Tips voor Workshop met plakstenen

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:
Tips voor Workshop met plakstenen

Bericht door Jolanda van soest » zo 05 feb 2006 10:46

hoi hoi,

ik ben benieuwd hoe jullie een workshop organiseren waarbij plakstenen gebruikt worden... Laten jullie ze eerst plakken of eerst in elkaar zetten?? En met het menemen, want het moet een paar uur drogen...

hellupie :wink:
Groetjes van jolanda

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » zo 05 feb 2006 11:27

logisch gezien lijkt mij eerst in elkaar zetten dan plakken, anders verschuif je de steentjes weer.
Liefs
Linda

Debby
Bead Lover
Berichten:446
Lid geworden op:do 28 aug 2003 10:33

Bericht door Debby » zo 05 feb 2006 12:11

op het laatst pas plakken
voorzichtig inpakken en advies geven dat het tenminste 24 uur moet drogen :lol:

Gebruikersavatar
yvon
Bead Lover
Berichten:474
Lid geworden op:di 16 nov 2004 15:26
Locatie:apeldoorn
Contacteer:

Bericht door yvon » zo 05 feb 2006 12:48

Ik laat ze als eerste de ketting in elkaar zetten,incl het slotje en echt als allerlaatst ga je pas plakken.

Ga je eerst plakken en dan de ketting in elkaar zetten .....tja dan kun er van uit gaan dat de heleboel gaat verschuiven :cry:.zal jammer zijn van je werk.

Meestal geef ik ze de ketting mee op een dik stuk karton en plak de ketting vast met plakband ,dan zit in ieder gevak de ketting vast.
En natuurlijk zeggen dat ze het minstens 24 uur moeten laten drogen.

successssssss :D :D :D

groetjes yvonne :P

markraal
Bead Designer
Berichten:955
Lid geworden op:do 02 dec 2004 12:10
Locatie:sassenheim
Contacteer:

Bericht door markraal » zo 05 feb 2006 13:14

ik koop altijd van die plastic schaaltjes bij de supermarkt, en daar leg ik de ketting dan op.
groetjes Markraal

muis26
Bead Dreamer
Berichten:531
Lid geworden op:vr 16 jul 2004 19:21
Locatie:Almere
Contacteer:

Bericht door muis26 » zo 05 feb 2006 20:21

Zelf heb ik nooit een workshop gegeven met plaksteentjes, maar er wel eentje gevolgd. Bij haar hebben we eerst de ketting in elkaar gezet, en daarna werd er geplakt.

De ketting kreeg je niet dezelfde avond mee, maar je kon hem een avond later (of wanneer het uitkwam) ophalen, juist ook in verband met het goed laten drogen van de lijm.

Degene die de workshop gaf, controleerde ook na het drogen of alles wel goed vast zat, om eventueel nog een steentje opnieuw vast te maken.
Groetjes,
Christa

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » ma 06 feb 2006 19:38

okee slim2 ik vroeg me al af hoe ze dat mee naar huis moesten nemen. Zo'n kartonnetje of bordje is wel een goed idee ja. En laten drogen is op zich ook een goed idee als mijn WS ruimte straks klaar is, nu ga ik nog naar de mensen toe dus dan is het wat lastig :wink: .

En ik had het een beetje mutsig opgeschreven, maar ik bedoelde eigenlijk of dat een workshop over 2 avonden verdeeld was ofzo.

Ik wil ook zo'n bling workshop geven, maar dan ff een mooi prijsje maken :wink: . Ik gebruik nu helemaal geen plakstenen bij mijn workshop's en ik heb de mensen er ook nog niet over gehoord maar zou voor straks wel leuk zijn om dat een keer te doen :idea: .

dank u allen weer voor de tips!!!
Groetjes van jolanda

Gesloten