Starter sieraden maker :D

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
SMiek
Bead Reader
Berichten:8
Lid geworden op:za 04 feb 2006 14:17
Locatie:Arnhem
Starter sieraden maker :D

Bericht door SMiek » do 31 aug 2006 12:19

He sieraden liefhebbers
Voor mij gaat het binnekort beginnen. Mijn nieuwe hobby waar ik al een tijdje naar uit kijk.
Momenteel studeer ik nog (naast mijn full-time baan als onderwijs assistenten). Ik ben dus erg druk nu. Alleen is mijn studie bijna afgerond en wil ik toch echt beginnen met mijn nieuwe tijdsverdrijf :wink:
En ja je raad het al........ sieraden maken :D
Ik wil eind oktober begin november klaar zijn.
Maar ik ben nu al aan het informeren en rondkijken. Ik wil namelijk mijn eigen site beginnen en sieraden verkopen.
De site is het probleem niet.
Ik heb een hele lieve vriend die met computers werkt.
Maar ik heb wel veel vragen over sieraden maken.
Hoe zijn jullie begonnen?
Waar kopen jullie je sieraden? (via internet? of via winkels?) Ik kom uit Arnhem.
Waar halen jullie je inspiratie vandaan?
Hoe zorg je dat je sieraden mooi blijven? Ik heb namelijk al een keer sieraden gemaakt helaas vielen de steentjes eruit :(
Al jullie tips en verhalen zijn welkom
In ieder geval tot forums!
Groeten
SMiek
Dit jaar afstuderen ;-)

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » do 31 aug 2006 12:24

Ik denk dat je beter er eerst werk van maakt van je sieraden er acceptabel uit te laten zien. DE meesten hier die nu verkopen schamen zich dood voor hun eerste juwelen :oops: Achteraf gezien kon je er toen gewoon veel minder van. Dus focus je daar eerst op en ga niet meteen verkopen zou ik zeggen.

Verder kan je veel info vinden bvb over die plaksteentjes als je zoekt op 'plaksteentjes en lijm' bijvoorbeeld.

Waar kopen jullie je sieraden? zeg je. Is dat een foutej of wil je echt sieraden kopen ook?

SMiek
Bead Reader
Berichten:8
Lid geworden op:za 04 feb 2006 14:17
Locatie:Arnhem

Bericht door SMiek » do 31 aug 2006 12:26

oeps.
Ik bedoel natuurlijk kralen enzo

Ik neem natuurlijk eerst les in sieraden maken. En als ze echt heel leuk zijn dan ga ik beginnen met de verkoop.
Ik vind het erg spannend om iets totaal anders te gaan doen
Dit jaar afstuderen ;-)

Gebruikersavatar
Fieke
Bead Brilliant
Berichten:2939
Lid geworden op:zo 05 sep 2004 21:03
Locatie:België
Contacteer:

Bericht door Fieke » do 31 aug 2006 12:36

Op dit forum bestaat een topic dat noemt inspiratie op het net ofzo, daar kan je altijd hele leuke sites vinden en daar vind je zeker en vast wel inspiratie. Ook bij de voorbeelden van kralen.com of creaties van forumnaars kan je wel wat inspiratie opdoen.

Ik koop mijn kralen meestal op internet bij enkele webshops maar er zijn ook winkeltjes in de buurt waar ik soms wat ga halen.

Ik hoop dat je hier wat mee bent en ik wens je veel succes met het maken van juwelen!!

Annemarie!
Bead Fan
Berichten:306
Lid geworden op:vr 09 jun 2006 22:01

Bericht door Annemarie! » do 31 aug 2006 12:38

hey smiek

ik kan zelf ook uit arnhem
maar de kralenwinkels die hier zitten zijn nogal duur (pipoos en beads en buttons)
ikzelf koop mijn kralen vaak via internet
http://kraalinkies.websiteonline.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
is een errug leuke webwinkel goedkoop,goede service,en leuke en veel soorten materialen en kralen.

groetjes Annemarie
groetjes Annemarie :-)

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » do 31 aug 2006 12:45

SMiek schreef:oeps.
Ik bedoel natuurlijk kralen enzo

Ik neem natuurlijk eerst les in sieraden maken. En als ze echt heel leuk zijn dan ga ik beginnen met de verkoop.
Ik vind het erg spannend om iets totaal anders te gaan doen
Les nemen kan je doen, maar ik vind het veel leuker om alles zelf te ontdekken, weinig mensen hier zijn echt begonnen met lessen te nemen. Op een avond heb ik me bijvoorbeeld voor de computer gezet en alles in het forum technieken gelezen. Zo heb je een leuke avond en weet je meteen een hele hoop meer :D

Annemarie!
Bead Fan
Berichten:306
Lid geworden op:vr 09 jun 2006 22:01

Bericht door Annemarie! » do 31 aug 2006 13:00

waarom koop of huur je bij de bieb niet een boekje daar staan voorbeelden in en kan je het lekker zelf ontdenken of ind op internet
http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false; moet je eens een kijkje op nemen daar staan goede voorbeelden op voral als je net begint kan je daar veel info vanaf halen.
en als ik jou was zou ik beginnen met goedkopermaterialen zodat je er lekker mee kan proberen.
groetjes Annemarie :-)

Gebruikersavatar
poppymieke
Bead Lover
Berichten:441
Lid geworden op:di 15 aug 2006 20:23
Locatie:deurne
Contacteer:

Bericht door poppymieke » do 31 aug 2006 15:25

Ik vind dat je op deze website al heel veel info kan vinden om te kunnen beginnne.

Maar ik vind het verder een beetje te raar : je gaat binnen enkele maanden beginnen met je nieuwe hobby ? Hoe weet je nu of je dat wel leuk vindt en of je er talent voor hebt als je het nog niet gedaan hebt ?

En dan spreek je al over websites en verkopen ? Vind ik helemaal raar : zou je niet eerst het uitproberen, dan zien of je het leuk vindt en je er echt je hobby van wil maken, dan zien of je het goed kan en dan eventueel beslissen om ze te verkopen ?
8)

Annemarie!
Bead Fan
Berichten:306
Lid geworden op:vr 09 jun 2006 22:01

Bericht door Annemarie! » do 31 aug 2006 16:00

poppymieke schreef:Ik vind dat je op deze website al heel veel info kan vinden om te kunnen beginnne.

Maar ik vind het verder een beetje te raar : je gaat binnen enkele maanden beginnen met je nieuwe hobby ? Hoe weet je nu of je dat wel leuk vindt en of je er talent voor hebt als je het nog niet gedaan hebt ?

En dan spreek je al over websites en verkopen ? Vind ik helemaal raar : zou je niet eerst het uitproberen, dan zien of je het leuk vindt en je er echt je hobby van wil maken, dan zien of je het goed kan en dan eventueel beslissen om ze te verkopen ?
8)

helemaal mee eens
groetjes Annemarie :-)

Gebruikersavatar
Loura!
Bead Fan
Berichten:332
Lid geworden op:wo 30 aug 2006 14:20
Locatie:Beesd

Bericht door Loura! » do 31 aug 2006 16:52

Annemarie! schreef:
poppymieke schreef:Ik vind dat je op deze website al heel veel info kan vinden om te kunnen beginnne.

Maar ik vind het verder een beetje te raar : je gaat binnen enkele maanden beginnen met je nieuwe hobby ? Hoe weet je nu of je dat wel leuk vindt en of je er talent voor hebt als je het nog niet gedaan hebt ?

En dan spreek je al over websites en verkopen ? Vind ik helemaal raar : zou je niet eerst het uitproberen, dan zien of je het leuk vindt en je er echt je hobby van wil maken, dan zien of je het goed kan en dan eventueel beslissen om ze te verkopen ?
8)

helemaal mee eens
Ik ben het hier ook helemaal mee eens! Je weet toch helemaal niet of je het wel leuk vind en of je er wat van terecht brengt?! Wie weet ben je absoluut niet creatief of zie je het gewoon niet!

Zelf ben ik ooit (ruim 5 jr geleden) begonnen met een boekje kopen en in dat boekje stond wat je voor materiaal (tangetjes e.d.) je nodig had om die kettinkjes te maken. Dat heb ik meteen bij het boekje gekocht. Wilde wat voor mezelf maken. Zo ben ik dingen uit gaan proberen. Af en toe koop ik een hobbytopper of weet ik wat, maar vaak zie je al ergens een leuke ketting in een winkel en ga ik die na (proberen) te maken. Inspiratie opdoen en dan lekker knutselen. De TrendCreatief vind ik ook (meestal) een super blad voor inspiratie.

groetjes,
Loura

SMiek
Bead Reader
Berichten:8
Lid geworden op:za 04 feb 2006 14:17
Locatie:Arnhem

Bericht door SMiek » za 02 sep 2006 14:00

Even terugkomen op :


Annemarie! schreef:
poppymieke schreef:
Ik vind dat je op deze website al heel veel info kan vinden om te kunnen beginnne.

Maar ik vind het verder een beetje te raar : je gaat binnen enkele maanden beginnen met je nieuwe hobby ? Hoe weet je nu of je dat wel leuk vindt en of je er talent voor hebt als je het nog niet gedaan hebt ?

En dan spreek je al over websites en verkopen ? Vind ik helemaal raar : zou je niet eerst het uitproberen, dan zien of je het leuk vindt en je er echt je hobby van wil maken, dan zien of je het goed kan en dan eventueel beslissen om ze te verkopen ?


Ik heb al vaker sieraden gemaakt. Anders zou ik er ook niet naar uit kijken :?
Ik wil het nu alleen vaker gaan doen en als hobby uitvoeren.
Ik vond het heel leuk om te doen, maar vond het wel moeilijk. Daarom twijfel ik of het verstandig is om eerst wat lessen te nemen.
Ik heb ook al tijdschriften gekocht. Ik heb helaas nu geen tijd om me erin te verdiepen want ik ben aan het afstuderen, daarnaast werk ik full time.
Je begrijpt het dus al : te DRUK
Daarom kijk ik er ook zo naar uit om dit als hobby en ontspanning te gaan doen.
Zo, nu hebben jullie opheldering :wink:
Heel fijn weekend
Groeten
SMiek
Dit jaar afstuderen ;-)

Gesloten