negatieve kanten kralenruil
Forumregels
- Het ruilen is op eigen risico.
- Stuur een e-mail naar info@kralen.com met daarin het url van het topic zodra het ruilen afgerond is en de topic dus verwijderd kan worden.
- Het ruilen is op eigen risico.
- Stuur een e-mail naar info@kralen.com met daarin het url van het topic zodra het ruilen afgerond is en de topic dus verwijderd kan worden.
Ik heb nu een 3-tal keer meegedaan met een ruil en elke keer liep er wel iets mis. De ene keer bleef het pakje maar achter en na 3 weken zat het dan toch in de bus bij iemand..
De andere keer ging het goed maar vertrok het pakje waarin 300 gram zat en kwam het terug aan en er zat nog maar 200 gram in. Ik snap wel dat niet ieders weegschaal gelijk kan zijn maar 100 gram is toch wel een enorm groot verschil vind ik.
Voor diegene die zo'n ruil start is het uiteraard niet leuk als zij op het einde van de ruil ineens 100 gram kwijt is..
Sorry voor mijn 'gezeur' maar ik moest dit toch wel even kwijt.
De andere keer ging het goed maar vertrok het pakje waarin 300 gram zat en kwam het terug aan en er zat nog maar 200 gram in. Ik snap wel dat niet ieders weegschaal gelijk kan zijn maar 100 gram is toch wel een enorm groot verschil vind ik.
Voor diegene die zo'n ruil start is het uiteraard niet leuk als zij op het einde van de ruil ineens 100 gram kwijt is..
Sorry voor mijn 'gezeur' maar ik moest dit toch wel even kwijt.
- Kraaltjes
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Idd ik snap wel dat het erg vervelend is, netals als je begint met een mooie mix en terug krijgt waarbij je denkt wat ik moet ik hiermee ?
Ik heb ook eens een keer meegedaan en toen zat ik bijna op het eind in de ruil, toen bedacht ik me ook goh als ik dit zou terug krijgen zou ik helemaal niet blij zijn vooral ook omdat meer dan de helft plastic kralen waren.
Ik heb ook eens een keer meegedaan en toen zat ik bijna op het eind in de ruil, toen bedacht ik me ook goh als ik dit zou terug krijgen zou ik helemaal niet blij zijn vooral ook omdat meer dan de helft plastic kralen waren.

-
- Bead Fan
- Contacteer:
Heb ook eens meegedaan, was bijna de laatste, nou er zat dus helemaal niks leuks in bijna! Kon er eigenlijkw einig van gebruiken, dat komt voornamelijk omdat ik voor kettingen toch vaak een paar keer dezelfde kraal wil gebruiken, en dat kan dus niet, maar het is wel leuk om te zien wat voor kralen er nou allemaal rondgaan.....
-
- Bead Fan
- Contacteer:
- Haematodipsia
- Bead Producer
- Contacteer:
het is idd niet leuk als je 300 gram opstuurt en er maar 200 gram terugkrijgt
dat was dus mijn pakketje
gelukkig zaten er nog een paar dingen in die ik wel kan gebruiken, want anders was het een fiasco geweest
idd een weegschaal kan verkeerd staan, daarom vraag ik steeds aan de volgende in de rij om het pakketje eerst eens na te wegen, zodat het klopt
ik vind ook, en dit is geen aanval of zo gewoon een feit, dat je eerlijk moet zijn in zo'n ruilen en dat je niet zegt, ik stop er 100 gram of 50 gram of nog maar 20 gram minder in, ze zullen het toch niet merken
als er drie mensen dat doen, dan kom je op een uiteindelijk verschil dat wel groot is
heb je zelf niet veel om te ruilen, tja , dan moet je er maar minder uithalen
tot nog toe vond ik de ruilen altijd leuk en had ik vaak leuke pakjes op het einde, maar ik denk dat deze de laatste zijn
eerst bijna een pakje verloren gegaan, nu 100 gram te weinig
wat zal het met het pakje zijn dat nu nog onderweg is?
dat was dus mijn pakketje
gelukkig zaten er nog een paar dingen in die ik wel kan gebruiken, want anders was het een fiasco geweest
idd een weegschaal kan verkeerd staan, daarom vraag ik steeds aan de volgende in de rij om het pakketje eerst eens na te wegen, zodat het klopt
ik vind ook, en dit is geen aanval of zo gewoon een feit, dat je eerlijk moet zijn in zo'n ruilen en dat je niet zegt, ik stop er 100 gram of 50 gram of nog maar 20 gram minder in, ze zullen het toch niet merken
als er drie mensen dat doen, dan kom je op een uiteindelijk verschil dat wel groot is
heb je zelf niet veel om te ruilen, tja , dan moet je er maar minder uithalen
tot nog toe vond ik de ruilen altijd leuk en had ik vaak leuke pakjes op het einde, maar ik denk dat deze de laatste zijn
eerst bijna een pakje verloren gegaan, nu 100 gram te weinig
wat zal het met het pakje zijn dat nu nog onderweg is?

De kralenruil is toch wel een lastig iets. De meesten kennen elkaar niet persoonlijk, maar je moet elkaar wel goed vertrouwen. De laatste kralenruil waar ik aan mee deed was ook niet bepaald geweldig. Toen ik het zakje openmaakte en ik ging met mijn hand erin had ik mooi een kapotte glaskraal vast die ontzettend scherp was. Ik heb hem gelijk eruit gegooid met meedere kapotten. Er zat toen ook veel plastic in terwijl de afspraak was geen plastic.
Ik zal niet meer zo snel mee doen met een ruil.
Ik zal niet meer zo snel mee doen met een ruil.
- Kraaltjes
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Inderdaad dat hoor gewoon niet, het kan natuurlijk dat iemand zich heeft vergist. Ik bedoel ik kan het ook niet altijd zien en ga het dan even vragen aan paps. Maar als het echt nep er al uitzietHeez schreef:De kralenruil is toch wel een lastig iets. De meesten kennen elkaar niet persoonlijk, maar je moet elkaar wel goed vertrouwen. De laatste kralenruil waar ik aan mee deed was ook niet bepaald geweldig. Toen ik het zakje openmaakte en ik ging met mijn hand erin had ik mooi een kapotte glaskraal vast die ontzettend scherp was. Ik heb hem gelijk eruit gegooid met meedere kapotten. Er zat toen ook veel plastic in terwijl de afspraak was geen plastic.Ik zal niet meer zo snel mee doen met een ruil.

Mja, dat pakjes te laat aankomen of verloren raken, daar kan niemand wat aan doen natuurlijk, dat is niet leuk maar een risico dat je neemt hé!
Het is wel een kwestie van vertrouwen, zo'n kralenruil, maar ik zou het jammer vinden als het niet meer zou gebeuren gewoon omdat sommige mensen niet 'eerlijk' genoeg zijn. Inderdaad, soms zit er veel meer leuk spul tussen dan je zelf kan teruggeven, maar neem er dan zoveel niet uit...

Het is wel een kwestie van vertrouwen, zo'n kralenruil, maar ik zou het jammer vinden als het niet meer zou gebeuren gewoon omdat sommige mensen niet 'eerlijk' genoeg zijn. Inderdaad, soms zit er veel meer leuk spul tussen dan je zelf kan teruggeven, maar neem er dan zoveel niet uit...