Advies nodig mbt doos

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther
Advies nodig mbt doos

Bericht door milebla » di 01 aug 2006 09:14

Hallo dames!

Ik heb eea geordend (heeft me bijna 6 maanden gekost om het naar mijn zin te krijgen, foto's volgen) maar nu zit ik het een vraag.
Ik heb alle kettingen hangen aan een soort van houten plaat. Daarop heb ik blokjes hout bevestigd zodat ze uitsteken en aan het einde een klein spijkertje zodat de kettingen er niet af kunnen vallen.

Nu merk ik dat de kettingen door het licht etc gaan verkleuren en dus wil ik ze gaan veilig en mooi gaan opbergen. Ik heb een kartonnen doos gekocht van 48 cm lang x 29 cm breed x 20 cm hoog (http://www.evoluzionesrl.com/italia/sto ... _flo02.htm). Nu ben ik aan het twijfelen want ik wil mijn kettingen graag opbergen per prijsklasse.
Ik heb de volgende ideeen maar kom er niet zo goed uit. Wie kan me advies geven zodat ik eea kan bekijken en evt ten uitvoer kan gaan brengen.
1. In gripzakjes doen per ketting. Nadeel is dat de kettingen dan "opgefrommeld" in zakje zitten en er dus een knik in kan komen
2. Schuimrubberplaten per prijsklasse maken die de volledige oppervlakte van de doos hebben en daar de kettingen op vastmaken met een speldje oid. Nadeel: dan meot je iedere keer als je een ketting wil laten zien al die platen eruit halen om de juiste plaat te pakken.
3. Sieradenrollen maken per prijsklasse. Nadeel is dat je dan met 5 rollen zit te kijken en je de hele rol moet uitklappen om een bepaald sieraad te laten zien. Voordeel: zo willen ze misschien nog wel meer kopen!!!! jesss.

Over die sieradenrollen heb ik dan ook weer even advies nodig :oops: Ik wil ze evt gaan maken van een handdoek met afm 70x140. Maar is een handdoek wel dik genoeg zodat je de kettingen niet beschadigd. Ja ben nogal zuinig erop zeg maar. Ik zou dan de kettingen willen bevestigen over de hele lengte 1.40mtr (wordt dan de breedte) van de handdoek. Maar hoe kun je dat dan weer het beste aanpakken met lange kettingen?

oooooowwwwwwww :twisted: dilemma vraag probleeeeeeem!!!

Wie ow wie kan me op de goede weg helpen met advies. Heb al meerdere mensen gevraagd maar aan alle opties lijkt een nadeel te kleven grgrgrgr

Superrrrrrrrrrrrrrrr bedankt alvast!

groetjes
Mirelle
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » di 01 aug 2006 10:28

je kunt in die gripzakjes ook kartonnetjes maken zodat ze mooi blijven liggen
Je hebt ze dan stofvrij en het is erg handig
Dus een grip zakje die je ook voor kaarten kunt gebruiken
Pak een stuk karton dat net zo groot is als het zakje(binnenkant)
pak een perforator en maak twee gaten aan deboven kant
Pak een ketting en haal de uiteinden door de gaatjes heen en sluit aan
de acherkant de sluiting.
Klaar is kees
Je kunt bijvoorbeeld verschillende kleuren karton doen en dan van elke
prijs klasse 1 kleur
Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Groeten Esther
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Starry Skies
Bead Believer
Berichten:204
Lid geworden op:zo 12 mar 2006 00:08
Locatie:Den Haag

Bericht door Starry Skies » di 01 aug 2006 10:30

Ik zal grote gripzakjes gebruiken of van die grote diepvrieszakken, ik gebruik tegenwoordig de grote diepvrieszakken van de C1000 die zijn lekker groot en enigste nadeel is dat ze blauw zijn.

en voor de sieraden rol zal ik als jouw was eens op de markt kijken naar stevige gordijnstoffen, ik heb er toevallig dit weekend eentje gemaakt. had op de markt twee couponnen gehaald een bedrukte en een effen stof was totaal 3 euro kwijt en heb nu een rol van 150 bij 75. En je zou dan iedere rol een nummer kunnen geven die overeenkomt met de prijsklasse.

Ik heb eventueel het patroon voor de sieradenrol voor je, als je geinteresseerd bent.

just an idea
Laatst gewijzigd door Starry Skies op di 01 aug 2006 10:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Monique

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » di 01 aug 2006 10:34

Ik gebruikte in het begin ook gripzakjes maar daar heb ik een hekel aan gekregen. Je moet er al heel grote hebben waar je ketting plat in kan om die niet te beschadigen en als je een markt doet ofzo is het alles behalve handig om alles uit te pakken. Komt nog bij dat die grote gripzakken toch ook een investering worden als je een paar 100 jwuelen hebt. Ik vind het idee van Esther wel leuk maar een beetje moeilijk lezen met die enters :oops:

Die platen vind ik wel een leuk idee. Maar passen daar wel veel kettingen op zonder door elkaar te gaan? Je kan die dan bijvoorbeeld ook in een kleur spuiten per kleur.

Mijn sieradenrol bestaat uit 2 lappen stof met daar een soort schuimlaag tussen, zo zijn je juwelen ook beter beschermd. En ik heb aan de binnenkant ook nog eens flappen die je over de kettingen kan slaan.

Misschien kan je een showmap maken met de fotos van al je juwelen? En dan alle kettingen bij elkaar maar de goedkoiopste eerst en steeds duuurder?

Gebruikersavatar
Joyce1977
Bead Lover
Berichten:460
Lid geworden op:vr 03 jun 2005 01:54
Locatie:Rosmalen
Contacteer:

Bericht door Joyce1977 » di 01 aug 2006 10:37

Ik gebruik ook een sieradenrol om mijn sieraden te bewaren.
Dat gaat heel goed. En inderdaad het uitrollen ervan, wil nog wel eens wat opleveren :wink: . In een trend creatief van een paar maanden geleden stond een patroon. Misschien heb je die?
Groetjes, Joyce

Afbeelding

Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther

Bericht door milebla » di 01 aug 2006 11:06

Starry Skies schreef:Ik zal grote gripzakjes gebruiken of van die grote diepvrieszakken, ik gebruik tegenwoordig de grote diepvrieszakken van de C1000 die zijn lekker groot en enigste nadeel is dat ze blauw zijn.

en voor de sieraden rol zal ik als jouw was eens op de markt kijken naar stevige gordijnstoffen, ik heb er toevallig dit weekend eentje gemaakt. had op de markt twee couponnen gehaald een bedrukte en een effen stof was totaal 3 euro kwijt en heb nu een rol van 150 bij 75. En je zou dan iedere rol een nummer kunnen geven die overeenkomt met de prijsklasse.

Ik heb eventueel het patroon voor de sieradenrol voor je, als je geinteresseerd bent.

just an idea
Dames,

Bedankt vast voor jullie eerste supersnelle reacties! Ben nu nog beetje aan het twijfelen tussen het idee van de diepvrieszakken (zijn die hersluitbaar?) met kartonnetjes (het kartonnetje moet dan wel stevig genoeg zijn) of het idee van de stevige sieradenrol. Voor die diepvrieszakken moet je de kartonnetjes weer allemaal op maat knippen of zijn die diepvrieszakken standaard de helft van een A4tje?

Regelmatig lees ik ook nog weleens over fleece dekens te gebruiken als sieradenrol, is dat ook stevig genoeg of niet?
Dat idee van die platen lijkt me niet handig achteraf gezien.

@ Starry Skies: Die diepvrieszakken, stop je daar zonder kartonnetje de ketting in? Ben namelijk zo bang dat er een knik in de ketting komt of zo.

Ik zal zeker eens naar de markt gaan ja. Wellicht heeft een stoffenwinkel hier in Den Bosch ook wel een aantal coupons. Even voor de volledigheid: jij had dus 2 coupons stevige gordijnstof voor 3 euro met afmetingen 150x75? Mijn snappertje is even met vakantie :lol:
Als je mij het patroon zou willen mailen dan heeeeel graag. mirelleleblanc@gmail.com

ERg bedankt
Laatst gewijzigd door milebla op di 01 aug 2006 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Starry Skies
Bead Believer
Berichten:204
Lid geworden op:zo 12 mar 2006 00:08
Locatie:Den Haag

Bericht door Starry Skies » di 01 aug 2006 11:18

voor de kettingen die het nodig hebben doe ik er een kartonnetje in

een coupon was ruim 2 meter bij 80 cm en de effen stof was iets van 1,20 m bij 90 cm. en dat was totaal 3 euro :D

Patroon mail ik je vanavond ok, zit op mijn werk nu
Groetjes Monique

Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther

Bericht door milebla » di 01 aug 2006 11:38

Starry Skies schreef:voor de kettingen die het nodig hebben doe ik er een kartonnetje in

een coupon was ruim 2 meter bij 80 cm en de effen stof was iets van 1,20 m bij 90 cm. en dat was totaal 3 euro :D

Patroon mail ik je vanavond ok, zit op mijn werk nu
Is goed, erg bedankt alvast! Ik ga nog even verder zitten dubben wat ik zal doen :)
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther

Bericht door milebla » di 01 aug 2006 19:30

hallo dames,

Inmiddels heb ik de diverse tips ter harte genomen en ben aan de gang gegaan.

Ben vanmiddag even naar de AH gereden. Op advies van Starry Skies (thanks!) ben ik daar de hersluitbare zakjes wezen halen. Afm 20x25 cm 1, 19 euro. Wat ik nu ga doen (idee van esther baan, super bedankt!) is de kettingen op karton hangen (eerst er gaatjes in maken zodat de ketting mooi kan hangen) en dan het hele setje in een zakje. Dan maak ik etiketje met kettingnr (bij mij hebben alle kettingen namelijk een uniek nr) en plak die bovenin op zakje. Alle kettingen gaan op nr in de doos. Gelukkig had ik nog karton liggen hier thuis en dus kon ik meteen aan de slag.

Waar ik nu wel nog een beetje mee aan het dubben ben, is dat als mensen meerder van mijn kettingen willen zien (of als ik ooit een party geef) ze eerst de kettingen uit de zakjes moeten halen. Het zou dan beter werken om de kettingen in een sieradenrol te doen en die dan uit te vouwen en op tafel te leggen. Je weet dan nooit wat ze nog kopen ipv alleen die ene ketting gezien te hebben. Aan de andere kant kan ik natuurlijk niet de hele tijd hier sieradenrollen open hebben liggen omdat er weer ketting klaar is.

Wel vind ik het zakjes opberg systeem erg praktisch moet ik zeggen, maar verkooptechnisch werkt het volgens mij niet.

Iemand nog goede ideeen/tips/opmerkingen over hoe ik dat met die rollen aan zou kunnen pakken?

groetje
mirelle
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » di 01 aug 2006 20:05

Ik heb bij mijn kralenbureau een mandje staan waarin de kettingen komen die af zijn. Als er daar een deel inliggen ga ik fotograferen, inventariseren, prijskaartjes, en dus ook wegleggen in mijn rollen. Misschien is dat een idee?

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » di 01 aug 2006 21:53

als je doorzichtige zakjes doet zie je ze wel
Dan kun je dus doen met gripzakjes

gr esther
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
annemiek
Bead Interested
Berichten:136
Lid geworden op:vr 07 jul 2006 21:11
Locatie:wezep

Bericht door annemiek » di 01 aug 2006 23:17

Ik gebruik van die doorzichtige zakjes, waar je normaal kaarten in doet, als je kaarten hebt gemaakt, met zo'n plakstrip. Ik plak ze trouwens pas dicht als ik ze verkocht heb.

Gebruikersavatar
alida
Bead Believer
Berichten:202
Lid geworden op:di 12 okt 2004 08:10
Locatie:Zutphen
Contacteer:

Re: Advies nodig mbt doos

Bericht door alida » wo 02 aug 2006 13:21

Ik heb een behangtafel gekocht. Hier de poten eraf gehaald. Daarna aan de bovenkant en halverwege platte latjes erop geplakt.

Dan kun je hem in een kleur verven. De mijne is zwart. Op de latjes maak je kleine spijkertjes of iets anders. Aan deze spijkertjes hang je je ketting op.

De behangtafel klap je dicht en zo blijven je kettingen mooi.

Je kunt de tafel tevens mee nemen naar een beurs of iets anders en dan kun je je sieraden showen.
Groetjes
Alida

Gebruikersavatar
Joyce1977
Bead Lover
Berichten:460
Lid geworden op:vr 03 jun 2005 01:54
Locatie:Rosmalen
Contacteer:

Re: Advies nodig mbt doos

Bericht door Joyce1977 » wo 02 aug 2006 15:14

alida schreef:Op de latjes maak je kleine spijkertjes of iets anders. Aan deze spijkertjes hang je je ketting op.
De behangtafel klap je dicht en zo blijven je kettingen mooi.
Je kunt de tafel tevens mee nemen naar een beurs of iets anders en dan kun je je sieraden showen.
Foto? :wink:
Groetjes, Joyce

Afbeelding

Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther

Bericht door milebla » wo 02 aug 2006 19:15

Vandaag ben ik naar de markt geweest. Kwam erachter dat er hier in Den Bosch op woe markt is, dus hup meteen actie ondernomen. Nu heb ik wel 3 lappen stof gevonden die ik als binnenstof wil gebruiken om de sieraden aan op tehangen maar een mooie stevige buitenstof dat wil nog niet zo lukken. Heb wel een leuk zebra printje gezien (zo'n zacht stoffie) maar ja die kostte dan ook weer 5 euro per meter. Is zo'n zacht stoffie evt ook een goed alternatief? Wat ik ook vond was een stof met een wattengevoerde achterkant. Daar moet dan die andere lap stof die al heb gekocht aan vastmaken en dan heb je een sieradenrol met een wattenbinnenzijde. Krijg je een soort van bodywarmer idee. Hmmm weet niet of ik helemaal duidelijk ben. Zou dat ook kunnen? Maaaarrrrr ik kreeg een, denk ik, geweldig idee, ik heb nog in de schuur van die grand foulars liggen van een oude bank van vroeger. Zou die stof sterk genoeg zijn om een buitenstof van te maken? Zou een prachtige oplossing zijn van 3 waardeloze stukken stof waar ik niks meer mee doe.

Pffff geloof dat ik het perfect wil doen maar ja het oog wil ook wat he.

doei doei
mirelle
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Gesloten