,
ik lees altijd hoe jullie je sieraden opbergen in kasten en rollen is natuurlijk voor het behoud van je sieraden wel beter maar ik ivm plaatsgebrek hang alles aan mijn muur spijkertje in de muur ketting eraan en klaar je hebt dan nog een deco muur en als er mensen komen dan kunnen ze gelijk "kijken" en kopen haha
mischien een tip maar doe het niet in je woonkamer denk niet dat de wederhelft of ma lief het zo fijn vindt
groetjes jolenta :flowerysmile:
hallo ik heb een nieuwe hobbie ontdekt en jawel kralen rijgen ik heb al een ketting geketteld en een armband gehaakt kom maar op met die ideen en adviesen

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » wo 20 sep 2006 11:53

Dat staat zeker heel leuk en uitnodigend voor mensen om naar te kijken! Het enige nadeel is dat je metalen onderdelen kunnen verkleuren, omdat ze gewoon 'aan de lucht' hangen. Dus dat zou ik wel in de gaten houden, ik heb om die reden al een aantal dingen weg kunnen gooien omdat ik de verkleuring niet altijd weggepoetst krijg. :(

Gebruikersavatar
Fieke
Bead Brilliant
Berichten:2939
Lid geworden op:zo 05 sep 2004 21:03
Locatie:België
Contacteer:

Bericht door Fieke » wo 20 sep 2006 15:20

Dat heb ik ook bij enkele kettingen.
Nu heb ik alles in gripzakjes gestoken zodat er geen lucht meer aankan en dan alles in een doos gestoken.

Gebruikersavatar
katskralen
Bead Fanatic
Berichten:1939
Lid geworden op:zo 09 feb 2003 17:01
Locatie:Kessel-Lo (Belgie)
Contacteer:

Bericht door katskralen » wo 20 sep 2006 18:59

Afbeelding
Ik zou ze ook beter inpakken, want hierboven zien jullie het systeem dat ik ook gebruik (de foto is echter niet van mij) en ik heb inderdaad veel last van verkleuringen :cry:
Zo erg dat ik alles opnieuw wil maken, want durf het zo niet te verkopen :cry:

Gebruikersavatar
Fieke
Bead Brilliant
Berichten:2939
Lid geworden op:zo 05 sep 2004 21:03
Locatie:België
Contacteer:

Bericht door Fieke » wo 20 sep 2006 21:27

Bij de meeste dingen kan ik nog andere slotjes enzo aanzetten dus bij mij is het niet zo'n probleem. Enkel de dingen die geregen zijn daar kan ik de slotjes niet meer bij vervangen en dat is wel spijtig omdat dat net zoveel werk was..

Spook
Bead Interested
Berichten:121
Lid geworden op:ma 01 aug 2005 22:10
Locatie:Oost Souburg
Contacteer:

Bericht door Spook » wo 20 sep 2006 21:41

Ik heb een heel mooie oude vitrinekast gekregen en daar hangt een deel van mijn sieraden in.
Het was oorspronkelijk een kast uit een sigarenwinkel, was erg vies en stonk naar oude sigaren en volgens mij ook naar gebrek aan een goede schoonmaakbeurt. :?
Maar ik heb hem helemaal schoongemaakt en opgeknapt, mooi behangetje erin, aan de binnenkant geschilderd en de buitenkant bewust oud gehouden.
Binnenkort zal ik een foto laten zien, ik ben zelf nogal een kluns met dit soort zaken en manlief is nu niet thuis.
Groetjes, Yvonne.

jolenta
Bead Anonymous
Berichten:3
Lid geworden op:vr 01 okt 2004 21:27
Locatie:duitsland

Bericht door jolenta » do 21 sep 2006 13:17

weet je wat het is, ik draag zelf ook nogal veel van mijn sieraden en inderdaad heb ik enkele die erg verkleurt zijn maar als ik die dan toch verkoop hang ik er een nieuw slotje en ringetje aan en dan is het ook goed alleen bij mijn oorbellen is het een duurder probleem om die iedere keer te vervangen die oorhaakjes verkleuren ook erg snel moet ik zeggen
eigenlijk moeten ze de tijd niet hebben om te verkleuren ze moeten gewoon verkocht worden zodat er nieuwe aan de muur kunnen hangen haha :lol: groetjes jolenta
hallo ik heb een nieuwe hobbie ontdekt en jawel kralen rijgen ik heb al een ketting geketteld en een armband gehaakt kom maar op met die ideen en adviesen

Miss B
Bead Brilliant
Berichten:2557
Lid geworden op:wo 13 okt 2004 16:19
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Miss B » di 03 okt 2006 19:42

Mijn slotjes verkleuren soms ook wel een beetje, maar dan kan ik ze wel weer mooi krijgen met een zilver/goud poetsdoekje. Ook bij de gewone metalen slotjes :D Dus misschien kunnen jullie dat ook proberen, is een beetje jammer om alles direct weer te vervangen. :roll:
Kralenkip....

Gesloten