Wie verkoopt er sieraden voor wederverkoop (detaillisten)??

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
K@
Bead Dreamer
Berichten:615
Lid geworden op:ma 30 mei 2005 08:51
Locatie:Zwolle
Contacteer:
Wie verkoopt er sieraden voor wederverkoop (detaillisten)??

Bericht door K@ » wo 29 jun 2005 16:29

Wie o wie doet dat en heeft tips voor mij??????

Zie eerder bericht van mij over het bepalen van inkoopprijzen voor detaillisten/wederverkoop.

Er is eventuele belangstelling van een bijouterie hier in de stad, die voornamelijk handgemaakte/unieke sieraden verkoopt, om ook een aantal van mijn creaties in te kopen en weer verkopen. Op dit moment verkopen ze oa. Otazu, Dolce Luna en Orignal7 http://www.original7.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (deze laatste kende ik nog niet, maar ze maakt mooie sieraden).

Maar goed wat die eigenaar mij dus vertelde is dat er zo'n 25/30% op de inkoopprijs komt en dat wordt dus de verkoopprijs. Nou zit ik nog steeds met het dillema, moet ik mijn prijzen voor detaillisten lager maken dan de verkoopprijs op mijn site. Dan verdien ik er minder aan dan de verkoop via mijn site. Of moet ik misschien voor detaillisten een aparte serie sieraden maken met prijzen die alleen bekend worden gemaakt aan detaillisten.

Vragen, vragen, vragen. :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Ik hoor dus graag ervaringen van collega's die sieraden verkopen aan detaillisten.

m@rja
Bead Believer
Berichten:233
Lid geworden op:ma 16 mei 2005 11:59
Locatie:raalte

Bericht door m@rja » wo 29 jun 2005 16:39

misschien kun je voor de winkel een aparte serie maken.
duurder, luxer ofzo en de andere voor je site bewaren.
hierin onderscheid maken zal wel moeilijk zijn, alles
wat je maakt is altijd zo mooi.
gr. marja :wink:

K@
Bead Dreamer
Berichten:615
Lid geworden op:ma 30 mei 2005 08:51
Locatie:Zwolle
Contacteer:

Bericht door K@ » wo 29 jun 2005 16:43

Hoi Marja,

Daar zat ik ook al aan te denken, op die manier kunnen prijzen ook niet achterhaald worden door consumenten.

Wat ze van dat merk Original7 dus veel hadden liggen waren de warrige/gehaakte/geknoopte ketting met staaldraad en glaskralen.

De verkoopsters van de winkel weten natuurlijk heel goed waar er vraag naar is in de winkel, misschien dat ik mijn sieraden daarop aan kan passen.

m@rja
Bead Believer
Berichten:233
Lid geworden op:ma 16 mei 2005 11:59
Locatie:raalte

Bericht door m@rja » wo 29 jun 2005 16:48

hoi ben ik weer,
ben nieuwsgierig over welke winkel het gaat.
maar kan me voorstellen dat je dit nog niet bekend maakt.
igv gefeliciteerd en straks succes met de verkoop.
gr. marja

K@
Bead Dreamer
Berichten:615
Lid geworden op:ma 30 mei 2005 08:51
Locatie:Zwolle
Contacteer:

Bericht door K@ » wo 29 jun 2005 17:04

Je hebt een pb-tje :wink:

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » do 02 feb 2006 20:55

hey hoe is dit afgelopen eigenlijk :?: :?:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
sharon
Bead Intelligent
Berichten:1350
Lid geworden op:di 15 apr 2003 13:28
Locatie:Waarland
Contacteer:

Bericht door sharon » do 02 feb 2006 21:20

Ik zie bij dit internetadres alleen maar een kruisje http://www.original7.nl" onclick="window.open(this.href);return false; hebben jullie dit ook of ligt het aan mijn internet instellingen. Zo ja hoe kan ik dat anders instellen?

K@
Bead Dreamer
Berichten:615
Lid geworden op:ma 30 mei 2005 08:51
Locatie:Zwolle
Contacteer:

Bericht door K@ » do 02 feb 2006 21:24

Mar-JoYa schreef:hey hoe is dit afgelopen eigenlijk :?: :?:
Goh was het al weer vergeten :? . Maar het is niks geworden en daar ben ik wel blij om ook. Eigenaar is zo'n chaoot en kwam afspraken niet na, daar kan je niet echt zaken mee doen.

@Sharon - site werkt gewoon

Gebruikersavatar
sharon
Bead Intelligent
Berichten:1350
Lid geworden op:di 15 apr 2003 13:28
Locatie:Waarland
Contacteer:

Bericht door sharon » do 02 feb 2006 21:26

K@ schreef:
Mar-JoYa schreef:hey hoe is dit afgelopen eigenlijk :?: :?:
Goh was het al weer vergeten :? . Maar het is niks geworden en daar ben ik wel blij om ook. Eigenaar is zo'n chaoot en kwam afspraken niet na, daar kan je niet echt zaken mee doen.

@Sharon - site werkt gewoon
Hé wat vreemd dan zal het wel aan mijn internet instellingen liggen. Iemand een idee hoe ik dat kan veranderen?

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » vr 03 feb 2006 11:19

K@ schreef: Maar het is niks geworden en daar ben ik wel blij om ook. Eigenaar is zo'n chaoot en kwam afspraken niet na, daar kan je niet echt zaken mee doen.
Dan is het inderdaad misschien maar beter. Kwam het topic toevallig tegen door een zoekopdracht. Ik krijg de laatste tijd best wel wat verzoeken van winkels. Alleen ketst dat aldoor wat af, omdat ik niet zo goed weet hoe (en wat) ik het (dan) wil doen, wat mensen verwachten aan kortingen enzovoort. Met de zoektocht heb ik nog niet mijn antwoorden gevonden was dus wel benieuwd hoe jij het had opgelost :wink:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
N
Bead Producer
Berichten:1110
Lid geworden op:vr 06 feb 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door N » vr 03 feb 2006 11:51

Mar-Joya,

Je kunt het bij winkels in consignatie leggen. Dat is voor hun zonder risico, want je legt je sieraden in de winkel en als er iets verkocht wordt, krijg jij jouw deel van het geld.

Qua prijs zou ik zelf bedenken wat je ervoor wilt hebben en de winkelier zelf laten kiezen wat hij er bovenop doet. (je zou wel een adviesverkoopprijs erbij kunnen zetten, zodat hij de sieraden niet belachelijk duur maakt).

Heel veel succes!
Groetjes, Nicole.

K@
Bead Dreamer
Berichten:615
Lid geworden op:ma 30 mei 2005 08:51
Locatie:Zwolle
Contacteer:

Bericht door K@ » vr 03 feb 2006 17:27

Mar-Joya als je nog iets wilt weten zou je me dan willen pb-en? :wink:

Gesloten