snelle spiraalsteek 100% kraal nr. 4

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
astridvanwaas
Bead Dreamer
Berichten:668
Lid geworden op:ma 25 okt 2004 09:08
Locatie:Gouda
snelle spiraalsteek 100% kraal nr. 4

Bericht door astridvanwaas » zo 10 sep 2006 20:10

wie o wie kan mij helpen :? in 100% kraal staat een armband met
de snelle spiraalsteek. Het lukt mij dus niet ik ben er al meerdere avonden mee bezig geweest.
Mijn vriendin kwam vanmiddag langs en is het ook gaan proberen maar het lukt ons niet. Als je de uitleg volgt krijg je het niet voor elkaar. :oops:
Heeft iemand deze techniek al eens gebruikt :?:
___________________________
Groetjes Astrid van Waas

Gebruikersavatar
samira
Bead Fanatic
Berichten:1898
Lid geworden op:zo 30 jan 2005 12:04

Bericht door samira » zo 10 sep 2006 20:34

Ik heb 100%Kraal niet en ik weet ook niet zo goed wat bedoeld wordt met de "snelle" spiraalsteek ...

Is het een beetje als volgt ... http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... aalketting" onclick="window.open(this.href);return false; ...
Je rijgt vier kraaltjes in je hoofdkleur en drie in je bijkleur, vervolgens steek je de naald in het tweede kraaltje van onder en je rijgt door de drie kraaltjes van de hoofdkleur. Je rijgt nu één kraaltje in je hoofdkleur en drie in je bijkleur. Je steekt vervolgens je naald in het derde kraaltje van onderen en rijgt weer door de drie hoofdkleurkraaltjes daarboven. Enzovoort enzoverder ... één hoofdkleurkraaltje en drie bijkleurkraaltjes en eentje hoger insteken en door de drie hoofdkleurkraaltjes naar boven. De bijkleurtjes "hangen" dan dus in een soort van lusje ernaast ... het gaat vanzelf "spiralen". Hoop dat 't een tikkie te volgen is.

... Maar eh ... ken verschillende spiraalsteken dus als je een plaatje voor me hebt ...

Succes!
Groetjes Wendy

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » ma 11 sep 2006 08:33

Ja, dit is hem(bijna).
Wat lukt er precies niet?
Een stopkraal in het begin voorkomt dat de geregen kralen er weer vanaf vallen. In het begin duurt het even voor je het patroon ziet.
Misschien is het een idee om het even met grotere kralen te oefenen?
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

astridvanwaas
Bead Dreamer
Berichten:668
Lid geworden op:ma 25 okt 2004 09:08
Locatie:Gouda

Bericht door astridvanwaas » ma 11 sep 2006 10:33

bedankt voor jullie berichtjes. Om de een of andere duistere reden doet mijn msm site het niet en kan ik geen foto's plaatsen. Ik ga het nog een keer proberen met jullie uitleg dan dan maar hopen dat het lukt. Met de uitleg van 100% kraal krijg ik echt geen spiraal. We zullen zien!!!
___________________________
Groetjes Astrid van Waas

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 11 sep 2006 13:55

Je kunt ook foto's plaatsen met http://www.imageshack.us/" onclick="window.open(this.href);return false;

astridvanwaas
Bead Dreamer
Berichten:668
Lid geworden op:ma 25 okt 2004 09:08
Locatie:Gouda

Bericht door astridvanwaas » ma 11 sep 2006 15:29

Nogmaals proberen via imageshack met dank aan Hennie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
___________________________
Groetjes Astrid van Waas

Gebruikersavatar
samira
Bead Fanatic
Berichten:1898
Lid geworden op:zo 30 jan 2005 12:04

Bericht door samira » ma 11 sep 2006 19:37

En? Al opnieuw geprobeerd? Lukte het? De beschrijving die je hebt laten zien komt min of meer overeen met dat rommelige verhaal van mij ... Als het nou nog steeds niet gaat ... waar gaat het dan "mis"? 'T is wel zo dat je effe een redelijk stukje moet rijgen voordat de spiraal zich vormt, maar misschien had je dat al gedaan ... ik zeg ook maar wat joh! :wink:
Groetjes Wendy

Gebruikersavatar
red lady
Bead Dreamer
Berichten:664
Lid geworden op:za 21 mei 2005 17:00
Locatie:tilburg

Bericht door red lady » ma 11 sep 2006 19:52

ja hahaha dat had ik ook ,keer op keer uithalen tot dat ik dacht en nu rijg ik door ,en ja hoor toen begon ie draaien :wink:
groetjes @uror@
life is not easy and it will never be.
but you must remember you've got friends,
and one of them is me.

astridvanwaas
Bead Dreamer
Berichten:668
Lid geworden op:ma 25 okt 2004 09:08
Locatie:Gouda

Bericht door astridvanwaas » ma 11 sep 2006 19:59

Ik weet niet precies wat ik fout doe ik heb het al meerdere keren geprobeerd maar er komt geen spiraal te voorschijn. Ik heb toch wel een redelijk stukje geregen maar ik krijg het niet voor elkaar. Morgenmiddag ga ik eens proberen met grotere kralen.
___________________________
Groetjes Astrid van Waas

Gebruikersavatar
samira
Bead Fanatic
Berichten:1898
Lid geworden op:zo 30 jan 2005 12:04

Bericht door samira » ma 11 sep 2006 20:10

Hou ons op de hoogte hoor! Enne succes morgen! :goodluck:
Groetjes Wendy

jessica hoegee
Bead Discoverer
Berichten:38
Lid geworden op:wo 04 jan 2006 11:12
Locatie:Heteren
Contacteer:

Bericht door jessica hoegee » di 12 sep 2006 17:57

je moet je draadje elke keer aan dezelfde kant door de kralen halen zo gaat hij draaien.
dit patroon is ook geweest bij het teleac programma het mooiste sieraad maak je zelf misschien heb je wat aan hun uitleg?

Gebruikersavatar
samira
Bead Fanatic
Berichten:1898
Lid geworden op:zo 30 jan 2005 12:04

Bericht door samira » vr 15 sep 2006 11:11

:lol: Kijk hier nou toch eens ... http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false; ... met verderop
in het topic nog een prettig linkje ook! :wink:
Groetjes Wendy

Pimboli
Bead Discoverer
Berichten:45
Lid geworden op:ma 21 aug 2006 16:44

Bericht door Pimboli » vr 15 sep 2006 11:54

samira schreef::lol: Kijk hier nou toch eens ... http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false; ... met verderop
in het topic nog een prettig linkje ook! :wink:
zoooooooo ik dacht een prettig linkje in het topic........ff lezen want spriraalkettingen is echt leuk om te doen is het mijn eigen topic :oops: :lol: duhhhhh
Groetjes Marinda

Gebruikersavatar
samira
Bead Fanatic
Berichten:1898
Lid geworden op:zo 30 jan 2005 12:04

Bericht door samira » vr 15 sep 2006 19:11

Pimboli schreef:
samira schreef::lol: Kijk hier nou toch eens ... http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false; ... met verderop
in het topic nog een prettig linkje ook! :wink:
zoooooooo ik dacht een prettig linkje in het topic........ff lezen want spriraalkettingen is echt leuk om te doen is het mijn eigen topic :oops: :lol: duhhhhh
lachen1
Groetjes Wendy

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » vr 15 sep 2006 21:17

En mocht je er echt niet uitkomen: ik heb een kooppatroon en dat is heel erg duidelijk, succes gegarandeerd :lol:

Gesloten