Hoe sorteren?

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
Gebruikersavatar
Saskia
Bead Dreamer
Berichten:510
Lid geworden op:vr 15 aug 2003 13:39
Locatie:Nieuwerkerk aan den IJssel
Contacteer:
Hoe sorteren?

Bericht door Saskia » zo 16 apr 2006 12:54

Ik heb het nu op kleur maar soms heb ik geen vakje meer en dan toch nieuwe kralen van die kleur. Blijft het dus weer in het zakje zitten en wordt het nog een rommeltje. Ga nu maar nieuwe dozen kopen bij Praxis en het opnieuw sorteren. Vandaar mijn vraag hoe jullie dit doen? Bijvoorbeeld op kleur, op grootte, op prijs, of niet :D

Groetjes Saskia

DreamS
Bead Intelligent
Berichten:1484
Lid geworden op:vr 17 mar 2006 18:28
Locatie:Capelle a/d Ijssel
Contacteer:

Bericht door DreamS » zo 16 apr 2006 12:58

Ik sorteer op soort..
Glaskralen, rocailles, metaal, ornamentjes.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 16 apr 2006 13:02

ikzelf sorteer op kleur en heb voor blauw dan ook 2 bakjes, omdat het anders iid niet past. kleuren waar ik weinig van heb voeg ik samen, bv paars en bruin, en bv groen oranje en geel, want van die heb ik nooit zoveel. misschien handig sticker met kleur erop te plakken, en dan dus blauw 1, blauw 2. ikzelf heb wel glas en kunststof door elkaar heen gedaan, was het niet van plan maar denk dat het misschien toch weleens goed gecombineerd kan worden.

Catja
Bead Fan
Berichten:397
Lid geworden op:do 22 dec 2005 08:39
Locatie:Delft

Bericht door Catja » zo 16 apr 2006 14:06

Ik heb bij de Makro ladenkastjes (voor gereedschap eigenlijk) gekocht.
In elk laden kastje zitten 6 schuiflades (doorzichtig|) met per lade allemaal vakjes.
Ze hangen aan het bureau en ik heb per kleur een lade in gebruik.
Hatstikke handig.

Groetjes Catja

Gebruikersavatar
Melanie
Bead Brilliant
Berichten:2753
Lid geworden op:za 26 mar 2005 20:53
Locatie:Gendt
Contacteer:

Bericht door Melanie » zo 16 apr 2006 15:17

Voornamelijk op kleur. Rocailles, swarovski en metaal heb ik in aparte dozen.
Groetjes, Melanie

frieda van dam
Bead Monster
Berichten:4508
Lid geworden op:di 25 jan 2005 10:08
Locatie:grimbergen
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » zo 16 apr 2006 15:25

ik sorteer op soort en dan op kleur en omdat ik veel swarovski,rocailles en delica's gebruik blijft het bij mij in de zakjes alleen de grotere kralen doe ik los in dozen met vakken .
liefs frietje :wink:
kralengek

Iloontje
Bead Interested
Berichten:163
Lid geworden op:wo 10 aug 2005 09:05
Locatie:Haalderen
Contacteer:

Bericht door Iloontje » zo 16 apr 2006 19:36

Ik sorteer op kleur en soort. De kralen doe ik allemaal in gripzakjes, die doe ik dan zoveel mogelijk bij elkaar in een vakje. Ik heb grote sorteerkoffers van de Xenos (met aan 1 kant vakjes) en daar passen wel een aantal kleine gripzakjes in een vakje.
Afbeelding

Groetjes, Ilona

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » zo 16 apr 2006 20:29

Ik sorteer op materiaal; edelstenen apart, parels apart,goud en zilver ,swarovski, dan nog op plastic en glas en die dan weer op kleur. Rocailles bij elkaar, net als de "benodigdheden en draad"gereedschap apart.

Ik heb pas nog 6 van die dozen bij de Praxis gehaald en dus 2 avonden zitten sorteren....heerlijk!
Groetjes Els,

Mystica
Bead Intelligent
Berichten:1355
Lid geworden op:wo 07 apr 2004 20:30
Contacteer:

Bericht door Mystica » zo 16 apr 2006 20:31

Ik sorteer ook per soort. Soms heb ik nog maar enkele restjes van een bepaalde soort in een bakje zitten en dan doe ik die in een gripzakje :).
Heb ik terug meer plaats voor andere kralen op te bergen.
Groetjes Evi

Gebruikersavatar
Saskia
Bead Dreamer
Berichten:510
Lid geworden op:vr 15 aug 2003 13:39
Locatie:Nieuwerkerk aan den IJssel
Contacteer:

Bericht door Saskia » zo 16 apr 2006 22:15

Haha, grappig om te lezen hoe druk iedereen het heeft met sorteren :lol: Ik ga toch maar nieuwe dozen kopen en idd alles op kleur sorteren. Ben ik waarschijnlijk wel een paar avonden zoet mee maar nu is niks meer echt terug te vinden. Da's ook niet makkelijk :?

Gebruikersavatar
Angelaa
Bead Intelligent
Berichten:1267
Lid geworden op:zo 02 apr 2006 15:57
Locatie:Volendam
Contacteer:

Bericht door Angelaa » za 22 apr 2006 21:29

Ik sorteer ook op soort, metaal bij metaal, kralen bij kralen enzo.. ik heb nog maar 4 bakjes dussehh... krijg dr nog wel meer hoop ik :D
Groetjes, Angela


Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

Gebruikersavatar
Saskia
Bead Dreamer
Berichten:510
Lid geworden op:vr 15 aug 2003 13:39
Locatie:Nieuwerkerk aan den IJssel
Contacteer:

Bericht door Saskia » za 22 apr 2006 22:05

Ik ben al een paar dagen bezig met op kleur sorteren en alle zakjes legen. Ik heb 12 dozen gekocht bij Praxis :oops: en ze zitten bijna vol. Maar als ik klaar ben zijn ze wel gevuld denk ik... (Heb net weer meegedaan aan de Fiva actie).

Moet zeggen dat ik er wel plezier in heb om alles uit te zoeken en op te ruimen, geeft wat meer overzicht en ik zie weer dingen waarvan ik het al niet meer wist. Ook veel dingen die ik weer op een verkoop site zet. Kan ik tenminste weer nieuw gaan kopen....

Marsha1979
Bead Dreamer
Berichten:537
Lid geworden op:do 09 jun 2005 21:22
Locatie:Kudelstaart

Bericht door Marsha1979 » zo 23 apr 2006 09:11

ik gebruik de opbergdozen van ozizo
Afbeelding

daar heb ik er 8 van en ik heb kleuren bij elkaar ; groen en blauw, roze en geel, paars, bruin, zwart en wit, leerbandjes en leerschuiven, metalen kralen en een doos apart met metalen hangers

Verder heb ik nog twee ladenkastjes waar ik rocailles in zakjes in bewaar. Mijn Swarovski steentjes heb ik ook weer in een aparte bakje en mijn slotjes en montageringetjes etc. heb ik in een aparte bak. Tot nu toe vind ik dit het meest overzichtelijk ...
Groetjes Marsha

Don't worry bead happy !

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 23 apr 2006 10:13

Saskia schreef: ... en ik zie weer dingen waarvan ik het al niet meer wist. ..
:lol: heerlijk is dat he! had ooit zo 'n leuke droom, droomde dat ik tijdens het opruimen van mijn kledingkast allerlei kleding tegenkwam waarvan ik al niet meer wist dat ik het nog had. ok, was nogal rare kleding, maar het idee was leuk. ;) :lol:

ook ziet het overzicht er vaak leuk uit in zo 'n bak, netjes kleur bij kleur... :)

Gebruikersavatar
Crazylizz
Bead Interested
Berichten:176
Lid geworden op:zo 09 apr 2006 19:57
Locatie:Zwijndrecht (Zuid-Holland)
Contacteer:

Bericht door Crazylizz » zo 23 apr 2006 11:20

Ik sorteer alles op soort (metaal, glas, kunststof, swarovski) en de glaskralen heb ik op kleur gesorteerd. Elke kleur n eigen doosje. Als ik nu nog meer kralen koop, moet ik er ook nieuwe doosjes bij kopen, alles is vol tot aan de rand :wink:
When you're lonely
Reach out your hand
And feel my presence

Gesloten