kamer van koophandel

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
suusje
Bead Starter
kamer van koophandel

Bericht door suusje » do 02 feb 2006 12:46

Hoi hoi,

heb een vraagje.
Ik wil wat spulletjes verkopen in een klein webwinkeltje.
Weinig spulletjes,goedkoop en dus amper winst. Moet je je
voor zoiets nou echt helemaal opgeven bij kamer van koophandel ?
Zelfstandig ondernemer is zo overdreven voor zoiets :shock:

Ik las dat vele van jullie webwinkeltjes hebben. Hoe doen jullie dat ?

Alvast bedankt :wink: :D

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 02 feb 2006 12:49

Ik verplaats het maar naar sieraden verkopen, daar past het beter bij. ;)
Iig, als je artikelen verkoopt, dan hoor je je in te schrijven, tenzij je sieraden verkoopt, want dat kan nog onder hobby vallen. Maar kralen verkopen ziet de belastingdienst als geld verdienen en dan moet je dus inschrijven bij kvk, boekhouding bijhouden, belasting afdragen, etc.

Wat ik me alleen afvraag...wat heb je eraan om iets zonder winst te verkopen? Het kost je tijd om te versturen, mailtjes te beantwoorden, etc. Waarom zou je het graag willen doen?

Saartje
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Saartje » do 02 feb 2006 12:49

Misschien moet je even de zoekfunctie gebruiken, hier zijn al meerdere topics over geweest. :wink: Zoeken op KVK, Kamer van Koophandel, belastingen,....
Kralengroetjes, Saartje :lol:

suusje
Bead Starter

Bericht door suusje » do 02 feb 2006 13:06

Saartje schreef:Misschien moet je even de zoekfunctie gebruiken, hier zijn al meerdere topics over geweest. :wink: Zoeken op KVK, Kamer van Koophandel, belastingen,....
Dan krijg ik zoveel resultaten :shock: :lol: bijv. een topic van 13 pagina's :shock:

Sandra:
Iig, als je artikelen verkoopt, dan hoor je je in te schrijven, tenzij je sieraden verkoopt, want dat kan nog onder hobby vallen. Maar kralen verkopen ziet de belastingdienst als geld verdienen en dan moet je dus inschrijven bij kvk, boekhouding bijhouden, belasting afdragen, etc.

Het gaat om een winkeltje met voornamelijk Egyptische spulletjes dit is nl mijn hobby. Het is voor mij echt een hobby en niet zozeer voor de winst.
Ik kan dan ook spulletjes verkopen die ik in grote aantallen heb moeten inkopen. Kan niet alles kwijt in huis :lol:
Het zijn ook niet zo heel veel spulletjes. Ik wil ook proberen om zelf Egyptisch achtige sieraden te maken en dan hier te verkopen :)

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 02 feb 2006 13:32

tja tis beter dat je dan zelf de topics doorspit, dan hopen dat anderen het voor kunnen gaan zeggen. ;) daar is de zoekmachine voor.
tis dus iig zo dat je niet zomaar mag verkopen zonder dat je alle belasting overdraagt aan btw, en als je met belastingdienst te maken heb heb je ook al snel met kvk te make.

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » do 02 feb 2006 14:03

Nee hoor, de KvK is helemaal niet noodzakelijk.
Ook zonder vestigingseisen en zonder inschrijving bij de kamer van koophandel kun je zelfstandig ondernemer zijn. Voor de fiscale kwalificatie van ondernemerschap speelt de inschrijving geen rol van betekenis. Je moet wel in de gaten houden dat je voor de belastingdienst al snel een ondernemer voor de omzetbelasting bent, dwz je moet altijd btw opgeven. Als het bedrag heel laag is, dan hoeft het niet, maar je moet het wel opgeven.

De KvK kan handig zijn i.v.m. inkoop bij groothandels. Ik zal je even een pb-tje sturen met wat tips.

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » do 02 feb 2006 14:13

http://www.armande.net/zelfstandige_ondernemer.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

suusje
Bead Starter

Bericht door suusje » vr 03 feb 2006 07:05

Bedankt jongens handige site :D

Gesloten