wat laten maken tijdens workshop

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
lucia
Bead Discoverer
Berichten:29
Lid geworden op:vr 14 okt 2005 15:28
Locatie:meppel
Contacteer:
wat laten maken tijdens workshop

Bericht door lucia » ma 06 feb 2006 17:08

Ketting,armband,enz maken laten jullie de cursisten maken?
Ervaring met zweefketingen..! dat er 12 stenen aan gaan gemiddeld 15-tot 45 cent per kraal dus weinig omzet, wordt er gemaakt?

Wat voor kettingen cq armbanden laten jullie maken?
ben even inspiratie loos heb gisteren een demostratie van zoveel sieraden gezien dat ik het even niet meer zie zitten.
om iets te bedenken.

gr.lucia
Hoi ik ben lucia en woon in meppel 43 jaar oud 1 zoon en twee zw.labradors

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Bericht door Ellen » ma 06 feb 2006 17:12

Wil je dan zelf een workshop geven?? Of is dat niet de vraag?
Groetjes Ellen.

lucia
Bead Discoverer
Berichten:29
Lid geworden op:vr 14 okt 2005 15:28
Locatie:meppel
Contacteer:

ja

Bericht door lucia » ma 06 feb 2006 17:21

Ik geef sinds de zomer workshops maar het wordt nu drukker.


En ik gemiddeld per persoon aan kosten 12,50- 15,00 euro.

ik vraag € 7,50 voor draadcoating,kalotjes,slotje,kettelstiften,nietstiften,knijpkralen,gebruik gereedschap ,sieradenborde, koffie.thee,wijntje,tapa's.

En sommigen pakken voor 3,50 aan kralen! voor een lange geregen ketting.bv de schelpjes...!!! dat is dan 9,50 euro voor een ketting.

Ik lees en hoor wel eens andere verhalen over workshops ik wil het niet te duur maken.

Maar een aantal voorbeelden zien wat voor kettingen,armbanden jullie nu op een ws laten maken!

ik had te simpele denk ik zweefketting! en lange met grote tussen stukken er tussen.
weinig materialen dus.
gr.luus
Hoi ik ben lucia en woon in meppel 43 jaar oud 1 zoon en twee zw.labradors

Gebruikersavatar
joalycke
Bead Dreamer
Berichten:726
Lid geworden op:di 13 jul 2004 20:42
Locatie:Warnsveld
Contacteer:

Bericht door joalycke » ma 06 feb 2006 18:13

hai,

Ik laat meestal kiezen uit verschillende technieken (hangt van grote groep af) maar b.v. nu met 20 personen kunnen ze kiezen uit: zwevend, 2-draads, haken en sprietenketting (kijk anders op mijn site voor voorbeelden :oops: ). Maar als ik een heel klein groepje heb dan hebben ze meer keuze, maar meestal deze 4. B.v. jasseron begin ik niet aan omdat a. erg moeilijk is in het begin b. duur is om in te kopen en er zoveel diktes/kleur van is.
Mamma Mia! Oh daar ga ik weer.....

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 06 feb 2006 19:07

ik heb even de topictitel gewijzigd zodat het wat duidelijker is, zodat men al aan de topictitel kan zien waar het over gaat. ;)

Debby
Bead Lover
Berichten:446
Lid geworden op:do 28 aug 2003 10:33

Bericht door Debby » ma 06 feb 2006 19:10

wat dacht je van kettelen, of zo'n kreukelketting, daar gaan best veel kraaltjes in zitten :lol:

debby

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » ma 06 feb 2006 20:47

Wat ik niet begrijp is waarom doe je een wijntje en tapas bij je workshops geven? Een kopje thee/koffie/frisdrank en een koekje erbij is toch genoeg? Ik weet niet waar jij voor werk maar als ik dit zo zie doe je het voor niks en dat kan toch niet de bedoeling zijn?? je moet ook btw afdragen over die bedragen.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » di 07 feb 2006 11:45

Ria schreef:Wat ik niet begrijp is waarom doe je een wijntje en tapas bij je workshops geven? Een kopje thee/koffie/frisdrank en een koekje erbij is toch genoeg? Ik weet niet waar jij voor werk maar als ik dit zo zie doe je het voor niks en dat kan toch niet de bedoeling zijn?? je moet ook btw afdragen over die bedragen.
Daarom bereken ik een vaste prijs, mochten ze 3 kralen op een draad helemaal het einde vinden :wink: dan mogen ze er een armband bij maken, maar mijn uren moeten tenslotte ook betaald worden.
En straks wel koffie/ thee en een koekje maar dan houd het wel op (tegen meerprijs is natuurlijk alles mogelijk :wink: )
Groetjes van jolanda

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 07 feb 2006 11:49

Nee ik bereken geen vaste prijs. Ik heb 10 euro basiskosten en de rest komt er dan nog bij. Maar op de dozen staat wel wat het gaat kosten ongeveer als je een ketting rijgt of kettelt enz. ze weten dus wel ongeveer wat ze kwijt gaan zijn.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

nathalie_25
Bead Designer
Berichten:932
Lid geworden op:za 31 jan 2004 15:15
Locatie:Obdam
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » do 09 feb 2006 22:20

Bij mij kunnen ze kiezen, basispakket is 10 euro (dat is alles behalve de kralen, en met jasseron komt er een kleine toeslag op), of een luxepakket voor 25 euro, daar zit alles bij in. We praten dan over een ketting.
Meestal kiezen mensen het luxepakket zodat ze nergens op hoeven te letten, maar soms ook het basispakket, als het bv gewoon een workshop is voor "zomaar gezellig".
En ik doe het nooit thuis maar altijd op locatie dus ik krijg altijd thee met een koekje haha!

Heidi
Bead Discoverer
Berichten:27
Lid geworden op:za 16 jun 2007 22:08
Locatie:Casteren
Contacteer:

Bericht door Heidi » di 17 jul 2007 19:28

Ik heb de mensen laten kiezen. De meeste hadden een zwevend ketting gemaakt met drie draden en ongeveer 30 kralen. Ze konden zelf kiezen wat voor kralen ze eraan deden. Eentje was voor 4 euro klaar en een ander voor10 euro. Dus dat kan wel verschillen
Groetjes Heidi

Gesloten