All-in prijs of Basisprijs

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gebruikersavatar
angela
Bead Fan
Berichten:340
Lid geworden op:vr 22 apr 2005 08:27
Locatie:Enkhuizen
Contacteer:
All-in prijs of Basisprijs

Bericht door angela » ma 24 apr 2006 10:33

Heb al veel afgezocht en heb nog steedst niet echt een duidleijk beeld maar misschien krijg ik dat ook pas als ik zelf eens een workshop ga volgen.

Ik heb 19 mei een workshop met vriendinnen..even oefenen.

Nu zit ik te brainstormen over hoe ik dat verder dan zal aanpakken. Ik zit te denken aan 12,50€ p.p inclusief basismateriaal en dat de kralen en dergelijke apart worden berekend. Is dat een redelijke prijs, ik denk namelijk dat ze dan afhankelijk wat ze erbij kopen gemiddeld tussen de 12,5 en de 20,= € een mooi sieraad hebben die ze zelf hebben gemaakt.

Ik heb ook gedacht aan all-in maar als ze dan alle duren spullen eruit weten te vissen verdien ik natuurlijk bijna niks of hoe is jullie ervaring heirmee?

Dan zit ik nog met het volgende ik pieker me suf of ik het bij 1 soort per avond houdt of gewoon een sieraden workshop ga geven en mensen kunnen uit de voorbeelden kiezen welke techniek ze gaan gebruiken. Ik denk dat de tweede optie wel drukker zal zijn maar de 1ste optie is veel apart werk en dan bedoel ik met reklame maken e.d.

Kan iemand me uit de brand helpen?

Gr. Angela
kralen zijn leuk...sieraden zijn machtig!!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 24 apr 2006 11:09

de prijzen varieren van 7,50 a 15,- per persoon excl kralen. anders reken je voor jezelf uit hoeveel je minimaal wil, en surf je langs workshopsites, om te kijken hoeveel anderen ervoor vragen.

ikzelf deed altijd all-in, maar ik deed altijd jasseron armband of wire-wrap ketting, daar gebruik je niet zulke speciale, dure kralen, dus dan is het prima te doen. wat je zou kunnen doen, is beperkte kralenselectie, nl allemaal kralen die ongeveer even duur zijn, maar ja dan zit je weer met prijzen van tussentzetsels en hangers...dus ook niet echt een optie.

verder zou ik 1 soort per avond doen, vooral als je net begint wordt het gekkenhuis als iedereen wat anders maakt. ;)

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » ma 24 apr 2006 12:07

ik geef tegenwoordig ook worskshops en voor mijn zus en vriendinnen
reken ik alleen de werkelijke kosten van de kralen en slotjes.
het gebruik van de tangetjes is voor hun gratis.
Dit doe ik om ervaring op te bouwen en dat kan nu mooi.
Verder reken ik met mijn kralen per stuk altijd iets meer
dan dat het mij heeft gekost.
Je blijft namelijk altijd met een aantal kralen zitten die je niet verkoopt
maar die je zelf wel hebt gekocht.

Voor onbekenden reken ik € 5.00 voor gebruik van tangetjes
De slotjes, kralen en draad komen hier nog bij bovenop.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Groeten Esther

Gebruikersavatar
Zus
Bead Lover
Berichten:499
Lid geworden op:wo 21 apr 2004 10:51
Locatie:Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Zus » ma 24 apr 2006 13:17

Ik reken € 7,50 per persoon..dit is incl.basismateriaal, zoals draad, slotje, kettelstiften, ringetjes. Hier komen dan nog de kralen, hangers, strass, veters ed bij.
Ik heb verschillende voorbeelden bij me en dan mogen ze zelf een keuze maken....of ze maken een ketting na of ze gaan zelf wat maken...
Groetjes, Zus

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » ma 24 apr 2006 15:49

Het is afhankelijk van de tijd die je in de workshop steekt. Maar minder dan 7,50 excl materiaal zou ik niet vragen. Wel draad en gebruik van tangetjes, maar kralen slotjes en strassjes allemaal apart afrekenen.
Je hoeft er zelf niet op toe te leggen. Je doet het toch om wat te verdienen?
Veel succes met je workshop.
groetjes Sannie.

Gebruikersavatar
Melanie
Bead Brilliant
Berichten:2753
Lid geworden op:za 26 mar 2005 20:53
Locatie:Gendt
Contacteer:

Bericht door Melanie » ma 24 apr 2006 18:05

Ik heb nog nooit workshops gegeven, maar het zit op korte termijn in de planning, dus ik heb er ook al over nagedacht. Ik ga een all-in prijs doen, anders is het zo'n gedoe met uitrekenen van wat er verbruikt is.

En ik ben van plan om de mensen zelf te laten kiezen wat ze maken. Ik neem een aantal voorbeelden mee (niet te veel) en dan mogen ze zelf kiezen wat ze maken. Dan kan waarschijnlijk ook iedereen iets vinden wat naar haar smaak is.
Groetjes, Melanie

Gebruikersavatar
sandra1984
Bead Believer
Berichten:217
Lid geworden op:wo 11 jun 2003 21:17
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door sandra1984 » ma 24 apr 2006 21:30

Ja zo doe ik het ook. Heb er alweer aardig wat achter de rug (morgen weer 1) en ik heb dus een vaste prijs. En dan neem ik aantal voorbeelden en boekjes mee enzo..en dan zien ze zelf wel iets leuks wat ze willen maken....EN zie wel dat iedereen iets anders maakt. En dat iedereen met iets naar huis gaat wat ze zelf leuk vinden.
Ik vind het zo prima werken. Mochten ze echt veel swarovski gaan gebruiken, komt er 5 euro extra bij.

Morgen heb ik workshop om een kiltspeld te maken, ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen... :) komt vast goed!

Groetjes Sandra
It beads me....;)

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » di 25 apr 2006 06:52

Hoihoi,

Eerder deed ik een all in workshop voor 17,50 per persoon.. maar dit vonden mensen snel te duur helaas.. Terwijl het best redelijk is...

Nu in de winkel geef ik ook workshops. en dan is het 8,50 incl slotje draad, kettel nietstiften, ringetjes knijpkralen, waxkoord..... enz..
en incl koffie of thee, koekje erbij ;-) wat fris en wat te knabbelen..
dan komen de kralen of bv. ketting, hangers enz er apart bij.
en komen mensen meestal rond de 12,50 uit voor de ketting incl alles.
Soms 15 als ze heel veel kralen hebben genomen..

Groetjes!!

Gebruikersavatar
Emberlynn
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:do 18 nov 2004 20:28
Locatie:Cuijk
Contacteer:

Bericht door Emberlynn » di 25 apr 2006 10:32

Hoi hoi,
Ik ben net begonnen met workshops en reken 7,50 exclusief. Ik vind het namelijk juist zo leuk als het creatieve van een ieder naar boven komt en ze zelf de mooiste creaties bedenken.
Dus iedereen kan maken wat ze willen. Ik doe het exclusief omdat ik het niet eerlijk vind als iemand die een "goedkopere" ketting maakt mee moet betalen voor een "duurdere".
Zou ik zelf ook niet accepteren. En het verschil in materialen is soms behoorlijk groot.
Verder denk ik er zo gewoon het eerlijkst mijn geld mee te verdienen. :)

Succes!
Groetjes Emberlynn

nathalie_25
Bead Designer
Berichten:932
Lid geworden op:za 31 jan 2004 15:15
Locatie:Obdam
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » zo 30 apr 2006 15:32

eelkehas schreef:Hoihoi,

Eerder deed ik een all in workshop voor 17,50 per persoon.. maar dit vonden mensen snel te duur helaas.. Terwijl het best redelijk is...

Nou dat vind ik echt goedkoop voor all in. Bij mij is het 25 euro all in (of 10 euro excl kralen) maar 9 van de 10 keer kiezen ze voor die 25 euro en ik hoor altijd dat het zo goedkoop is. Misschien verschillend waar je woont hoor.
Dus Eelke ik vind jou echt niet te duur!

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » zo 30 apr 2006 17:25

nathalie_25 schreef:
eelkehas schreef:Hoihoi,

Eerder deed ik een all in workshop voor 17,50 per persoon.. maar dit vonden mensen snel te duur helaas.. Terwijl het best redelijk is...

Nou dat vind ik echt goedkoop voor all in. Bij mij is het 25 euro all in (of 10 euro excl kralen) maar 9 van de 10 keer kiezen ze voor die 25 euro en ik hoor altijd dat het zo goedkoop is. Misschien verschillend waar je woont hoor.
Dus Eelke ik vind jou echt niet te duur!
vind het ook echt niet duur!!
Groetjes van jolanda

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » zo 30 apr 2006 17:51

Hoihoi,

Helaas achterhoekers wel.. de gene die het dan wel deden en na afloop afrekenden.. die zagen mij dan bv. 10 keer dat bedrag aanpakken en zeiden zooo dan heb je ook weer lekker verdient.. terwijl ze dan geen idee hebben dat ik alle kralen en materialen toen gewoon bij webshops ed. inkocht dus daar haast geen winst over maak..

Nu heb ik dus 8,50 incl materiaal en de kralen enz komen daar nog bij.. nu komen de meeste mensen op zon 10 tot 15 euro uit ofzo... en de meeste vinden dat wel meevallen.. maar echt als het iets meer is hoor je ze meteen zuchten...

Dus achterhoekers willen graag voor een dubbeltje....je kent het wel??

Ook bij mijn kettingen kettingen tot een euro of 15 lopen wel.. maar heb je dan een ketting waar ik 5 uur mee bezig ben en waar zon 200 facetkralen inzitten.. en allemaal apart geketteld.. en die kost dan 25 euro.. nou dan zetten ze de buste gauw weer terug en hoor je ze soms mopelen.. tssss.. das duur..
gelukkig zijn er ook mensen die niet eens naar de prijs kijken en gewoon 3 kettingen pakken die ze mooi vinden.. ik hoop dat dat er steeds meer worden ;-)

Groetjes!!

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » zo 30 apr 2006 23:39

eelkehas schreef:Hoihoi,
die zagen mij dan bv. 10 keer dat bedrag aanpakken en zeiden zooo dan heb je ook weer lekker verdient..
Tsss :? "Ja de kralen, rijgmateriaal, tangetjes, rijgborden, verwarming, licht, koffie, suiker, melk, cake moeten tenslotte ook betaald worden" :roll:

Ook bij de sieraden, jammer dat mensen vaak niet waarderen dat het handwerk is waar veel tijd in zit. Maar goed, dan laten ze het maar liggen, er zijn ook mensen die het wèl waarderen!

Gebruikersavatar
fimophilo
Bead Starter
Berichten:91
Lid geworden op:ma 20 mar 2006 09:39
Locatie:goirle
Contacteer:

Bericht door fimophilo » ma 01 mei 2006 12:23

Ik heb er ook al een paar try outs op zitten en het heeeft me ook al wat hoofdbrekens gekost. Ik ben nu hier op uit gekomen (misschien dat dit gaande weg weer aangepast gaat worden maar vooralsnog ga ik het volgende aanbieden):
Het gaat om een workshop fimokralen maken. Per workshop wordt een techniek behandeld. De tijdsduur is toch zeker wel 3 uur. Ik vraag daar 7,50 p/p voor exclusief voor. De materiaalkosten hoeven niet zo duur te zijn maar als ze echt enthousiast zijn dan kan het toch wel oplopen. En ik heb gemerkt toen ik inclusief materiaal werkte dat ik dan op een gegeven moment gespannen werd want ja als je de smaak een maal te pakken hebt, en ik draag natuurlijk ook allemaal mogelijkheden aan omdat ik ook enthousiast ben, dan gaat het ineens wel heel erg hard. Dus nu wil ik het exclusief doen en kunnen degene die niet zoveel wensen hebben met 5 euro klaar zijn en anderen hoeven zich niet te laten beperken. Ik heb wel al gemerkt dat meer klei ook meer tijd betekent. Ik moet dus nog tot een goede formule komen om toch binnen de tijd tot een eindresultaat te komen. Het nadeel is steeds dat iedereen in de tweede helft van de workshop in de gaten krijgt wat er allemaal mogelijk is en dat willen ze dan ook allemaal proberen. Dat snap ik allemaal, en heb ik zelf ook, maar ik moet op een gegeven moment de kralen gaan bakken en daarna moet nog een ketting ervan gemaakt worden.
Als iemand hier tips voor heeft.

Groetjes fimoPhilo

Debby
Bead Lover
Berichten:446
Lid geworden op:do 28 aug 2003 10:33

Bericht door Debby » ma 01 mei 2006 14:32

hallo

bij mij is het 7,50 exclusief
heb ook 1 vaste prijs, als ik op locatie ga (22,50 p.p)ex reiskosten
en thuis 20 p.p ( vooral met vrijgezeldagen) (ik haal dan de dozen met duurdere kralen eruit, deze heb ik allemaal in aparte dozen gedaan)
ik vind 1 prijs wel fijn, scheelt heel veel gereken(tijd)

als ik jou was zou ik eerst beginnen met een paar technieken(voorbeelden) dit kun je later altijd uitbreiden :lol:

heel veel succes :)

Gesloten