Cursus Glaskralen gezocht

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gebruikersavatar
annemiek
Bead Interested
Berichten:136
Lid geworden op:vr 07 jul 2006 21:11
Locatie:wezep

Bericht door annemiek » do 20 jul 2006 19:20

ik heb een vraagje, om glaskralen te kunnen maken moet je dan 2 handen goed kunnen gebruiken? Ik heb dystrofie in mijn linkerpols en kan wel wat met mijn linkerhand, maar het moet niet te zwaar en te belastend zijn. Het lijkt mij ook super om zelf glaskralen te maken, maar om nou veel geld aan een cursus uit te geven en dat het dan toch niet lukt vind ik zonde. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » do 20 jul 2006 19:34

Als ik eerlijk ben dan denk ik dat het niet gaat lukken. Je kunt eventueel een hulpmiddel kopen dat de basis voor je draait (de mandrel = ijzeren staafje waarop je de kraal maakt), maar voor het decoreren heb je nog een hand nodig.
Als je rechtshandig bent dan draai je meestal de hele tijd met je linker hand, en decoreer je met je rechter hand. Jij zou het andersom kunnen proberen, dus het zware werk met rechts en het decoreren (wel moeilijk maar niet zwaar) met links.
Misschien heb ik het mis, maar ik denk dus dat het niet zal gaan. Maar dat kan je het beste zelf een keer proberen.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
annemiek
Bead Interested
Berichten:136
Lid geworden op:vr 07 jul 2006 21:11
Locatie:wezep

Bericht door annemiek » do 20 jul 2006 19:53

bedankt voor je snelle antwoord. Ikwas er al wel bang voor, misschien moet ik gewoon maar even afwachten, benbezig met revalideren, dus wie weet in de toekomst!

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » do 20 jul 2006 19:55

Vraag het anders aan je revalidatiearts of je het mag proberen, en boek dan ergens een goedkope probeerworkshop. Dan weet je gelijk of je het leuk vind, en of je het kan met je hand. Als dan blijkt dat het geen groot probleem blijkt te zijn, dan kan je altijd nog een echte goede workshop boeken.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
annemiek
Bead Interested
Berichten:136
Lid geworden op:vr 07 jul 2006 21:11
Locatie:wezep

Bericht door annemiek » do 20 jul 2006 19:58

Nu op dit moment mag ik haast niets van mijn revalidatiearts, dus dat moet ik nu nog maar niet vragen. Nog maar even wachten, maar heel erg bedankt voor het meedenken.

@ngelique
Bead Believer
Berichten:232
Lid geworden op:za 27 dec 2003 10:24
Locatie:Zwolle

Bericht door @ngelique » do 27 jul 2006 19:47

Wezep is niet zo ver weg van waar ik woon...wat zeg ik,kan je fietsend doen...ik woon in Zwolle :)
Dus als je arm wat beter is dan mag je hier ook proberen of het wat is..zal je even pb'en :wink:
Grtx Angelique

nile
Bead Starter
Berichten:98
Lid geworden op:wo 02 aug 2006 10:12
Locatie:Almere
Contacteer:

workshop

Bericht door nile » wo 02 aug 2006 10:30

Hallo, ik ben nét geregistreerd en moet nog even zoeken hoe e.e.a. werkt...
Maar, ook ik zoek een workshop glaskralen maken. Heb jullie tips wel gezien en vraag me af; weet iemand een goed adres in Den Haag??
Heb ook ergens een bericht van Iedje uit Den Haag gezien die ook op zoek was, kan het bericht alleen niet meer vinden, misschien heeft zij al iets gevonden?

groetjes, Nile

Gebruikersavatar
annemiek
Bead Interested
Berichten:136
Lid geworden op:vr 07 jul 2006 21:11
Locatie:wezep

Bericht door annemiek » wo 02 aug 2006 10:50

Angelique, heb je mijn mailtje gehad?

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Re: workshop

Bericht door La Bigiotteria di Esther » wo 02 aug 2006 11:32

nile schreef:Hallo, ik ben nét geregistreerd en moet nog even zoeken hoe e.e.a. werkt...
Maar, ook ik zoek een workshop glaskralen maken. Heb jullie tips wel gezien en vraag me af; weet iemand een goed adres in Den Haag??
Heb ook ergens een bericht van Iedje uit Den Haag gezien die ook op zoek was, kan het bericht alleen niet meer vinden, misschien heeft zij al iets gevonden?

groetjes, Nile
Nile, ik denk dat je niet op het juiste forum zit. Voor alle vragen m.b.t. glaskralen en het zelf maken er van kan je beter kijken op een van deze 3 fora:
http://www.glaskraal.nl/forum" onclick="window.open(this.href);return false;
http://glashobby.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://glassbeads.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Op alledrie vind je op bijna al je vragen antwoord, en ze vermelden ook adressen waar je workshops kunt volgen.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

@ngelique
Bead Believer
Berichten:232
Lid geworden op:za 27 dec 2003 10:24
Locatie:Zwolle

Bericht door @ngelique » wo 02 aug 2006 12:02

@Annemiek: Ik zie net dat 'ie in mijn 'prullenbak' vakje zit,zal je even terug mailen ;)
Grtx Angelique

Gebruikersavatar
moppie
Bead Believer
Berichten:204
Lid geworden op:za 29 apr 2006 21:22

Bericht door moppie » zo 06 aug 2006 10:10

hey meiden ,, misshien goed voor de mensen uit belgie in belgie namelijk in retie zit iemand die cursussen glaskralen doet
vanaf september start ze er mee
en dat is glas- studio peggy hermans boekwietbaan 14
2470 retie ,, belgie
liefs nan
groetjes uit belgie ,, liefs moppie

Gebruikersavatar
Fren
Bead Believer
Berichten:226
Lid geworden op:zo 20 mar 2005 21:21
Locatie:Alkmaar
Contacteer:

Re: workshop

Bericht door Fren » zo 06 aug 2006 19:02

Esther schreef:
nile schreef:Hallo, ik ben nét geregistreerd en moet nog even zoeken hoe e.e.a. werkt...
Maar, ook ik zoek een workshop glaskralen maken. Heb jullie tips wel gezien en vraag me af; weet iemand een goed adres in Den Haag??
Heb ook ergens een bericht van Iedje uit Den Haag gezien die ook op zoek was, kan het bericht alleen niet meer vinden, misschien heeft zij al iets gevonden?

groetjes, Nile
Nile, ik denk dat je niet op het juiste forum zit. Voor alle vragen m.b.t. glaskralen en het zelf maken er van kan je beter kijken op een van deze 3 fora:
http://www.glaskraal.nl/forum" onclick="window.open(this.href);return false;
http://glashobby.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://glassbeads.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Op alledrie vind je op bijna al je vragen antwoord, en ze vermelden ook adressen waar je workshops kunt volgen.
Nile staat al ingeschreven bij het kralenforum, maar er is nergens een antwoord te vinden voor een workshop gegeven in den haag...
Nile, ik zou gewoon een workshop volgen en je zo behendig maken dat jij de persoon in Den Haag wordt die workshops geeft in het maken van glaskralen!!

groetjes, fren

nile
Bead Starter
Berichten:98
Lid geworden op:wo 02 aug 2006 10:12
Locatie:Almere
Contacteer:

Re: workshop

Bericht door nile » vr 18 aug 2006 07:12

Fren schreef:
Esther schreef:
nile schreef:Hallo, ik ben nét geregistreerd en moet nog even zoeken hoe e.e.a. werkt...
Maar, ook ik zoek een workshop glaskralen maken. Heb jullie tips wel gezien en vraag me af; weet iemand een goed adres in Den Haag??
Heb ook ergens een bericht van Iedje uit Den Haag gezien die ook op zoek was, kan het bericht alleen niet meer vinden, misschien heeft zij al iets gevonden?

groetjes, Nile
Nile, ik denk dat je niet op het juiste forum zit. Voor alle vragen m.b.t. glaskralen en het zelf maken er van kan je beter kijken op een van deze 3 fora:
http://www.glaskraal.nl/forum" onclick="window.open(this.href);return false;
http://glashobby.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;



http://glassbeads.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Op alledrie vind je op bijna al je vragen antwoord, en ze vermelden ook adressen waar je workshops kunt volgen.
Nile staat al ingeschreven bij het kralenforum, maar er is nergens een antwoord te vinden voor een workshop gegeven in den haag...
Nile, ik zou gewoon een workshop volgen en je zo behendig maken dat jij de persoon in Den Haag wordt die workshops geeft in het maken van glaskralen!!

groetjes, fren



Fren, daar heb ik ook aan zitten denken, gat in de markt?! Op het forum van Glassbeads zijn genoeg adressen te vinden, maar niets in Den Haag!

@ngelique
Bead Believer
Berichten:232
Lid geworden op:za 27 dec 2003 10:24
Locatie:Zwolle

Bericht door @ngelique » vr 18 aug 2006 18:53

Er zijn best mensen die daar wonen die branden,lesgeven is alleen heel iets anders.
Er zijn personen die een paar weken/maandjes branden en gelijk denken dat ze zelf wel even les kunnen geven...dan kun je beter even iets verder weg rijden naar iemand die je gelijk alle 'in en out' leert :wink:
Grtx Angelique

Gebruikersavatar
Loura!
Bead Fan
Berichten:332
Lid geworden op:wo 30 aug 2006 14:20
Locatie:Beesd

Bericht door Loura! » do 31 aug 2006 15:16

Nu jullie het over glaskralen hebben; wil ook graag zo'n workshop doen. Ben bang dat ik daarna verkocht ben :D en dat ik het dan thuis ook wil gaan doen. Vraag me dus wel een beetje af of je echt speciale apparatuur (en ruimte) nodig hebt?
Esther, dat weet je vast wel (je bent tenslotte al bij Suzanne geweest)...

Alvast bedankt!

Groetjes,
Loura

Gesloten