einde vast maken aan een 3 ogen slotje

Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
Gesloten
Gast
einde vast maken aan een 3 ogen slotje

Bericht door Gast » wo 18 jan 2006 07:26

Ik heb al een paar juwelen gemaakt aan een één oog slotje. Nu heb ik een armband gemaakt aan een 3 ogen sluiting. Ik moet eerlijk zijn , ik krijg het niet naar behoren vast aan dat slotje. Ik weet dat je de draad moet terug rijgen, maar hoe doe ik het zelf aan de sluiting vast ?

Gewoon een knoopje ?

Groetjes Roosje

Catja
Bead Fan

Bericht door Catja » wo 18 jan 2006 08:57

Hoi Roosje
Ik rijg altijd de draad door het rondje van het slotje
Terug door de eerste kraal
Dan goed aantrekken en een knoopje erin
En dan nog een paar maal terug rijgen en knoopjes erin
Succes ermee
Groetjes Catja

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 18 jan 2006 09:20

ik weet niet wat voor draad je gebruikt? als het staaldraad is kan je het met knijpkraal vastzetten, en de einde dus rijgen door de kralen, maar als het rijggaren is kan je best knopen volgens mij.

Gast

Bericht door Gast » wo 18 jan 2006 09:29

sandra schreef:ik weet niet wat voor draad je gebruikt? als het staaldraad is kan je het met knijpkraal vastzetten, en de einde dus rijgen door de kralen, maar als het rijggaren is kan je best knopen volgens mij.
Dag Sandra, Het is gewoon nylondraad. Sorry voor deze simpele vraag maar ik moet alles zelf aanleren en de afwerking lukt soms niet goed. De patroontjes wel.
Groetjes Roosje

Gast

Bericht door Gast » wo 18 jan 2006 09:30

Catja schreef:Hoi Roosje
Ik rijg altijd de draad door het rondje van het slotje
Terug door de eerste kraal
Dan goed aantrekken en een knoopje erin
En dan nog een paar maal terug rijgen en knoopjes erin
Succes ermee
Groetjes Catja
Hallo Catja, alvast bedankt voor je tip, Groetjes Roosje

Hilde
Bead Intelligent

Bericht door Hilde » wo 18 jan 2006 09:33

Dat soort dingen heb ik door schade en schande ook zelf aan moeten leren. Veel heb ik gehad aan de tips hier op het forum en vaak is het ook nog misgegaan. Liep ik trots rond met een zelfgemaakte ketting, hing die halverwege de dag helemaal los of (erger nog) lagen ineens alle kralen op de grond en liep ik rond met een draadje om mijn nek.

Gelukkig kun je op dit forum veel leren. En al doende leert men.
Afbeelding
Groetjes
Hilde

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 18 jan 2006 09:35

ik denk dat je dan het beste knopen kan maken (meerdere), einde rijgen door de kralen en dan kort afknippen, dan is de einde verstopt in de kralen. je kan evt wat nagellak of lijm op de knoop maken, om zeker te maken dat het nooit los zal gaan.

Elsje
Bead Brilliant

Bericht door Elsje » wo 18 jan 2006 10:16

http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... ight=knoop" onclick="window.open(this.href);return false;

dit is een uitleg die Miekel had geplaatst met een goeie knoop! Dit noemen ze ook wel een chirurgen-knoop!
Groetjes Els,

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » wo 18 jan 2006 11:45

Je kunt ook een kalotje gebruiken en een knijpkraaltje.
groetjes Sannie.

Ayla
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Ayla » wo 18 jan 2006 12:14

Ik knoop het goed af en doe dan een druppel lijm op de knoop en trek de knoop door een kraal zodar knoop met lijm in de kraal vast blijft zitten, dan de rest van de draad nog een stuk door rijgen en afknippen.

Gast

Bericht door Gast » vr 20 jan 2006 12:11

Dag dames, ik voel me verplicht jullie telaten weten hoe het afgelopen is met m'n slotje. Héél dom van me, ik was zenuwachtig toen ik er aan begon. Xel ik het de avrechtse kant aan de rechte kant gedaan, met als gevolg dat de armband gedraaid was. :oops: :oops: Ik heb nu alles uitgetrokken en ben bezig de armband opnieuw aan het rijgen, met als gevolg dat ik hem veel mooier vind (strakker aangetrokken) en met beter nylon draad.
P.S aldoende leert men hé

Groetjes Roosje en een aangenaam weekend toegewenst ! !

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » vr 20 jan 2006 13:38

Van je fouten leer je. Maar wel balen als het fout gaat. Ben blij voor je dat het nu veel mooier is dan eerst. :lol:
groetjes Sannie.

Gesloten