1 of meerdere exemplaren van hetzelfde model?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
jappeleintje
Bead Believer
Berichten:247
Lid geworden op:wo 14 jun 2006 11:08
1 of meerdere exemplaren van hetzelfde model?

Bericht door jappeleintje » ma 21 aug 2006 10:06

Hoi allemaal!

Ik ben toch wel een beetje enthousiast geworden na het lezen van al jullie verhalen over het verkopen/ open huis houden van sieraden.
Omdat ik steeds meer en meer sieraden krijg ( en mijn hobbykamer begint dicht te groeien), wil ik misschien in de toekomst ook eens een open huis o.i.d. gaan houden.

Mijn vraag is nu ( misschien is hier al eens een topic over geweest?):

Hebben jullie van elk model ketting/armband maar 1 exemplaar te koop? Of maak je van een en dezelfde ketting meerdere exemplaren?

Stel dat je een mooie ketting hebt liggen en bijv. 3 mensen willen dezelfde? Maak je die later dan bij op bestelling? Of zorg je dat je van heel mooie modellen gewoon 2 exemplaren hebt?
( probleem: dan moet je wel heeeel erg veel maken)

Het lijkt mij dat mensen die naar een open huis verkoop komen en ze zien iets moois, ze dat het 't liefst gelijk mee kunnen nemen?

groetjes, Monique

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » ma 21 aug 2006 10:10

Ik zou dat niet zo snel doen. Drie dezelfde kettingen. Je zou ze wel anders van kleur en dan net even anders kunnen maken. Je kunt anders geen reklame maken met het feit dat je een aparte ketting hebt als je er drie van hebt liggen. Dan maar liever op bestelling ongeveer dezelfde maken :D .
groetjes Sannie.

Gebruikersavatar
T@mara
Bead Producer
Berichten:1094
Lid geworden op:vr 21 okt 2005 18:19
Contacteer:

Bericht door T@mara » ma 21 aug 2006 10:21

sanny schreef:Ik zou dat niet zo snel doen. Drie dezelfde kettingen. Je zou ze wel anders van kleur en dan net even anders kunnen maken. Je kunt anders geen reklame maken met het feit dat je een aparte ketting hebt als je er drie van hebt liggen. Dan maar liever op bestelling ongeveer dezelfde maken :D .
Ik denk er precies zo over.
Ik maak graag duidelijk dat de sieraden zoals wij ze maken niet massaproducten zijn zoals ze over de hele wereld bij de H&M hangen, om maar een voorbeeld te noemen.
Ik vind het het leukste als ieder sieraad uniek is, in geval van een bestelling is het natuurlijk wat anders :P

Gebruikersavatar
Joyce1977
Bead Lover
Berichten:460
Lid geworden op:vr 03 jun 2005 01:54
Locatie:Rosmalen
Contacteer:

Bericht door Joyce1977 » ma 21 aug 2006 10:30

Ik ga er ook vanuit dat al mijn sieraden uniek zijn. Ik zeg erbij dat ik nooit een sieraad exact zal namaken zodat ieder exemplaar uniek blijft.
Groetjes, Joyce

Afbeelding

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Re: 1 of meerdere exemplaren van hetzelfde model?

Bericht door Haematodipsia » ma 21 aug 2006 11:14

jappeleintje schreef:
Mijn vraag is nu ( misschien is hier al eens een topic over geweest?):
Misschien moet je dan even zoeken? Ik vind het jammer dat de zoekfunctie door veel mensen genegeerd wordt terwijl anderen er al veel moeite voor gedaan hebben om anderen hun posts te beantwoorden.

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Re: 1 of meerdere exemplaren van hetzelfde model?

Bericht door La Bigiotteria di Esther » ma 21 aug 2006 11:37

Haematodipsia schreef:
jappeleintje schreef:
Mijn vraag is nu ( misschien is hier al eens een topic over geweest?):
Misschien moet je dan even zoeken? Ik vind het jammer dat de zoekfunctie door veel mensen genegeerd wordt terwijl anderen er al veel moeite voor gedaan hebben om anderen hun posts te beantwoorden.
:applaus:
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
jappeleintje
Bead Believer
Berichten:247
Lid geworden op:wo 14 jun 2006 11:08

Bericht door jappeleintje » ma 21 aug 2006 12:33

Dat is idd zo, dat het geen massaprodukten zijn, maar exclusieve handgemaakte sieraden.

Maar hebben jullie nooit gehad dat bijv. 2 dames allebei hun zin op 1 bepaald sieraad hadden gezet en er dan boze gezichten kwamen?

gr. Mo

Gebruikersavatar
red lady
Bead Dreamer
Berichten:664
Lid geworden op:za 21 mei 2005 17:00
Locatie:tilburg

Re: 1 of meerdere exemplaren van hetzelfde model?

Bericht door red lady » di 22 aug 2006 16:54

Esther schreef:
Haematodipsia schreef:
jappeleintje schreef:
Mijn vraag is nu ( misschien is hier al eens een topic over geweest?):
Misschien moet je dan even zoeken? Ik vind het jammer dat de zoekfunctie door veel mensen genegeerd wordt terwijl anderen er al veel moeite voor gedaan hebben om anderen hun posts te beantwoorden.
:applaus:
Afbeelding goeie ,eerst zoeken dan pas vragen Afbeelding
groetjes @uror@
life is not easy and it will never be.
but you must remember you've got friends,
and one of them is me.

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » vr 25 aug 2006 07:46

jappeleintje schreef:Dat is idd zo, dat het geen massaprodukten zijn, maar exclusieve handgemaakte sieraden.

Maar hebben jullie nooit gehad dat bijv. 2 dames allebei hun zin op 1 bepaald sieraad hadden gezet en er dan boze gezichten kwamen?

gr. Mo
Ik maak ook nooit 2 dezelfde kettingen. als iemand bv. een zwevende ketting in roze erg mooi vond waar een ander net mee wegging.. dan wil ik wel een nieuwe maken maar dan met dezelfde kleur maar andere kralen en andere volgorde.. oid.. dus het zelfde zullen ze nooit zijn.

1 uitzondering: vlak voor de carnaval kwamen er 2 dames bij me en die hadden een ketting in de winkel zien liggen, en wouden graag 2 precies dezelfde kettingen voor iets met carnaval. en ook 2 precies dezelfde armbanden en paar oorbellen. dat heb ik toen wel gedaan omdat ze van elkaar wisten dat ze precies dezelfde hadden, daarna heb ik deze ketting dan ook niet nog een keer gemaakt in de combi.

Groetjes!

Gebruikersavatar
marjolein75
Bead Believer
Berichten:287
Lid geworden op:do 10 aug 2006 11:06
Locatie:Brabant

2x zelfde ?

Bericht door marjolein75 » vr 25 aug 2006 11:35

ik doe dat eigenlijk nooit, als ik iets verkoop of geef, en ik wil het opnieuwe maken, ziet hij er toch net weer anders uit.

en teveel op vooraad lijkt mij ook geen goed idee,

mijn ervaring is dat ze net een andere kleur willen dan het "voorbeeld


"marjolein :P

Gebruikersavatar
Fieke
Bead Brilliant
Berichten:2939
Lid geworden op:zo 05 sep 2004 21:03
Locatie:België
Contacteer:

Bericht door Fieke » vr 25 aug 2006 12:49

Inderdaad dat heb ik ook vaak, dat je iets gemaakt hebt bv. in het blauw en ze vinden het model wel mooi maar ze willen het in een andere kleur.

Gebruikersavatar
Loura!
Bead Fan
Berichten:332
Lid geworden op:wo 30 aug 2006 14:20
Locatie:Beesd

Bericht door Loura! » do 31 aug 2006 10:08

Heb ook (twee jaar geleden alweer) een keer open huis gehouden. Liep super. De meeste mensen nemen meteen wat mee, ze zien meestal wel iets wat ze leuk vinden. Ik maak nooit twee dezelfde kettingen, dat is juist het unieke van handgemaakt; geen twee kettingen (of armbanden, o.i.d.) zijn hetzelfde. Als ik al iets "na moet maken" zeg ik meteen dat het wel dezelfde kleur zal worden, maar met andere kralen. Omdat ik nooit weet wat er nog te krijgen is van die kralen. En heb er nooit klachten over gehad...
Ook niet via de winkel waar ik verkoop.

Groetjes,
Loura

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » do 31 aug 2006 10:16

volgens mij gaat het de meeste mensen ook niet erom dat ze PRECIES dezelfde ketting willen, vaak gaat het alleen om de uitstraling of om een paar kralen

een tijdje geleden had iemand er ook al een topic over(weet helaas niet meer wie :oops: ): er was een vrouw die een bepaalde ketting leuk vond, maar die was al verkocht of zo. Dus de maakster vroeg wat ze er zo leuk aan vond. Bleek het de combinatie van de kleur met het zwevende te zijn. Dus heeft ze een nieuwe ketting speciaal voor haar gemaakt: die mevrouw helemaal blij!
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gesloten