Lijmsoort

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:
Lijmsoort

Bericht door Pee » wo 18 feb 2004 22:53

Heb al een beetje rondgesnuffeld maar ben er nog nie uit...

Ik heb eigenlijk nog nooit sieradenlijm of iets dergelijks gebruikt...
Maar ik wilde binnenkort toch ook es met swarofski aan de slag of een zwevende ketting met behulp van lijm maken.

Moet je daarvoor verschillende lijmsoorten hebben of gebruiken jullie altijd 1 soort voor alles wat je maakt? Ik heb wat gelezen over 2 componenten lijm.. is die gewoon van de hobby/ doe het zelf zaak.
Of de lijm die bijvoorbeeld nu in het Pipoos krantje staat (naam is me even ontschoten...)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen......
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Marlies
Bead Intelligent
Berichten:1321
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 13:36
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Marlies » wo 18 feb 2004 23:12

Ik heb verschillende lijmen gebruikt, maar de 2 componenten lijm vind ik het fijnste, maakt geen vlekken, droogt netjes op etc. Deze kun je kopen bij verschillende hobby winkels. Inderdaad als je met de zoekmachine iets hierover in toetst dan kom je een hoop tegen. Succes
Laatst gewijzigd door Marlies op do 19 feb 2004 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Veel liefs,
Marlies

muriel
Bead Discoverer
Berichten:50
Lid geworden op:ma 05 jan 2004 17:48

Bericht door muriel » do 19 feb 2004 10:11

Bij het plakken van swarovski gebruik ik altijd 2 componentenlijm (van de doe het zelf zaak). Voor zwevende kettingen gebruik ik seconde lijm. Ik heb nog nooit met "echte"sieraden lijm gewerkt dus daar kan ik niets over zeggen.

Groetjes,

Muriel

Marlies
Bead Intelligent
Berichten:1321
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 13:36
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Marlies » do 19 feb 2004 18:03

Muriel,

Ik weet niet of je dat al weet, maar de zweeftechniek kun je ook met knijpkraaltjes doen en/of knopen. Just a tip!
Veel liefs,
Marlies

Gebruikersavatar
Jacqie
Bead Producer
Berichten:1173
Lid geworden op:vr 03 okt 2003 10:53
Locatie:Zaandam
Contacteer:

Bericht door Jacqie » do 19 feb 2004 20:16

hmm idd ik vind de laatst tijd de strasslijm ook niet zo fantastisch meer en stap ook maar over op de 2 componenten lijm

Gebruikersavatar
patricia
Bead Designer
Berichten:870
Lid geworden op:za 13 sep 2003 09:47
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Bericht door patricia » do 19 feb 2004 20:42

ik ga het ook morgen maar eens halen...
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Gebruikersavatar
Naomi
Bead Producer
Berichten:1143
Lid geworden op:wo 03 dec 2003 23:35
Locatie:Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Naomi » vr 20 feb 2004 12:04

Heb ze ook bij de Hema gezien, maar geen ervaring mee.
liefs,

Naomi

muriel
Bead Discoverer
Berichten:50
Lid geworden op:ma 05 jan 2004 17:48

Bericht door muriel » za 21 feb 2004 06:54

Hoi Marlies,

Soms gebruik ik knijpkraaltjes maar vind het bij de meeste zwevende kettingen mooier als je helemaal niets ziet en dan gebruik ik dus seconde lijm. Wel iets meer werk.......helaas.

Groetjes,

Muriel

Gebruikersavatar
Tinkle
Bead Discoverer
Berichten:46
Lid geworden op:ma 19 jan 2004 16:28
Locatie:Doorn

Bericht door Tinkle » di 24 feb 2004 11:16

ik heb swarovskisteentjes geprobeerd te plakken met sieradenlijm, maar dat lukte voor geen meter! daarna heb ik de tip gekregen om het met lijm voor kunstnagels te doen, gewoon te koop bij de drogist en dat werkt super!

Gebruikersavatar
Naomi
Bead Producer
Berichten:1143
Lid geworden op:wo 03 dec 2003 23:35
Locatie:Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Naomi » di 24 feb 2004 15:24

Toch vind ik het wel vreemd. Ik gebruik wel sieradenlijm (die roze/witte tube) en bij mij gaat het prima! Ik werk wel heel precies, dus de lijm doe ik met het puntje van een sat?stokje op de plek waar het steentje moet komen. Ik doe er ongeveer zoveel op als dat er nodig is om bij het vastdrukken van het steentje over het hele oppervlakte lijm te krijgen. Ik doe dus geen lijm op het steentje zelf, het risico dat dat aan je vingers of aan de geslepen kant van het steentje komt, vind ik te groot. De steentjes leg ik op hun plek met een pincet of met mijn nagels. Het moet wel goed vastgedrukt worden (achterkant sat?stokje) en ik laat het ook echt een paar uur met rust voordat ik de uiteindelijke ketting ga maken.

Als die lijm op is ga ik echter ook de 2-componenten eens uitproberen. Want doordat die in een spuit zit, vind ik dat wat makkelijker doseren. Ik doe overigens altijd de lijm op zo'n klein plastic zakje en daar werk ik vanaf. Iedere keer een paar druppels.

Hoop dat je iets aan de tip hebt.
liefs,

Naomi

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » di 24 feb 2004 18:18

Zeer zeker heb ik wat aan jullie tips! Ik heb nog niets gemaakt maar ik ga denk ik zondagop de beurs mijn slag slaan haha!
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Gebruikersavatar
patricia
Bead Designer
Berichten:870
Lid geworden op:za 13 sep 2003 09:47
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Bericht door patricia » do 11 mar 2004 15:52

ik moet even wat kwijt over 2 componenten lijm.... tis misschien een beetje vreemd maar weet je waar ik het naar vind ruiken.... naar overleden mensen... niet dat ik daar veel ervaring mee heb maar echt aangenaam ruikt t niet. Mara om weer ontopic te komen: HET LIJMT PERFECT!!!
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Gebruikersavatar
Caviaplanet
Bead Interested
Berichten:116
Lid geworden op:ma 10 nov 2003 13:53
Locatie:Rijswijk
Contacteer:

Bericht door Caviaplanet » do 11 mar 2004 15:56

:shock: jemig.... heb nog nooit dode mensen geroken eigenlijk... :? Jemig... nou, zal eens ruiken aan die lijm...... is me nog geen typische lucht opgevallen eigenlijk... :doubt:
Jemig joh, hoe kom je er op !!! :D
Jolanda

Gebruikersavatar
patricia
Bead Designer
Berichten:870
Lid geworden op:za 13 sep 2003 09:47
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Bericht door patricia » do 11 mar 2004 16:00

ja mmmh wat je al niet gaat denken als je eigenlijk moet leren :?
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Gebruikersavatar
miekel
Bead Addict
Berichten:2144
Lid geworden op:zo 17 aug 2003 17:32
Locatie:Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door miekel » do 11 mar 2004 17:56

De 2-componentenlijm van Bison of Hema ruikt alsof je met je hoofd boven een bak permanentvloeistof zit :gek:
Groetjes, Annemieke

Afbeelding

Gesloten