kleine pailletjes

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Gebruikersavatar
Bieketjuh
Bead Designer
Berichten:998
Lid geworden op:wo 10 aug 2005 16:27
Locatie:Neerpelt (België)
kleine pailletjes

Bericht door Bieketjuh » zo 20 aug 2006 09:31

mijn vriend had van een vriendin een ketting gekregen. Het was een ketting met allemaal kleine pailletjes van zo'n 4mm op een koordje geregen, maar nu is hij kapot. Ik moest hem niet maken, want hij vond de ketting toch niet zo mooi. Maar nu zou ik er graag iets anders voor hem van maken.

De pailletjes hebben een beige kleur, dus het zou wel passen bij houten kralen, maar ik heb weinig inspiratie.

Misschien dat iemand wel een idee heeft?

alvast bedankt

Gebruikersavatar
katskralen
Bead Fanatic
Berichten:1939
Lid geworden op:zo 09 feb 2003 17:01
Locatie:Kessel-Lo (Belgie)
Contacteer:

Bericht door katskralen » zo 20 aug 2006 17:49

Ik ben momenteel bezig om een ketting met pailletten te haken. Maar of het resultaat mooi zal zijn weet ik niet? Misschien een idee?
Je rijgt dus alle pailletjes op een draad, dan begin je te haken en om de paar steken haak je een pailletje mee.

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » zo 20 aug 2006 18:38

als het voor een man is weet ik niet of ik haken zo leuk zou vinden. Misschien is het een idee om een houten kraal en dan twee pailletjes met de holle kant naar elkaar toe te rijgen en dan weer één of meer houten kralen met wat metaal er bij...
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
katskralen
Bead Fanatic
Berichten:1939
Lid geworden op:zo 09 feb 2003 17:01
Locatie:Kessel-Lo (Belgie)
Contacteer:

Bericht door katskralen » zo 20 aug 2006 18:49

Oei, ik had begrepen dat het voor een vriendin was, niet goed gelezen :oops: Voor een man lijkt haken me inderdaad geen goed idee :wink:

Gebruikersavatar
irisje
Bead Believer
Berichten:258
Lid geworden op:di 16 aug 2005 15:22
Locatie:Aalter - Belgie

Bericht door irisje » di 22 aug 2006 14:32

hihihi, ik zag het al voor me..... :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Bieketjuh
Bead Designer
Berichten:998
Lid geworden op:wo 10 aug 2005 16:27
Locatie:Neerpelt (België)

Bericht door Bieketjuh » di 22 aug 2006 15:53

ik denk dat hij dan raar zou opkijken, ik ga het dan maar met houten kralen proberen.. weet anders ook niets

Gebruikersavatar
Madelief
Bead Chatter
Berichten:3625
Lid geworden op:do 27 mei 2004 12:26
Locatie:Mechelen - België

Bericht door Madelief » di 22 aug 2006 18:11

Ok, ik heb ineens een heel beeld voor mij, ik weet niet of het lukt en of het mooi is, maar ik ga het maar uitleggen, dan kan je zelf nog beslissen wat je er mee doet!

Je neemt een groot montageringetje, je rijgt er om beurt een paillet en een rocaille aan tot het ringetje zo goed als vol is en je doet dit toe. Dan kan je dit ringetje als een kraal met houten kralen bij op een draad rijgen.

Nogmaals, ik weet niet of het lukt, of het mooi is en of het 'mannelijk' is, ik zeg gewoon maar mijn idee :wink:

Gebruikersavatar
Bieketjuh
Bead Designer
Berichten:998
Lid geworden op:wo 10 aug 2005 16:27
Locatie:Neerpelt (België)

Bericht door Bieketjuh » wo 23 aug 2006 16:48

Madelief schreef:Ok, ik heb ineens een heel beeld voor mij, ik weet niet of het lukt en of het mooi is, maar ik ga het maar uitleggen, dan kan je zelf nog beslissen wat je er mee doet!

Je neemt een groot montageringetje, je rijgt er om beurt een paillet en een rocaille aan tot het ringetje zo goed als vol is en je doet dit toe. Dan kan je dit ringetje als een kraal met houten kralen bij op een draad rijgen.

Nogmaals, ik weet niet of het lukt, of het mooi is en of het 'mannelijk' is, ik zeg gewoon maar mijn idee :wink:
ik vind het allesins het probren waart, een leuk idee, bedankt :bedankt:

Gebruikersavatar
Loura!
Bead Fan
Berichten:332
Lid geworden op:wo 30 aug 2006 14:20
Locatie:Beesd

Bericht door Loura! » zo 03 sep 2006 11:36

Ik heb wel eens ketting gepunnikt met pailletjes, maar dat is ook niets voor een man...

Gesloten