Proefworkshop gehad

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:
Proefworkshop gehad

Bericht door Haematodipsia » zo 09 jul 2006 21:38

Hoi allemaal,

Ook ik ben van plan workshops te gaan geven. Ik heb al een heel plan, ook financieel :D Ik schat dat ik ongeveer 150-200 euro nodig heb om echt te kunnen beginnen.

Ik ga 2 technieken geven: driedraads rijgen met knijpkralen en kreukelketting. Om te testen of ik het kan uitleggen heb ik een soort prive workshop gegeven aan een vriendin van me. Ik heb toen het driedraads zwevend rijgen uitgelegd. Ik heb nog niet zoveel kralen dus het kiezen duurde niet zo lang. De hele workshop duurde eigenlijk maar zo n half uurtje :lol: Maar als ik het voor echt ga doen doe ik meer uitleg en is er ook kralen kiezen bij enz :D

Ik wil ook nog de mensen hier bedanken, ik heb veel gelezen op het forum en daardoor veel geleerd.

Gebruikersavatar
Fren
Bead Believer
Berichten:226
Lid geworden op:zo 20 mar 2005 21:21
Locatie:Alkmaar
Contacteer:

Bericht door Fren » zo 09 jul 2006 22:06

Je kan ook nog uitleg geven, wie je bent, waarom je deze hobby doet en het anderen wilt leren. Ik ben hier zelf nog niet zo goed in; Praat te snel... :oops: , maar dat scheelt ook alweer in je tijd. Dan de uitleg, als je meerdere mensen gaat begeleiden, zie je toch dat er meer tijd in gaat zitten. Ik ben echt een keer verbaasd geweest, dat een persoon, na 5 keer uitleggen, het nog niet begreep :? .. En er gaat tijd inzitten dat je bij ieder persoonlijk komt helpen. Qua tijd wordt het dus echt meer..

Ook vraag ik vantevoren wat iedereen wilt maken, ze kunnen dan op mijn site kijken wat ze ongeveer willen maken en welke kleur, zodat ik weet of ik nog extra spullen moet inkopen. Werkt ook goed!

Maar je gaf al aan dat je al veel geleerd hebt op het forum, dus misschien is dit wel overbodige informatie. :oops:

In ieder geval; Veel Succes!!!! :olifant: :olifant:

Groetjes,fren

Gebruikersavatar
annemiek
Bead Interested
Berichten:136
Lid geworden op:vr 07 jul 2006 21:11
Locatie:wezep

Bericht door annemiek » ma 10 jul 2006 00:36

Hoi

Nog even een vraagje, moet je om workshops te geven ook ingeschreven staan bij de kamer van koophandel?

groetjes Annemieke

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » ma 10 jul 2006 09:58

Hoi Annemiek,

Of het moet, waarschijnlijk wel de belastingen kennende :D Of mensen het doen? Velen niet volgens mij. Ik ook niet trouwens.

Enne, alle informatie is welkom hoor. Het kiezen van de site zal niet moeten want ik heb dus al 2 modellen waaruit ze kunnen kiezen en dat kunnen ze dan op de workshop zelf doen.

m@rlies

Re: Proefworkshop gehad

Bericht door m@rlies » ma 10 jul 2006 13:28

Haematodipsia schreef: Ik ga 2 technieken geven: driedraads rijgen met knijpkralen en kreukelketting. Om te testen of ik het kan uitleggen heb ik een soort prive workshop gegeven aan een vriendin van me. Ik heb toen het driedraads zwevend rijgen uitgelegd. Ik heb nog niet zoveel kralen dus het kiezen duurde niet zo lang. De hele workshop duurde eigenlijk maar zo n half uurtje :lol: Maar als ik het voor echt ga doen doe ik meer uitleg en is er ook kralen kiezen bij enz :D
Meid als jij aan een groep kwebbelende dames een workshop geeft ben je echt wel 2 uur bezig hoor, dus maak je je daar maar niet druk om, hahaha.
Ik heb ook een keer bij een vrouwen weekend een workshop gegeven daar hebben we een ring geregen, ik had het eerst met mijn moeder gedaan en we waren in een kwartiertje of zo al klaar, op het vrouwenweekend had ik een uur de tijd of zo, en die had ik hard nodig.

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » ma 10 jul 2006 17:52

150-200 euro lijkt me wel erg weinig om kralen e.d. in te kopen. Het is wel leuk natuurlijk als er een beetje keus is, heb gemerkt dat vooral vriendinnen elkaar aardig aan kunnen steken: heb eens gehad dat ze alle 8 een ketting maakte met bruine glaskralen en koperkleurige ketting... is best extreem maar gebeurd wel.
Groetjes van jolanda

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » ma 10 jul 2006 18:27

Heee Jolanda,

Dat zou dan ook maar het begin zijn hoor. En van kralen ben ik van plan eerst te werken met mixen. Beide technieken zijn daar heel mooi mee vind ik en ik hoor dat ook van anderen. Ik dacht van een stuk of 8-9 kleuren te starten met 250 gram. Dat kost dan iets van 70-100 euro heb ik opgezocht. En verder nog tangen maar hier heb ik enkel platbek voor nodig voor iedereen. Natuurlijk ook nog basis zoals kalotjes, knijpkralen, slotjes, placemats,.... :D Ik denk dat het dan toch moet lukken met 200 euro. Of zie ik dat helemaal verkeerd?

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » wo 12 jul 2006 05:50

ja, het is net wat je zelf wilt en welke mensen dat workshops bij je komen doen. Als je het voor vrienden/ bekende doet dan heb je miss genoeg, maar voor 'echte' klanten.... :?: :?: ik vraag het me af, maar ik kan het natuurlijk mis hebben. Ik persoonlijk heb er denk ik 10 x zoveel ingestoken -zonder de verbouwing hé alleen materialen-
Het is niet even snel geld verdienen, het kost veel tijd én geld.

laat je weten hoe het is gegaan :D
Groetjes van jolanda

nathalie_25
Bead Designer
Berichten:932
Lid geworden op:za 31 jan 2004 15:15
Locatie:Obdam
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » wo 12 jul 2006 07:15

Ik ben ook benieuwd, denk dat je het financieel een beetje onderschat. Maar misschien ook niet hoor, merk je vanzelf. Hou ons maar op de hoogte, succes!

Irene van der Maas
Bead Producer
Berichten:1166
Lid geworden op:wo 09 jul 2003 06:26
Locatie:Voorschoten
Contacteer:

Bericht door Irene van der Maas » wo 12 jul 2006 08:04

Ik vind ook dat als je het gaat doen, je het goed moet doen....
Dus inderdaad moeten de klanten wel lekker veel keuze hebben....
Irene van der Maas

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 12 jul 2006 08:24

annemiek schreef:Hoi

Nog even een vraagje, moet je om workshops te geven ook ingeschreven staan bij de kamer van koophandel?

groetjes Annemieke
Nee hoor, je hoeft er niet voor ingeschreven te zijn. Wel moet je bijhouden hoeveel geld erin en eruit ga, zodat je kan aantonen dat je niet zoveel verdient dat je er belasting over moet betalen.

Succes Haematodipsia! Ik heb ook weleens workshops gegeven, ging meestal met boodschappentasje vol, had geloof ik meestal stuk of 3 mixen en dan stuk of 5 kleuren los, en dat ging altijd prima. Moet wel zeggen dat het vooral om techniek wire wrapped ging, maar toch....

Gebruikersavatar
Sofieke
Bead Fanatic
Berichten:1840
Lid geworden op:zo 25 mei 2003 19:21
Locatie:Poelkapelle (W-VL, Belgi

Bericht door Sofieke » wo 12 jul 2006 09:18

Jolanda van soest schreef:150-200 euro lijkt me wel erg weinig om kralen e.d. in te kopen. Het is wel leuk natuurlijk als er een beetje keus is, heb gemerkt dat vooral vriendinnen elkaar aardig aan kunnen steken: heb eens gehad dat ze alle 8 een ketting maakte met bruine glaskralen en koperkleurige ketting... is best extreem maar gebeurd wel.
Heel juist. Vrouwen gaan altijd op zoek naar het mooiste! En hoe meer je meehebt, hoe leuker dat de vrouwen het vinden
Als je met vriendinnen werkt, dan kennen ze elkaar goed. Dan beginnen ze over kledij en van 'jij hebt dat' of 'dat zou goed passen bij dat', ...

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » wo 12 jul 2006 11:32

Net zoals Sandra ga ik met mixen werken, ik ben van plan er 20 te kopen van elk 100 gram, daar kan ik toch even mee vooruit, of niet? :lol:
Ik ben in het begin van plan workshops te geven aan 4-5 mensen dus geen 12 die dezelfde kleur willen.

hihi ik merk net dat mijn plannen al gewijzigd zijn van da mixen, eerst wilde ik 8 van 250, maar 20 van 100 lijkt me beter. Denken jullie dat ook?

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » wo 12 jul 2006 12:05

Het beste kun je eerst niet zo veel aanschaffen van 1 kleur
Eerst even afwachten wat het beste gaat lopen en dan kun je er daar
meerdere van halen
Zorg gewoon dat je altijd 4-5 zakjes op voorraad hebt
Dit is dus het aantal personen dat je de workshop gaat geven
het zou jammer zijn als je met 19 zakjes van 1 kleur zou blijven zitten
Ook is het handig om pakketjes te maken met sluiting, draad, kalotjes
En knijpkralen
Zo gaan ze niet over al in trekken en heb je alles overzichtelijk
Verder kun je bij de praxis tangen setjes kopen
Ik heb er laatst 6 setjes vandaan gehaald
1 setje bevat: 2 xplatbektang recht, 1x platbektang krom en 1 kniptang.
koste samen 5 euro dus helemaal niet duur en toch lijkt het erg proffesioneel. Als je gelijk van die dure tangetjes aan gaat schaffen is
ook zo jammer
Verder kun je het beste vaatdoekjes kopen om de kralen op te leggen
als ze bezig zijn
Deze vaatdoekjes zijn te koop bij de action maar ook bij de wibra etc
Helemaal niet duur en heel handig omdat de kralen niet wegrollen
Ook kun je bakjes van ijsblokjes gebruiken om je kralen in te doen
en plastic soepkommen(wegwerp) kun je heel makkelijk gebruiken voor de mixen. Daar kunnen ze alle kralen indoen en dan uitsorteren
ik hoop dat je dit allemaal snapt en dat je er wat aan hebt

Groeten Esther
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
Emberlynn
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:do 18 nov 2004 20:28
Locatie:Cuijk
Contacteer:

Re: Proefworkshop gehad

Bericht door Emberlynn » di 25 jul 2006 21:19

Haematodipsia schreef: Ik heb nog niet zoveel kralen dus het kiezen duurde niet zo lang. De hele workshop duurde eigenlijk maar zo n half uurtje :lol: Maar als ik het voor echt ga doen doe ik meer uitleg en is er ook kralen kiezen bij enz :D
Te veel tijd??!!
Mijn grote probleem is juist dat ik vaak uitloop, zeker met opruimen en afrekenen erbij ben ik in totaal toch vaak 4-4,5 uur kwijt. :oops:
Groetjes Emberlynn

Gesloten