*rent naar kast....zoekt...vind niet...holt naar beneden...en denkt er opeens aan dat dat boekje uit de bib kwam....* nouja, ik breng het dees week even mee uit bib, als iemand dat wil, kan ik een paar 'patroontjes' scannen... ik heb zelfs 2 verschillende klosjes: een met 8 krammetjes en een met 4
punniken
ik heb daar een leuk boekje over ,maar hoe heet dat ding ook alweer
eigentijds punikken, dat is het!
*rent naar kast....zoekt...vind niet...holt naar beneden...en denkt er opeens aan dat dat boekje uit de bib kwam....* nouja, ik breng het dees week even mee uit bib, als iemand dat wil, kan ik een paar 'patroontjes' scannen... ik heb zelfs 2 verschillende klosjes: een met 8 krammetjes en een met 4
ipoingtudut
- Kraaltjes
- Bead Intelligent
- Contacteer:
]jokevedehaa schreef:ik heb daar een leuk boekje over ,maar hoe heet dat ding ook alweereigentijds punikken, dat is het!
Ik heb laast dat boekje doorgebladerd, er stonden wel leuke patronen in ja
die heb je op kralen.com ooit gevonden.jokevedehaa schreef:
dit is een gepunnikt armbandje, alleen geeeeeeeeen idee waar ik deze foto vandaan heb
ik heb met een 'paddestoel-klos' gepunnikt, zo 'n hele oude dus. die heeft maar 4 klosjes. ik had mix gebruikt (kleine en grote kralen) en niet goed opgelet hoeveel kralen ik iedere keer precies tussen de krammetjes deed, daardoor werd het zo warrig.
deze:

was mijn 2de.
- Saartje
- Bead Addict
- Contacteer:
Even een oud topic boven halen
Ik zou graag gaan punniken, maar heb alleen een klosje van 8. Ik vind overal wel uitleg met 4, en dat snap ik heel goed. Maar hoe moet je de draad errond winden als je 8 pinnen (of 6 ofzo) hebt???
Waarschijnlijk héél simpel antwoord, maar ik zou het niet weten...
Iemand een idee?
Ik zou graag gaan punniken, maar heb alleen een klosje van 8. Ik vind overal wel uitleg met 4, en dat snap ik heel goed. Maar hoe moet je de draad errond winden als je 8 pinnen (of 6 ofzo) hebt???
Waarschijnlijk héél simpel antwoord, maar ik zou het niet weten...
Iemand een idee?
Kralengroetjes, Saartje 
Precies hetzelfde als met 4...je slaat je draad gekruist om het krammetje heen..het maakt dus niet uit of je met 3 of 8 krammen punnikt.
http://www.kars.nl/nl/platform.php?page ... ail=000042" onclick="window.open(this.href);return false; dit vond ik ook nog.
Er is ook een internetshop die de speciale punnikklosjes voor sieraden verkoopt hoor. Die waren toen op de sieradenfair in Nieuwegein...ik heb al overal gezocht of ik het papiertje waar de gebruiksaanwijzing en de naam op stond kon vinden maar dat heb ik waarschijnlijk weggedaan.
@patricia; bedoel je garen waarmee je ook kunt naaien of iets anders?
http://www.kars.nl/nl/platform.php?page ... ail=000042" onclick="window.open(this.href);return false; dit vond ik ook nog.
Er is ook een internetshop die de speciale punnikklosjes voor sieraden verkoopt hoor. Die waren toen op de sieradenfair in Nieuwegein...ik heb al overal gezocht of ik het papiertje waar de gebruiksaanwijzing en de naam op stond kon vinden maar dat heb ik waarschijnlijk weggedaan.
@patricia; bedoel je garen waarmee je ook kunt naaien of iets anders?
Groetjes Els,