einde vast maken aan een 3 ogen slotje
Ik heb al een paar juwelen gemaakt aan een één oog slotje. Nu heb ik een armband gemaakt aan een 3 ogen sluiting. Ik moet eerlijk zijn , ik krijg het niet naar behoren vast aan dat slotje. Ik weet dat je de draad moet terug rijgen, maar hoe doe ik het zelf aan de sluiting vast ?
Gewoon een knoopje ?
Groetjes Roosje
Gewoon een knoopje ?
Groetjes Roosje
Dag Sandra, Het is gewoon nylondraad. Sorry voor deze simpele vraag maar ik moet alles zelf aanleren en de afwerking lukt soms niet goed. De patroontjes wel.sandra schreef:ik weet niet wat voor draad je gebruikt? als het staaldraad is kan je het met knijpkraal vastzetten, en de einde dus rijgen door de kralen, maar als het rijggaren is kan je best knopen volgens mij.
Groetjes Roosje
Dat soort dingen heb ik door schade en schande ook zelf aan moeten leren. Veel heb ik gehad aan de tips hier op het forum en vaak is het ook nog misgegaan. Liep ik trots rond met een zelfgemaakte ketting, hing die halverwege de dag helemaal los of (erger nog) lagen ineens alle kralen op de grond en liep ik rond met een draadje om mijn nek.
Gelukkig kun je op dit forum veel leren. En al doende leert men.
Gelukkig kun je op dit forum veel leren. En al doende leert men.

Groetjes
Hilde
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... ight=knoop" onclick="window.open(this.href);return false;
dit is een uitleg die Miekel had geplaatst met een goeie knoop! Dit noemen ze ook wel een chirurgen-knoop!
dit is een uitleg die Miekel had geplaatst met een goeie knoop! Dit noemen ze ook wel een chirurgen-knoop!
Groetjes Els,
Dag dames, ik voel me verplicht jullie telaten weten hoe het afgelopen is met m'n slotje. Héél dom van me, ik was zenuwachtig toen ik er aan begon. Xel ik het de avrechtse kant aan de rechte kant gedaan, met als gevolg dat de armband gedraaid was.
Ik heb nu alles uitgetrokken en ben bezig de armband opnieuw aan het rijgen, met als gevolg dat ik hem veel mooier vind (strakker aangetrokken) en met beter nylon draad.
P.S aldoende leert men hé
Groetjes Roosje en een aangenaam weekend toegewenst ! !

P.S aldoende leert men hé
Groetjes Roosje en een aangenaam weekend toegewenst ! !