instructies voor het maken van ringen?
- Annelies
- Bead Discoverer
- Contacteer:
Hallo meiden.
Heeft iemand van jullie enig idee waar ik kan vinden waar word uitgelegd hoe je ringen moet rijgen?
Of weet iemand daar een boekje over?
Ik wil graag proberen om een ring te rijgen met zo'n mooie voorkant zeg maar(lijkt meestal op een bloem of een ster)
Groetjes Annelies!
Heeft iemand van jullie enig idee waar ik kan vinden waar word uitgelegd hoe je ringen moet rijgen?
Of weet iemand daar een boekje over?
Ik wil graag proberen om een ring te rijgen met zo'n mooie voorkant zeg maar(lijkt meestal op een bloem of een ster)
Groetjes Annelies!
- La Bigiotteria di Esther
- Bead Monster
- Contacteer:
- anneke
- Bead Discoverer
- Contacteer:
boeken
Hey,
Ik heb onlangs twee boeken gekocht waar heel wat leuke voorbeeldjes in staan:
Kristalijn & Kristalijn 2
Van: Marielle Eloy
0032 10 41 19 19
Ik heb ze al in verschillende hobbywinkels zien liggen. Er staat echter geen ISBN nummer in...
In Belgi? heb je ook Veritas-winkels, ik weet niet of er ook in Nederland zijn. Hier kan je gratis allerlei patronen krijgen!
groetjes,
An
Ik heb onlangs twee boeken gekocht waar heel wat leuke voorbeeldjes in staan:
Kristalijn & Kristalijn 2
Van: Marielle Eloy
0032 10 41 19 19
Ik heb ze al in verschillende hobbywinkels zien liggen. Er staat echter geen ISBN nummer in...
In Belgi? heb je ook Veritas-winkels, ik weet niet of er ook in Nederland zijn. Hier kan je gratis allerlei patronen krijgen!
groetjes,
An
- katskralen
- Bead Fanatic
- Contacteer:
Ik zal hier straks eens een uitleg plaatsen over hoe je een ring moet maken, lijkt veel op de sneeuwvlok die Sandra heeft beschreven, ziet er een beetje uit als een bloem.
En idd, Ringen is een aanrader, de rest van de boekjes die ik gebruik betwijfel ik dat ze in Nederland bestaan (Kristalijn, Avec des Perles, Juwelen van Bob?, Au fil des perles,...) En verder die Japanse site, Kitibaya is ook erg nuttig: http://beads-ring-collection.web.infoseek.co.jp/" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel succes! En let op: ringen maken is erg verslavend!
En idd, Ringen is een aanrader, de rest van de boekjes die ik gebruik betwijfel ik dat ze in Nederland bestaan (Kristalijn, Avec des Perles, Juwelen van Bob?, Au fil des perles,...) En verder die Japanse site, Kitibaya is ook erg nuttig: http://beads-ring-collection.web.infoseek.co.jp/" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel succes! En let op: ringen maken is erg verslavend!

- katskralen
- Bead Fanatic
- Contacteer:
Werkbeschrijving ring 'sneeuwvlok'
Benodigdheden:
12 tolletjes van 4 mm (T)
8 ? 10 facetkralen 4 mm voor de ring (F)
kleine kraaltjes (rocailles) (r)
Ongeveer 1 m nylondraad, 0.25 mm dikte
Werkwijze:
1. Rijg 1r, 1T, 1r, 1T, 1r en 1T, steek vervolgens de draad terug door de eerste r zodat de draden mekaar kruisen.
2. Rijg 1r, 1T, 1r, 1T, 1r, steek vervolgens de draad door de laatste T van de vorige 'driehoek' en door de eerste r. Herhaal deze handeling tot je 5 'driehoeken' hebt.
3. Om de 6de 'driehoek' te verkrijgen en tegelijkertijd de sneeuwvlok te sluiten rijg je eerst 1 r. Dan steek je de draad door de T van de eerste driehoek en rijg je terug 1r, 1T en 1r. Je werkt de sneeuwvlok af door de draad door de T van de vorige driehoek en door de 1ste r te steken.
4. De sneeuwvlok is nu gesloten. De ring zelf kan je maken door op elke draad 2r te rijgen en dan de 2 draden te kruisen door 1 F (zie techniek 'loop')
Als je de gewenste lengte bereikt hebt, maak je de ring vast door hem aan de andere kant van de sneeuwvlok vast te maken. Maak een knoop en passeer de draad nog door een paar kralen om hem weg te werken, knip hem tenslotte af.
Dit is wat je uiteindelijk zou moeten bekomen:

Veel succes en als iets niet duidelijk is, aarzel niet om het te vragen!
Werkwijze:
1. Rijg 1r, 1T, 1r, 1T, 1r en 1T, steek vervolgens de draad terug door de eerste r zodat de draden mekaar kruisen.
2. Rijg 1r, 1T, 1r, 1T, 1r, steek vervolgens de draad door de laatste T van de vorige 'driehoek' en door de eerste r. Herhaal deze handeling tot je 5 'driehoeken' hebt.
3. Om de 6de 'driehoek' te verkrijgen en tegelijkertijd de sneeuwvlok te sluiten rijg je eerst 1 r. Dan steek je de draad door de T van de eerste driehoek en rijg je terug 1r, 1T en 1r. Je werkt de sneeuwvlok af door de draad door de T van de vorige driehoek en door de 1ste r te steken.
4. De sneeuwvlok is nu gesloten. De ring zelf kan je maken door op elke draad 2r te rijgen en dan de 2 draden te kruisen door 1 F (zie techniek 'loop')
Als je de gewenste lengte bereikt hebt, maak je de ring vast door hem aan de andere kant van de sneeuwvlok vast te maken. Maak een knoop en passeer de draad nog door een paar kralen om hem weg te werken, knip hem tenslotte af.
Re: Werkbeschrijving ring 'sneeuwvlok'
Ehm misschien een rare vraag hoorkatskralen schreef:Benodigdheden:
Werkwijze:

thanks!
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .
-
- Bead Brilliant
- Contacteer:
Hier kun je ook heel veel voorbeelden vinden. Er is geen tekst bij, maar de plaatjes zijn heel duidelijk
http://www.ledomaine.be/fiches.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dank je wel voor de tip!Miss B schreef:Hier kun je ook heel veel voorbeelden vinden. Er is geen tekst bij, maar de plaatjes zijn heel duidelijkhttp://www.ledomaine.be/fiches.html" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .