kralentas of kralenkast

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
Kralenimpressie
Bead Fan
Berichten:310
Lid geworden op:di 07 feb 2006 21:18
Locatie:Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Kralenimpressie » zo 05 mar 2006 16:26

Aha, dus die is kleiner....nou dan zal daar het verschil inzitten, zijn dat dan ook minder vakjes per bakje!?

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » zo 05 mar 2006 16:28

Wij hebben 3 bakjes met vaste schotjes en 3 bakjes die helemaal geen schotjes hebben. Makkelijk voor veters en zakjes met onderdelen in te doen.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Kralenimpressie
Bead Fan
Berichten:310
Lid geworden op:di 07 feb 2006 21:18
Locatie:Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Kralenimpressie » zo 05 mar 2006 16:31

ok, heb je daar een foto van? Is het wel dezeflde tas eromheen???

Gebruikersavatar
poing
Bead Hysteric
Berichten:3061
Lid geworden op:ma 06 okt 2003 19:53
Locatie:Izegem-België

Bericht door poing » zo 05 mar 2006 16:40

lol; dit is echt grappig :lol: Ik heb echt helemaal dezelfde tas als kralenimpressie, maar kan die schotjes nergens vinden hoor :lol:
ipoingtudut

Gebruikersavatar
klavertje
Bead Professional
Berichten:1608
Lid geworden op:ma 28 mar 2005 19:26
Locatie:België-Zemst
Contacteer:

Bericht door klavertje » vr 24 mar 2006 13:41

ik heb een aluminium (denk ik) koffer voor mijn kralen, erg handig! (in de brico gekocht)
creatief saxofonistje ;)

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » za 01 apr 2006 08:48

Ik ben meer van de kralenkastjes. Ik heb een mappenboy van Atlanta (wie verzint toch zo'n naam) op wieltjes. Daar zit al een ladenblokje in. Verder heb ik er stapels van die platte sorteerbakken inzitten, op soort gesorteerd (éénn met facetkralen, één met parels etc.). Wat ik echt vaak gebruik, zit in ladenkastjes die op de werktafel staan, ook gesorteerd: zilveren kralen, zilveren kralenkapjes, zoetwaterparels etc. Dan staat er naast de werktafel een hoge ladenkast, en daarin zitten in bakjes de edelsteen kralen. Zo'n beetje op alfabet gesorteerd.
Er zit ook nog iets in de kastjes aan de wand maar dat zijn ondergeschoven kindjes.
Dat zijn dan nog alleen maar de kralen voor mijzelf.

In de kamer boven, ook wel het "kralenimperium" genoemd :lol: heb ik een stellingkast met kleinere ladenkastjes. Daarin zitten de los te verkopen kralen, ook alfabetisch gesorteerd. Of op soort qua zilver en goud. Als ik daar iets uithaal voor mezelf, moet ik gelijk de voorraad op internet aanpassen.

Dan heb ik nog 7 Praxis koffers met kralen voor de workshops. Plus van die plastic sorteerbakken met een handvatje. Voor de gereedschappen en overige spulletjes voor de workshop.

Goddank zijn kralen klein spul anders had ik al een loods moeten huren.

Gebruikersavatar
miss beady
Bead Designer
Berichten:983
Lid geworden op:do 05 aug 2004 20:21

Bericht door miss beady » do 06 apr 2006 22:39

lachen1 ik probeer me er iets bij voor te stellen Armande.............
Afbeelding

Gebruikersavatar
CarolineG
Bead Believer
Berichten:218
Lid geworden op:di 03 mei 2005 18:50
Locatie:Javea (Spanje) en soms Utrecht
Contacteer:

Bericht door CarolineG » vr 07 apr 2006 00:49

Ik heb net op Ebay geboden op deze:

Afbeelding

In pink/purple suede *S*
Zitten 6 van die bakjes in, dus misschien moet ik er maar 2 bestellen...
Groetjes,
Caroline

"Zomer zit in je hoofd"

Kralenimpressie
Bead Fan
Berichten:310
Lid geworden op:di 07 feb 2006 21:18
Locatie:Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Kralenimpressie » vr 07 apr 2006 07:41

Die tas hebben ze ook bij ozizo.com weet niet hoeveel je ervoor geboden hebt en waar die vandaan moet komen? Alleen is die bij ozizo.com helemaal zwart.

Gebruikersavatar
CarolineG
Bead Believer
Berichten:218
Lid geworden op:di 03 mei 2005 18:50
Locatie:Javea (Spanje) en soms Utrecht
Contacteer:

Bericht door CarolineG » vr 07 apr 2006 07:44

Ja weet ik, maar niet op voorraad, duurt nog tot eind april dat ze er weer "een paar" krijgen!

En met een beetje mazzel betaal ik maar 18 of 19 dollar, komen uiteraard wel verzendkosten bij naar Spanje, maar dat zou ik ook bij ozizo hebben.
En ik vind dat lila suede helemaal geweldig *S*
Groetjes,
Caroline

"Zomer zit in je hoofd"

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » vr 07 apr 2006 09:01

Ga je dan zo vaak met je kralen op pad? Ik alleen voor workshops. Voor de rest vind ik het irritant als de kralen zo heel goed opgeborgen zijn. haha

Gebruikersavatar
CarolineG
Bead Believer
Berichten:218
Lid geworden op:di 03 mei 2005 18:50
Locatie:Javea (Spanje) en soms Utrecht
Contacteer:

Bericht door CarolineG » vr 07 apr 2006 09:30

Ik heb hier alles door elkaar, wel in zakjes netjes gesorteerd, maar geen opbergruimte.
Heb net een ladenblok gevonden in één van de inbouwkasten, zo doen ze dat in Spanje, en dat in gepikt, maar veel te klein natuurlijk.

En als we naar Nederland gaan, binnenkort weer, dan moet ik het ook vervoeren. En in September gaan we verhuizen naar een huis waar niet eens een ladenblok is, moet ik eens zo'n apothekers kast gaan scoren. Maar dan komen zulke tassen dus erg van pas.

En ik heb hier nu een vriendin die helemaal kralen gek is ook, dus we gaan vaak bij elkaar kralen, en ik kan niet kiezen wat dan mee te nemen, met zulke tassen kan ik in elk geval heel veel meenemen zonder dat ik dan bij haar denk "Ships, had ik die nou ook maar meegenomen" *S*
Groetjes,
Caroline

"Zomer zit in je hoofd"

Gebruikersavatar
Madelief
Bead Chatter
Berichten:3625
Lid geworden op:do 27 mei 2004 12:26
Locatie:Mechelen - België

Bericht door Madelief » vr 07 apr 2006 10:11

Ik heb nu ook die tas en ben er zeer tevreden van: ik kan zonder veel heen en weer geloop gaan zitten waar ik wil... ervoor moest ik altijd tien keer teruggaan om allerlei spullen te halen!

izzip
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:di 04 apr 2006 14:02
Locatie:Antwerpen-België

Bericht door izzip » ma 01 mei 2006 13:19

Zijn zo'n kralentassen ook in België te krijgen
En zo ja hoeveel kost die dan?
:wink:
Veel liefs
Izzip

kralengek
Bead Discoverer
Berichten:47
Lid geworden op:vr 02 dec 2005 01:19
Contacteer:

tas in belgie

Bericht door kralengek » ma 01 mei 2006 19:18

Hoi Izzip,

Ik denk niet dat ie in belgie te koop is. Maar je kunt hem wel bestellen en dan wordt ie aan je opgestuurd, of misschien ken je iemand die wel in Nederland woont maar niet heel ver bij jou vandaan, dan kun je hem daar naartoe laten versturen.

Groetjes vivienne
Veel kraalplezier!

Gesloten