Groepskorting en prijs kinderworkshop

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 26 jan 2006 13:57

Dat is denk het verschil tussen iemand die het als Hobby doet en tussen degene die er belasting over mogen betalen denk ik. :(
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

meggie
Bead Addict
Berichten:2239
Lid geworden op:do 20 mei 2004 07:34
Locatie:Noord-Brabant - Oss

Bericht door meggie » do 26 jan 2006 14:08

Ik heb 2 keer een kinderworkshop gegeven, en vraag dan 6 euro per kind. Ze krijgen dat zo'n ijzeren sprang waar ze rocailles aan kunnen rijgen en wat plasticpareltjes etc. + een mooi hangertje.
Ik vind die sprangen wel fijn, want ze zijn veilig, als ze ergens achter blijven hangen vliegen ze gelijk af, en het is makkelijk voor die kinderen, ik buig er van te voren al een oogje aan, dan kunnen ze de sprang gelijk volrijgen en dan buig ik er aan het eind nog 'n oogje aan.
Als er genoeg tijd is laat ik ze ook nog een armbandje rijgen.
Voor degene die niet weten wat ik bedoel:
http://dekwast.nl/bestel_regel.php?artikel_id=11592" onclick="window.open(this.href);return false; (ketting)
http://dekwast.nl/bestel_regel.php?artikel_id=11593" onclick="window.open(this.href);return false; (armband)
je krijgt dan dit als resultaat:
http://www.fmforever.com/sieraden4u/sieradenpic/set.gif" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
joalycke
Bead Dreamer
Berichten:726
Lid geworden op:di 13 jul 2004 20:42
Locatie:Warnsveld
Contacteer:

Bericht door joalycke » do 26 jan 2006 15:18

ja ik doe het puur als hobby erbij. Wat extra verdienste zeg maar en er is altijd sprake van veel concurrentie, dus ik ben bang dat ik anders gewoon te duur word voor veel mensen. Overigens krijg ik al gezeur over die € 5 soms, je begrijpt het niet : inderdaad -> voor een dubbeltje op de eerste rang dat zijn vaak dezelfde mensen die niet begrijpen dat glaskralen geld kosten en dat ik misschien een euro op een ketting maar verdien (voor de moeite).

DIe spangen heb ik ook vaak gedaan met kinderen is inderdaad handig en moeilijk of ik laat ze rijgen maak ik zelf al het slotje eraan en dan mogen ze rijgen en dan maak ik het aan het eind aan elkaar..ook leuk!
Mamma Mia! Oh daar ga ik weer.....

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » do 26 jan 2006 16:43

Ik doe het ook puur als hobby. Maar ik vind voor mezelf dat de kwaliteit van mijn workshop € 10 waard is. En wie dat te duur vindt die doet het maar niet. En dat kan ik zeggen omdat het voor mij hobby is.

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Bericht door Ellen » vr 27 jan 2006 00:33

Bedankt voor jullie meedenken. En iedereen heeft zo zijn eigen mening erover. :D

Wat de workshop voor de grote groep betreft, wacht ik nog even af hoeveel het er daadwerkelijk worden. Misschien heeft zij de opkomst wel veel te hoog ingeschat. En eigenlijk had ik nog niet bedacht dat ik iemand mee moest nemen, omdat ik eigenlijk maar 2 technieken laat doen. Rijgen, meerdraads en knopen met waxkoord. Dus ik dacht als ze per techniek bij elkaar gaan zitten, moet ik dat toch redelijk snel uitgelegd hebben. De meeste tijd gaat toch zitten in het uitzoeken van de kralen denk ik. Maar misschien kan ik er toch nog iemand voor warm maken, om idd bij de kralen te staan. Moet ik nog even over denken, aan wie ik dat dan kan vragen.

En wat de kinderworkshop betreft, het zijn "kinderen" van 13 jaar, dus niet meer van die piepjes, die het na een half uur al zat zijn. Denk ik. Maar wat ik wel een goed idee vond, is idd € 10,-- all in, en dan goedkopere kralen meenemen.

Als het geweest is, laat ik jullie weten hoe het is afgelopen.
In iig hartstikke bedankt voor jullie meedenken en vertellen hoe jullie het (zouden) doen. :bedankt:
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » vr 27 jan 2006 01:25

Heel veel succes. :olifant:
groetjes Sannie.

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » vr 27 jan 2006 08:55

Hoihoi,

Ik heb pas nog een workshop gedaan voor 15 personen. en dat was kettelen of zwevend. en toen heb ik een vriendin meegenomen want 8 tot 10 vind ik nog te doen in je eentje.. maar mensen willen allles weten .. dus ook welke kralen erbij elkaar kunnen en.. tja dan komt het moment dat iedereen de ketting klaar heeft en er afgewerkt moet worden.. en dan moesten nu nog de mensen erg lang wachten..
Maar al met al was het wel erg geslaagd..
maar als ik jou was zou ik wel iemand meenemen.. want mensen willen alles weten ;-) staat dit? kan dat.. Die persoon die meegaat hoeft nog niets met de technieken te kunnen maar een beetje kleur advies enz.. is al makkelijk ;-)

succes!

Groetjes!

nathalie_25
Bead Designer
Berichten:932
Lid geworden op:za 31 jan 2004 15:15
Locatie:Obdam
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » do 09 feb 2006 22:26

Ik doe ook 10 euro voor kids, en voorheen maakte ik dan wat pakketjes waar ze uit kunnen kiezen maar ik ga voortaan gewoon wat bakken met leuke acrylkralen meenemen zodat ze zelf wat kunnen bedenken.
De kids maken allemaal een ketting en de jarige mag er altijd een armbandje bij maken voor hetzelfde geld. Vinden ze geweldig :).
Ria's idee vind ik een goede, alleen de persoon die het regelt korting geven.

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Bericht door Ellen » zo 26 mar 2006 16:37

Nou, meiden de workshop is geweest....pfffff....gelukkig. :wink: De groep was uiteidelijk 27 vrouw groot, en eigenlijk te groot vond ik achteraf. Zal niet meer zo gauw zo'n grote groep doen denk ik. Ik had wel hulp van een heel handige collega, en dat was fijn. Er waren gelukkig groepjes waarbij 1 handig persoon zat die heel weinig uitleg nodig had, en die dan de rest van het groepje verder hielp. En er waren mensen waarvoor je de ketting uiteindelijk bijna helemaal moest maken.
Ik heb wel goed verdiend :D , dus kan weer shoppen. Dat is natuurlijk wel leuk :lol:
Wat me trouwens erg verbaasde, er gingen er heel veel voor bruin/beige/zwart. Dus die kleuren waxkoord waren zo op. :? En al mijn lentekleurtjes heb ik nog over, daar ging bijna niemand voor. :lol: Kan ik weer zelf mee frutselen dan :!:
Ik zelf ben zo geconcentreerd bezig geweest, dat ik niet veel gehoord heb van commentaar rondom me heen. Maar ik begreep van mijn collega, en van degene die had gevraagd of ik het wilde doen dat de meeste wel enthousiast waren, maar dat er ook wat mopperaars tussen zaten. Maar werd me druk verzekerd, die schijn je overal te hebben :lol:
Ik ben blij dat het achter de rug is, en zie wel of het er nog meer opleveren. En anders maar niet. :)
Groetjes Ellen.

Gesloten