Ervaringen met Marktplaats

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door sam » do 14 sep 2006 15:56

Ik vind het ook niet duur, ik bedoel meer het grote aanbod, dat er zo heel erg veel opstaat.

mensen komen dan minder snel bij jou uit, zien sneller dingen over t hoofd.

Maar duur ist zeker niet hoor, ik heb niet zulke goedkope oorbellen :wink:

Gebruikersavatar
Siem
Bead Professional
Berichten:1502
Lid geworden op:do 18 aug 2005 15:28
Locatie:Rijen
Contacteer:

Bericht door Siem » do 14 sep 2006 16:04

sam schreef:Ik vind het ook niet duur, ik bedoel meer het grote aanbod, dat er zo heel erg veel opstaat.

mensen komen dan minder snel bij jou uit, zien sneller dingen over t hoofd.

Maar duur ist zeker niet hoor, ik heb niet zulke goedkope oorbellen :wink:
Ow oke, sorry dat ik je verkeerd begreep!

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door sam » do 14 sep 2006 16:20

Maakt nie uit joh!
:D

Gebruikersavatar
Moei-Quai
Bead Dreamer
Berichten:576
Lid geworden op:zo 07 nov 2004 16:08
Locatie:Maarssen
Contacteer:

Bericht door Moei-Quai » do 14 sep 2006 16:40

Siem schreef:3.50 is voor oorbellen toch niet zoveel? bij de six ben je eerder 5 euro kwijt...
Hi Siem, dat zou ik er gewoon bij zetten dan :D
Maak gewoon een leuk tekstje bij je advertentie!

'Ben jij al klaar voor de winter? Met deze hippe pareloorbellen wel!
Helemaal handgemaakt en uniek, en ook nog eens voor een zacht prijsje!'

Haha misschien iets te tell-sell achtig, maar ik vind 't altijd leuker als er een leuk verhaaltje bij een advertentie staat ;)

Verder zou ik er ook iets bij zetten in de trant van 'Op zoek naar meer leuke sieraden? Kijk ook eens bij mijn andere advertenties!'
Zo klikken mensen toch eerder door...

Succes in ieder geval!
Bye bye,
Roos

Annemarie!
Bead Fan
Berichten:306
Lid geworden op:vr 09 jun 2006 22:01

Bericht door Annemarie! » do 14 sep 2006 16:58

Moei-Quai schreef:
Siem schreef:3.50 is voor oorbellen toch niet zoveel? bij de six ben je eerder 5 euro kwijt...
Hi Siem, dat zou ik er gewoon bij zetten dan :D
Maak gewoon een leuk tekstje bij je advertentie!

'Ben jij al klaar voor de winter? Met deze hippe pareloorbellen wel!
Helemaal handgemaakt en uniek, en ook nog eens voor een zacht prijsje!'

Haha misschien iets te tell-sell achtig, maar ik vind 't altijd leuker als er een leuk verhaaltje bij een advertentie staat ;)

Verder zou ik er ook iets bij zetten in de trant van 'Op zoek naar meer leuke sieraden? Kijk ook eens bij mijn andere advertenties!'
Zo klikken mensen toch eerder door...

Succes in ieder geval!

helemaal mee eens
en als ik jou was zou ik de prijs van de ketting veranderen 8.95 of 9.00 maar ik vind 9.10 raar staan.
groetjes Annemarie :-)

Marsha1979
Bead Dreamer
Berichten:537
Lid geworden op:do 09 jun 2005 21:22
Locatie:Kudelstaart

Bericht door Marsha1979 » vr 15 sep 2006 15:34

Je kan ook bij marktplaats voor een paar euro de advertentie op de beginpagina laten zetten of je webadres erbij laten zetten. Als je gewoon bij 1 advertentie je webadres zet en dan bij alle advertenties zet 'kijk ook eens bij mijn andere advertenties' wie weet lukt het dan wel :wink:

Ik had laatst boekenleggers op marktplaats gezet, er was wel iemand die een mail stuurde om te vragen hoe het allemaal verder in zijn werking zou gaan maar tot nu toe helemaal niets meer gehoord. Terwijl ik een lange mail met allerlei info heb teruggestuurd. Dat vind ik vaak wel jammer dat je er wel tijd insteekt maar het uiteindelijk op niets uitloopt :wink:
Groetjes Marsha

Don't worry bead happy !

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door sam » vr 15 sep 2006 15:49

Dat vind ik ook Marsha...
De laatste weken heb ik ook veel, dat mensen vanalles vragen, over prijzen, materiaal enzo.
En dan vragen naar gecombineerde prijzen.
Roepen ze ook nog, O hartstikke leuk ik ga t overmaken, of je hoort nog van me....

En dan niks meer.

Ben dan zelf altijd zon muts die laat weten dat t toch even niet doorgaat, of gewoon netjes mail, dat ik het wel wil hebben.
Stom he :wink:

Marsha1979
Bead Dreamer
Berichten:537
Lid geworden op:do 09 jun 2005 21:22
Locatie:Kudelstaart

Bericht door Marsha1979 » za 16 sep 2006 21:52

sam schreef:Ben dan zelf altijd zon muts die laat weten dat t toch even niet doorgaat, of gewoon netjes mail, dat ik het wel wil hebben.
Stom he :wink:
ik vind het helemaal niet zo gek als mensen er uiteindelijk vanaf zien maar laat dat dan ook even weten :wink:
waarschijnlijk zijn mensen gewoon een beetje ´bang´ voor je reactie en laten ze dan uiteindelijk maar niets meer horen ...

Ik zit er ook aan te denken om mij als gecontroleerd verkoper te laten registeren. Je moet dan alleen wel een origineel uitreksel van het bevolkingsregister gaan halen en nog wat andere gegevens doorgeven. Misschien dat mensen dan wel makkelijker bij je kopen, nu is het toch een kwestie van vertrouwen ....
Groetjes Marsha

Don't worry bead happy !

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door sam » zo 17 sep 2006 09:30

Zit wat in....

En ik vind dat ook hoor, als je achteraf niet meer wilt, is dat prima...
als je t even laat weten :lol:

Ben vandeweek nog bij de tip van Kapaza gaan kijken, vond ik ook hartstikke leuk :lol: :D

Super bedankt voor die tip :lol:

Gebruikersavatar
Angelaa
Bead Intelligent
Berichten:1267
Lid geworden op:zo 02 apr 2006 15:57
Locatie:Volendam
Contacteer:

Bericht door Angelaa » zo 17 sep 2006 12:44

ik heb mijn site nu bijna 2 maanden en heb pas 1 ketting van mn site verkocht. :?

heb er wel meer verkocht natuurlijk maar die komen thuis bij mij kijken of op de camping.
Groetjes, Angela


Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

Gebruikersavatar
Siem
Bead Professional
Berichten:1502
Lid geworden op:do 18 aug 2005 15:28
Locatie:Rijen
Contacteer:

Bericht door Siem » zo 17 sep 2006 13:42

Angelaa schreef:ik heb mijn site nu bijna 2 maanden en heb pas 1 ketting van mn site verkocht. :?

heb er wel meer verkocht natuurlijk maar die komen thuis bij mij kijken of op de camping.
Ik heb mijn site wel langer.. Maar dat is voor mij meer een bijzaak.. Ik maar meer voor mezelf. En van sommige krijg ik opdrachten, daar leef ik op.

Gebruikersavatar
Siem
Bead Professional
Berichten:1502
Lid geworden op:do 18 aug 2005 15:28
Locatie:Rijen
Contacteer:

Bericht door Siem » zo 17 sep 2006 15:03

Marsha1979 schreef:
sam schreef:Ben dan zelf altijd zon muts die laat weten dat t toch even niet doorgaat, of gewoon netjes mail, dat ik het wel wil hebben.
Stom he :wink:
ik vind het helemaal niet zo gek als mensen er uiteindelijk vanaf zien maar laat dat dan ook even weten :wink:
waarschijnlijk zijn mensen gewoon een beetje ´bang´ voor je reactie en laten ze dan uiteindelijk maar niets meer horen ...

Ik zit er ook aan te denken om mij als gecontroleerd verkoper te laten registeren. Je moet dan alleen wel een origineel uitreksel van het bevolkingsregister gaan halen en nog wat andere gegevens doorgeven. Misschien dat mensen dan wel makkelijker bij je kopen, nu is het toch een kwestie van vertrouwen ....
Kost het ook geld of niet?

Annemarie!
Bead Fan
Berichten:306
Lid geworden op:vr 09 jun 2006 22:01

Bericht door Annemarie! » zo 17 sep 2006 15:23

ik ben bij speurders gecontroleerd verkoper om de zelfde reden van dan kopen ze mischien sneller bij je maar moet zeggen merk totaal geen verschil.
het registreren kost niks
maar een uittreksel van het bevolkingregister kost wel geld tussen 7,50 en 15 euro ofzo ligt aan je gemeente.
groetjes Annemarie :-)

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » zo 17 sep 2006 16:22

Annemarie! schreef:ik ben bij speurders gecontroleerd verkoper om de zelfde reden van dan kopen ze mischien sneller bij je maar moet zeggen merk totaal geen verschil.
het registreren kost niks
maar een uittreksel van het bevolkingregister kost wel geld tussen 7,50 en 15 euro ofzo ligt aan je gemeente.
Ik let daar eigenlijk helemaal niet op bij dat soort sites, dus eerlijk gezegd denk ik dat het verloren geld zou zijn.

Annemarie!
Bead Fan
Berichten:306
Lid geworden op:vr 09 jun 2006 22:01

Bericht door Annemarie! » zo 17 sep 2006 17:31

Haematodipsia schreef:
Annemarie! schreef:ik ben bij speurders gecontroleerd verkoper om de zelfde reden van dan kopen ze mischien sneller bij je maar moet zeggen merk totaal geen verschil.
het registreren kost niks
maar een uittreksel van het bevolkingregister kost wel geld tussen 7,50 en 15 euro ofzo ligt aan je gemeente.
Ik let daar eigenlijk helemaal niet op bij dat soort sites, dus eerlijk gezegd denk ik dat het verloren geld zou zijn.
denk ik ook
groetjes Annemarie :-)

Gesloten