Ervaring met workshops op locatie?

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
Gebruikersavatar
Melanie
Bead Brilliant
Berichten:2753
Lid geworden op:za 26 mar 2005 20:53
Locatie:Gendt
Contacteer:
Ervaring met workshops op locatie?

Bericht door Melanie » di 04 apr 2006 17:41

Heb al aardig wat berichtjes gelezen over het geven van workshops, maar toch nog niet echt duidelijke ervaringen gelezen. Ik zou het erg leuk vinden om workshops te geven, maar dacht altijd dat dat niet kon, omdat ik thuis te weinig ruimte heb. Maar ik kan natuurlijk wel op locatie workshops gaan geven. Alleen dan heb je zoveel meer gedoe: gesleep met je kralenspullen, reiskosten, wie weet waar je in vredesnaam terecht komt, is de werkruimte op locatie te klein, noem het maar op....

Ik zou het heel leuk vinden als jullie je verhalen en ervaringen hier zouden willen plaatsen, zodat ik weet wat ik zoal kan verwachten als ik er eventueel aan begin.
Groetjes, Melanie

Gebruikersavatar
ekster35
Bead Dreamer
Berichten:676
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 20:08
Locatie:maassluis

Bericht door ekster35 » di 04 apr 2006 18:15

Ik heb het een keer gedaan en idd de ruimte was te klein het licht verschrikkelijk, en de gastvrouw was aan't rennen met koffie en thee en kon dus niets maken, dus bij iemand in de huiskamer zal ik niet snel meer doen!!
het leven is fijn als er kralen zijn!

Gebruikersavatar
ekster35
Bead Dreamer
Berichten:676
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 20:08
Locatie:maassluis

Bericht door ekster35 » di 04 apr 2006 18:16

Oja, ik was pas om twaalf uur thuis omdat ik alles nog moest opruimen en weer meenemen! Thuis weer alles opruimen :evil:
het leven is fijn als er kralen zijn!

Debby
Bead Lover
Berichten:446
Lid geworden op:do 28 aug 2003 10:33

Bericht door Debby » di 04 apr 2006 18:23

he Melanie

krijg ik concurentie :wink:
Op locatie heb ik ook een poos gedaan
wat ik een voordeel vond is dat koffie etc. door de gastvrouw werd verzorgd, en jij dan alle tijd en aandacht had voor de cursisten
nadeel is al dat gesjouw , en tijd wat je kwijt bent
en heel goed nadenken wat je allemaal meeneemt, want al je iets vergeten bent, is dat natuurlijk erg vervelend :twisted:
verder was het altijd gezellig :lol:

Gebruikersavatar
alida
Bead Believer
Berichten:202
Lid geworden op:di 12 okt 2004 08:10
Locatie:Zutphen
Contacteer:

Bericht door alida » di 04 apr 2006 18:52

Ik heb het ook al vaker gedaan, workshops op locatie. Het is inderdaad altijd wel een gesjouw met je spullen en je bent zeker laat thuis.
Maar het weerhoudtmij er niet van om het te blijven doen.
Het is altijd gezellig en tja je moet er iets voor over hebben.

Je hoeft inderdaad niet zelf een locatie te regelen, voor koffie etc. te zorgen. Je moet gewoon goeie afspraken maken over de ruimte, het licht etc.

Als dat er is, dan kun je een leuke workshop geven en je verdient er ook weer wat mee om allemaal weer nieuwe spullen te kopen.
Groetjes
Alida

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 04 apr 2006 18:59

ikzelf doe geen workshops meer, maar vroeger deed ik het juist altijd op locatie, maar een paar keer bij mij gehad. ik vond het prima gaan, soms misschien beetje krap maar het lukte. moet er wel bij zeggen:::: bij mij gingen de workshops vooral om het techniek, ik deed bv de wire-wrapped. dus dan neem je bv 4 mixen mee, tangen en wire, et voila je kan aan de slag. als het iets eenvoudigs is en ze vooral bezig zijn met ontwerpen, dan moet je heel veel artikelen meenemen en dan lijkt het me idd lastiger. maar nu was het best goed te doen....

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » wo 05 apr 2006 19:45

Debby schreef:he Melanie

wat ik een voordeel vond is dat koffie etc. door de gastvrouw werd verzorgd, en jij dan alle tijd en aandacht had voor de cursisten
nadeel is al dat gesjouw , en tijd wat je kwijt bent
en heel goed nadenken wat je allemaal meeneemt, want al je iets vergeten bent, is dat natuurlijk erg vervelend :twisted:
verder was het altijd gezellig :lol:
het kan idd goed maar ik ben altijd echt veel tijd kwijt om alles goed ingepakt te krijgen zeker omdat je niks mag vergeten!!!! ik heb een aantal technieken dus dan moet je én alle materialen meenemen en allerlei kleuren. ik neem dan 2 van die koffers vol mee die ik zaterdag ook bij me had.
Groetjes van jolanda

Gesloten