boekhandel de slegte

Tips en vragen over (nieuwe) boeken en/of tijdschriften kun je hier kwijt.
Forumregels
Wegens te weinig activiteit is het forum gesloten. Het blijft wel online zodat alle uitgewisselde tips & trucs beschikbaar blijft.
Gesloten
Gebruikersavatar
cleo3-3
Bead Dreamer
Berichten:636
Lid geworden op:do 12 jan 2006 14:26
Locatie:west-vlaanderen belgie
Contacteer:
boekhandel de slegte

Bericht door cleo3-3 » wo 21 jun 2006 08:04

ik heb momenteel een beetje een nieuwe verslaving

" boekjes en tijdschriften over parels, kralen en juwelen maken "

nu hoorde ik dat er in de 2dehands boeken winkel " de slegte " ook zo'n boekjes te vinden zijn

Heeft daar al iemand eens een kijkje gaan nemen???

Of heeft er nog iemand een idee waar ik goedkoop boekjes over dit thema kan kopen???
groetjes hilde

Gebruikersavatar
Romantica
Bead Intelligent
Berichten:1395
Lid geworden op:di 01 mar 2005 21:38
Locatie:Almere Buiten
Contacteer:

Bericht door Romantica » wo 21 jun 2006 08:32

Ik ben al meerdere keren bij De Slegte geweest en vind zelf dat er weinig keuze is. Misschien wel in een ander filiaal hoor.

Je kan altijd op Marktplaats, marktplaza, Ebay, Snuffelcorner en dat soort 2ehands sites kijken.

Succes!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door Mieke » wo 21 jun 2006 09:12

De Slegte heeft tweedehands nog wel regelmatig boeken staan, dat wisselt erg. Maar ik vind ze nog zo duur bij hun tweedehands boeken. :?
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » wo 21 jun 2006 10:43

Hier in Nederland (in ieder geval het filiaal in Utrecht) zijn het geen tweedehandsboeken, maar boeken van een oude druk. Dus ze zijn nog gloednieuw als je ze koopt, alleen verouderd. Dat ze nieuw zijn verklaart misschien waarom ze niet goedkoop zijn, alleen dus wel een stuk goedkoper dan hele recente drukken.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
Madelief
Bead Chatter
Berichten:3625
Lid geworden op:do 27 mei 2004 12:26
Locatie:Mechelen - België

Bericht door Madelief » wo 21 jun 2006 14:24

Bij de slegte heb je twee 'afdelingen': nieuwe boeken (oude druk of einde stock ofzo) die dus iets goedkoper zijn dan spiksplinternieuwe en tweedehandsboeken (nog iets goedkoper, afhankelijk van de staat waarin je ze koopt)... Ik koop er zelf regelmatig boeken (ben een echte boekenwurm) maar over sieraden kan ik niet echt zeggen, dat hangt ook af van winkel tot iwnkel, wat mensen er binnenbrengen hé!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 21 jun 2006 15:29

toevallig hebben ze in nederland ook wel 2dehandseboeken, maar dan meestal op de bovenste verdieping, ergens in een hoekje. ;) ik hoor weleens grapjes van dat het de schrijver zijn nachtmerrie is om bij de slegte te komen, want ja het betekent dat je boeken niet snel genoeg verkoopt.

Tomara
Bead Discoverer
Berichten:25
Lid geworden op:di 15 nov 2005 13:07

Bericht door Tomara » zo 25 jun 2006 12:38

Je kunt natuurlijk ook een keer Breedevoort binnenlopen. Hele straten met alleen maar (tweedehands) boekhandels. Als je iets daar niet kunt vinden, dan vind je het waarschijnlijk nergens.

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 25 jun 2006 12:50

sandra schreef:toevallig hebben ze in nederland ook wel 2dehandseboeken, maar dan meestal op de bovenste verdieping, ergens in een hoekje. ;) ik hoor weleens grapjes van dat het de schrijver zijn nachtmerrie is om bij de slegte te komen, want ja het betekent dat je boeken niet snel genoeg verkoopt.
De Slegte heeft heel veel tweedehandsboeken op allerlei gebied. Alleen kralenboeken niet zo veel. Je moet regelmatig kijken en soms heb je geluk. De tweedehandsboeken vind je meestal op de tweede of derde verdieping. Er is ook een afdeling met tweedehands studieboeken.

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » zo 25 jun 2006 13:35

hennie schreef:
sandra schreef:toevallig hebben ze in nederland ook wel 2dehandseboeken, maar dan meestal op de bovenste verdieping, ergens in een hoekje. ;) ik hoor weleens grapjes van dat het de schrijver zijn nachtmerrie is om bij de slegte te komen, want ja het betekent dat je boeken niet snel genoeg verkoopt.
De Slegte heeft heel veel tweedehandsboeken op allerlei gebied. Alleen kralenboeken niet zo veel. Je moet regelmatig kijken en soms heb je geluk. De tweedehandsboeken vind je meestal op de tweede of derde verdieping. Er is ook een afdeling met tweedehands studieboeken.
Dat is in Utrecht ook zo.
Groetjes Els,

Gesloten