Kralen opberg systeem?!

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Annemieke
Bead Believer
Contacteer:
Kralen opberg systeem?!

Bericht door Annemieke » di 11 feb 2003 21:19

Hallo iedereen!!!

Kan iemand me helpen.
Ik word helemaal gestoord van alle rondslingerende kralen dozen. (ik heb van die platte "assortiment dozen)
Ik wil graag een fatsoenlijk systeem om mijn kralen in op te bergen.
Wil eigenlijk graag een ladenkastje met hele dunnen laden en dan losse bakjes erin voor de kralen maar of dat haalbaar is????
Heeft iemand ervaring met van stellage's met laatjes (kan iedereen het nog volgen? :? ) waar vaak spijkers enzo in zitten.
Volgens mij vallen die laatjes namelijk nog al eens naar beneden.
Iemand een goed idee of tip?
Alvast bedankt!!!

Lieve groetjes Annemieke

caro
Bead Discoverer

Kast

Bericht door caro » di 11 feb 2003 21:29

Ben ik ook wel benieuwd naar...zo een mooie kast met lades en kleine vakjes zodat je er in kralenwinkels ziet...volgens mij kan je die op een rommelmarkt op de kop tikken, maar ik weet niet waar nog anders....

Caro
I am an bead and juwel-addict !!!

Annemieke
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Annemieke » di 11 feb 2003 21:40

Zelfs op rommelmarkten zijn ze erg moeilijk te vinden omdat ze nogal geliefd zijn. (andere "kralengekken"??)
Vandaar dat ik vond dat ik dan maar een ander alternatief moest zoeken want dit is niks.
We wonen op een flatje (helaas :cry: ) en je struikelt werkelijk over de dozen, waardoor alles weer door elkaar gaat zitten en dan moet ik weer gaan sorteren en nou ja, niet handig gewoon!

Lieve groetjes A'mieke

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 11 feb 2003 22:01

Die laden kastjes kan je goed gebruiken hoor! en als je iets meer uitgeeft kan je er misschien zelfs eentje kopen met een blokade erin zodat de bakjes er niet zomaar uitvallen! Ik heb goeie kope van een jaar of 10 geleden waren toen iets van 5 gulden! maar die zie je nergens meer :( alleen nog maar die dure!!!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 11 feb 2003 22:55

ik heb maar nieuwe onderwerp toegevoegd onder mijn forum, namelijk 'overig'. vind dit namelijk wel nuttige topic....en mensen die niet zoveel ouwehoeren als wij zullen volgens mij niet gaan kijken bij kletspraat...en als ze al kijken, over paar weken zal dit topic dan al verdwaald zijn tussen alle pagina's. ;-) daarom dit forum verplaatst naar 'overig'.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 11 feb 2003 23:06

ikzelf heb trouwens veel kralen maar gewoon in 'n bak:
Afbeelding

maar echt handig is het niet...soms gaat zakje open en vallen alle kralen eruit... :-( wat wel handig is voor kralen per stuk, is gewoon van die bakjes met vakjes....dan doe je per vakje je groepje kralen zeg maar.

Afbeelding

werkt op zich prima....alleen die zakjes kralen is dus onhandig....kreeg keer link van iemand gemaild waar je allerlei soorten bakken kon bestellen...als ik het keer weer tegenkom plaats ik het wel hier.
[/img]

Marieke
Bead Fan

Bericht door Marieke » wo 12 feb 2003 09:56

Ik gebruik zelf van die bouwmarkt-ladenkastjes. Van die metalen dingen met plastic bakjes erin. Op zich gaat dat goed. Een nadeel is alleen dat soms de schotjes voor de vakjesverdeling omhoog schuiven & dat dan de kralen door elkaar heen komen. Maar goed, ik stop nu de hele kleine kraaltjes er niet meer in, die heb ik in kleine bakjes in een apart doosje & dan is dat probleem niet zo groot. Hopelijk heb je hier iets aan.

Enne Sandra, je bak ziet er trouwens nu wel wat opgeruimder uit dan toen ik bij je was :wink:
groetjes Marieke

Marike
Bead Believer

Bericht door Marike » wo 12 feb 2003 10:26

Goh, die praxis bakjes zijn wel populair, ik heb ze ook!
Had eerst alleen, niet zo slim, bakjes gekocht met een donkerblauwe bodem. Dan zie je natuurlijk niet goed wat voor kralen je er in heb gedaan.
Dussss, heb nu maar van die halfdoorzichtige witte aangeschaft. Waren iets van 1,79 bij de Praxis.

Marike

Carola
Bead Believer

Zelf maken

Bericht door Carola » wo 12 feb 2003 12:48

Hoi.

Ik heb aan mijn handige vriendje :D gevraagd of hij een kastje voor me wilde maken. Er zitten 64 vakjes in maar die zitten al wel vol. :( Het werkt erg handig. je kunt 'm leuk versieren en dan is het nog een mooi gezicht ook. Ik zal er foto's van maken en deze mailen aan sandra of ze eventueel meenemen naar de meeting. p.s. Sandra, Esther Ik heb een week geleden geld over gemaakt en heb nog steeds geeen bevestiging ontvangen. Hebben jullie het geld wel ontvangen???

Groetjes
Carola

Gast

Bericht door Gast » wo 12 feb 2003 13:57

Zou leuk zijn als je naar de meeting een foto mee wilt nemen Carola.
Heb namelijk een hele handige schoonvader maar dan moet ik wel weten wat ik wil natuurlijk! Dat systeem van jou klinkt erg handig.
Ik heb namelijk ook van die praxis-dozen zoals bij Sandra op de foto (maar dan een stuk groter) maar daar heb ik er nu zoveel van en die zitten al allemaal vol.
Vandaar dat ik toch iets anders wil.
Bij http://www.conrad.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heb je ook van die dozen. (Daar hebben ze ook van die "bouwmakrt-ladenkastjes" zoals Marieke beschreef)
Je moet dan kijken onder "werkplaatsuitrusting" daarna onder "werkplaatstoebehoren" en daar staan dan heel veel verschillende assortimentsdozen.
Hier staat ook het "werkplaats magazijn", zo'n torentje....
Iedereen alvast bedankt voor alle reacties!!!

Lieve groetjes Annemieke

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: Zelf maken

Bericht door Sandra » wo 12 feb 2003 17:41

Carola schreef: p.s. Sandra, Esther Ik heb een week geleden geld over gemaakt en heb nog steeds geeen bevestiging ontvangen. Hebben jullie het geld wel ontvangen???

Groetjes
Carola
ikzelf regel alleen de publicatie en inschrijving op internet, de rest (locatie, betaling) regelt Esther. Ik zal dit doormailen naar haar.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 12 feb 2003 17:42

Marieke schreef:Enne Sandra, je bak ziet er trouwens nu wel wat opgeruimder uit dan toen ik bij je was :wink:
groetjes Marieke
hahahahahaa LOL nee ik heb de foto's een tijd terug gemaakt. ;-) wil keer mijn benodigdhedenpagina verbeteren / uitbreiden (heb al beginnetje) en had toen daarvoor alvast de foto's gemaakt. momenteel zijn mijn bakken nog steeds rommelig :|

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 22 feb 2003 17:36

:D :D :D :D :D
ik had vrijdag een hele leuke verassing. ik ging winkelen met moeder en zus en kon het niet laten ff bij singer winkeltje (= hobbywinkel met wat kralen) te gaan kijken. zij kennen mij al tijdje, hadden ook tijdje folder van mij staan, zo van 'ga naar kralen.com voor instructies'. ze zei 'gebruik jij weleens opbergsystemen'. 'ja 'n rommelige blik' zei ik. kreeg ik te horen dat zij iets handigs heb wat ze weg wil doen en omdat ze het zonde vind om weg te gooien mag ik het hebben. :D :D :D leuke verassing!!

Afbeelding
het is circa 50x50 cm.

mijn vader ga er iets aanzetten tegen de achterkant zodat je hem schuin naar achteren leunend neer kan zetten. ga dan vervolgens al mijn zakjes kralen erin doen. :D :D :D scheelt ook weer rommel voor mijn ouders in de woonkamer... :wink:

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » za 22 feb 2003 17:40

Okay ik ben GROEN NU!! bedankt hoor! ;) hahahh bofkont!!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » za 22 feb 2003 19:03

ZAAAAAAAAAAALIG!!!!! Ik ben momenteel mijn kralendozen aan het opruimen, snif wat een werk zeg, ik heb al pijn in mijn rug en schouders van alle kralen uit te zoeken (al die kleine die door elkaar zitten :()
En dan nog weet ik niet zeker of mijn nieuwe opbergmanier ook handiger gaat zijn :roll:
Nou ja, nog ff doorzetten.

Geniet maar van je nieuwe aanwinst Sandra!

Gesloten