Groepskorting en prijs kinderworkshop

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom
Groepskorting en prijs kinderworkshop

Bericht door Ellen » do 26 jan 2006 01:46

Hoi allemaal,
Heb eigenlijk 2 vragen....
1. Ik kan een workshop geven voor een behoorlijk grote groep. In 1e instantie 15-20 mensen. Nu denken ze dat het er nog meer worden. De vraag was of ik dan korting kan en wil geven, vanwege de grote groep. Had zelf gezegd, €10,00, /workshop incl. draad en eenvoudig slot en excl. de overige materialen zoals kralen enzo. Wat vinden jullie? Ik beperk me tot 2 technieken. Knopen met waxkoord en rijgen op meerdere draden. Zelf dacht ik de eerste 20 mensen voor het volle pond, en dan de volgende voor € 7,50?? Wat vinden jullie daarvan??

2. Diegene die bovenstaande regelt, wilde ook weten wat ik voor kinderworkshops vraag?? Mijn reactie ... als ik hetzelfde aanbiedt, dan toch voor de zelfde prijs. Nou... nee dus, dan prijs ik mezelf uit de markt volgens haar. Moet vooral voor kinderfeestjes minder vragen, want anders wilt geen een moeder dat je komt. En ik heb zoiets , misschien heb je wel gelijk. maar ik ben absoluut niet zakelijk, en weet dus niet wat ik hier nu mee aan moet. Meegaan met haar idee, of vasthouden aan mijn idee?? Dus nogmaals.... wat vinden jullie nou?? :?
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
M@non
Bead Interested
Berichten:137
Lid geworden op:wo 14 sep 2005 01:54
Contacteer:

Bericht door M@non » do 26 jan 2006 03:05

Een kinderworkshop (kinderen tot 10 jaar) kan wel wat goedkoper denk ik.
Ikzelf zou maximaal 7,50 per kind willen betalen.

Meestal is dat met ruim een uur al afgelopen, want kinderen hebben te veel energie om nog langer stil te zitten. En blijft de workshop beperkt tot het rijgen van een armband.

Manon

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » do 26 jan 2006 07:24

vanaf 15 personen geef ik 2,50 korting ( ik heb een all in prijs van 22,50) en das ook echt de max want dan ga je wel met 2 personen ( in je eentje is dat een drama...).

Voor kinderfeestjes vraag ik 7,50 euro omdat het veel minder lang duurt en ik daar ook vaker kunstof kralen gebruik en bij de volwassenen niet.
Aan de kinderfeestjes verdien je idd erug weinig :? ( hmm 7,50 - btw = :-(( )
Groetjes van jolanda

Irene van der Maas
Bead Producer
Berichten:1166
Lid geworden op:wo 09 jul 2003 06:26
Locatie:Voorschoten
Contacteer:

Bericht door Irene van der Maas » do 26 jan 2006 07:44

Ik vind 10 euro per persoon heel reeel, want inderdaad, je moet wel iemand meenemen om je te helpen.
Het is tenslotte een heel geslouw met al die spullen...
Je bent gewoon heel hard aan het werk met een grotere groep.
Meestal duurt zo'n workshop ook langer.
Irene van der Maas

Debby
Bead Lover
Berichten:446
Lid geworden op:do 28 aug 2003 10:33

workshop

Bericht door Debby » do 26 jan 2006 07:57

hallo
Ellen

ik vraag 7,50 exclusief materiaal voor volwassennen,
kinderworkshops vraag ik 10 euro(incl) voor, daar verdien je eigenlijk heel weinig mee, maar wel leuk om te doen
er wordt dan een sieradendoosje geverfd en een ketting gemaakt.

succes debby

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » do 26 jan 2006 09:43

Ik vind 10 euro een mooi bedrag en als je korting wilt geven op de volgende groep zou ik 9,00 euro doen en niet 7,50 want voor zo'n grote groep heb je nog iemand of 2 iemanden nodig die je ook wat wilt geven. Zelfs al zouden ze 10 euro moeten betalen is het nog niet veel.
En kinderpartijtjes misschien inderdaad 7,50, want dat zijn je toekomstige klanten, dus reclame..... :wink:
Veel succes.
groetjes Sannie.

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 26 jan 2006 10:09

Ik zou helemaal geen korting geeen. Je kan degene die de workshop boekt een 10%korting geven op haar besteding. Dat vindt ik veel reéler eigenlijk dan om gelijk maar iedereen korting te geven.Je hebt er net zoveel werk aan. En ik vindt het dan de indruk wekken van dat het anders normaal ook wel voor die 7,50 kan.
En voor kinderworkshops is 10 euro een goed bedrag als daar alles bij in zit. ouders willen gelijk weten wat ze kwijt zijn vaak.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Gebruikersavatar
Doornroosje
Bead Fan
Berichten:349
Lid geworden op:wo 28 dec 2005 13:17
Locatie:Nootdorp

Bericht door Doornroosje » do 26 jan 2006 10:25

Met een verjaardagsfeestje van mijn dochter zijn we ook een keer naar een sieradenworkshop geweest, het was €10 pp. (als de ouder meedeed ook €10) en daar mocht ze een ketting voor maken, mijn zoon is trouwens ook meegeweest en die vond het ook heel leuk(dus informeer of er jongens meekomen zodat je wat jongenskralen hebt ) ze hadden speciaal wat bakken met kralen e.d. neergezet en daar mochten ze uithalen wat ze wilden voor de ketting. Het was inclusief limonade en wat lekkers. En de jarige kreeg een zakje met spulletjes om een bijpassende armband te maken, dat vond ik echt heeel erg leuk.
Voor een kinderworkshop is €10 heel normaal.

Ik zou ook niet te snel met korting geven beginnen, voor je het weet wil iedereen korting, als het voor een verjaardag is zou je de jarige iets kunnen geven maar korting.. ?
-> Bianca <-

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » do 26 jan 2006 10:32

Ria schreef:Ik zou helemaal geen korting geeen. Je kan degene die de workshop boekt een 10%korting geven op haar besteding. Dat vindt ik veel reéler eigenlijk dan om gelijk maar iedereen korting te geven.Je hebt er net zoveel werk aan. En ik vindt het dan de indruk wekken van dat het anders normaal ook wel voor die 7,50 kan.
En voor kinderworkshops is 10 euro een goed bedrag als daar alles bij in zit. ouders willen gelijk weten wat ze kwijt zijn vaak.
Dit is wel redelijk, tenslotte heb je er wel veel werk aan en korting aan de regelaar is inderdaad een beter idee. En voor 10 euro een kinderpartijtje georganiseerd is toch niet veel geld. Als ouder koop je er nog een zak patat achteraan en je hebt een geslaagd partijtje.:lol:
Natuurlijk zegt de regelaar dat je je zelf uit de markt prijst, zij wil voor een dubbeltje op de eerste rang :wink:
groetjes Sannie.

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 26 jan 2006 10:53

Dank je wel Sanny :)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Gebruikersavatar
joalycke
Bead Dreamer
Berichten:726
Lid geworden op:di 13 jul 2004 20:42
Locatie:Warnsveld
Contacteer:

Bericht door joalycke » do 26 jan 2006 11:27

over een maandje heb ik ook een workshop van 15-20 personen en gelukkig hebben ze het niet over korting gehad want anders had ik het ook niet geweten.
Ik ben goedkoop volgens mij €5,- per persoon en dan krijg je draad + slotje. Verdere materialen moeten ze er nog bij kopen zoals kralen enzo.

Helaas ben ik wel alleen (heb geen vriendinnen die het ook kunnen helaas of willen) dus ik doe het helemaal alleen. Wel neem ik mijn moeder mee voor de rekeningen enzo en dat de boel netjes blijft (soms zijn mensen net eksters....en maar graaien naar die kralen!) maar mijn moeder kan niet veel met die kralen.

Gelukkig maak ik mixjes kralen en kant en klare setjes om te beginnen voor de technieken (bij mij hebben ze keuze uit 4 technieken: sprietenketting, zwevend, 2 draads en haken). Hopelijk gaat het oké ;)

Kinderworkshops geef ik meestal €1 korting op de basisprijs van €5 want in principe ben je toch minder draad kwijt enzo hangt een beetje van de leeftijd van de groep af hoor.
Mamma Mia! Oh daar ga ik weer.....

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » do 26 jan 2006 13:06

Ik ben het helemaal met Ria en Sanny eens! Ik heb 2 dochters en ik hoor dus veel over kinderfeestjes en 10 euro is echt heel normaal hoor! maar dan wel wat langer dan een half uurtje want dat is veel te kort dan zou ik me bekocht voelen. En als ik jou was dan kocht ik een fles aanmaaklimonade en wat lekkers(chipjes/snoepjes)dan kun je ook nog zeggen dathet inclusief drinken en wat lekkers is! verder zou ik met kinderen werken met plastic kralen en als de moeder wil dat er met glas wordt gewerkt dan wordt het duurder...diegene die jou zo loopt te commanderen wil gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten!
Groetjes Els,

Gebruikersavatar
Doornroosje
Bead Fan
Berichten:349
Lid geworden op:wo 28 dec 2005 13:17
Locatie:Nootdorp

Bericht door Doornroosje » do 26 jan 2006 13:13

als je een pauze inlast, kunnen de kinderen wat snoepen en jij ondertussen misschien wat knoopjes maken en wat dingen redden :lol: want niet alle kettingen gaan natuurlijk direct goed.
-> Bianca <-

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » do 26 jan 2006 13:51

joalycke schreef:over een maandje heb ik ook een workshop van 15-20 personen en gelukkig hebben ze het niet over korting gehad want anders had ik het ook niet geweten.
Ik ben goedkoop volgens mij €5,- per persoon en dan krijg je draad + slotje.

Gelukkig maak ik mixjes kralen en kant en klare setjes om te beginnen voor de technieken (bij mij hebben ze keuze uit 4 technieken: sprietenketting, zwevend, 2 draads en haken). Hopelijk gaat het oké ;)

Kinderworkshops geef ik meestal €1 korting op de basisprijs van €5 want in principe ben je toch minder draad kwijt enzo hangt een beetje van de leeftijd van de groep af hoor.
Nou dit vind ik wel heel erg goedkoop! Eerlijk gezegd vind ik het geen normale prijs voor een workshop

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » do 26 jan 2006 13:52

joalycke schreef:over een maandje heb ik ook een workshop van 15-20 personen en gelukkig hebben ze het niet over korting gehad want anders had ik het ook niet geweten.
Ik ben goedkoop volgens mij €5,- per persoon en dan krijg je draad + slotje. Verdere materialen moeten ze er nog bij kopen zoals kralen enzo.

Kinderworkshops geef ik meestal €1 korting op de basisprijs van €5 want in principe ben je toch minder draad kwijt enzo hangt een beetje van de leeftijd van de groep af hoor.
Jij bent wel heel erg goedkoop hoor. Logisch dat niemand om korting vraagt :wink:
Goed dat je moeder meegaat, ook al weet ze niks van kralen, kan ze toch de boel mooi in de gaten houden.
groetjes Sannie.

Gesloten