Nog maar eens: kralen opbergen

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
Gebruikersavatar
Mandy
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:za 29 jan 2005 15:59
Locatie:Oss
Contacteer:
Nog maar eens: kralen opbergen

Bericht door Mandy » ma 02 jan 2006 18:29

Hoi dames :D

Ik ben blij! Ik heb zojuist bij een bouwmarkt hier de ultime kralenopbergoplossing gevonden...of ja, voor mij dan. Lekker mobiel en heerlijk opgeruimd als ik op mijn werkplek ben:

Afbeelding
Het zijn twee Keter boxen. De linker is een bak met 4 vaksdozen voor je kralen. Ik heb er al 12 andere van en zelfs de kleinste kraaltjes blijven in hun vakjes als je ze op de kop houdt of zo. Aan de grote bak zit een hengsel om het mee te nemen. Superhandig. Prijs: 17,95 euro.
De rechterbox heeft bovenop het deksel 2 rolluikdoosjes (de linker ervan is open). Hierin ga ik slotjes en knijpkralen en kalotten doen.

Afbeelding
Links dus zo'n vaksdoos met van die schotjes. Die schotjes moet je er met een hamertje intikken, dus zitten muurvast! Rechts de open box...Twee verdiepingen bakken voor het gereedschap, de kralenlijm, het meetlint, e.d. En eronder ruimte zat voor mijn staaldraad, leerveters, wire e.d. Deze box kost rond de 20 euro. Ben vergeten hoeveel precies...net eronder of net erboven.

Ze verkopen deze boxen bij Formido, maar ook bij Praxis en Gamma volgens mij... Voor onder de 40 euro een goede oplossing voor mensen met grote sleepvoorraad, toch? :lol:
Laatst gewijzigd door Mandy op ma 02 jan 2006 18:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Mandy

~~~~~~~~~~~~

A wee bit of art a day for sanity to stay!

Gebruikersavatar
Doornroosje
Bead Fan
Berichten:349
Lid geworden op:wo 28 dec 2005 13:17
Locatie:Nootdorp

Bericht door Doornroosje » ma 02 jan 2006 18:37

Zien er mooi uit, ik vraag me af of bij die linker kleine kraaltjes niet tussendoor piepen? ik bedoel bij echt kleine kraaltjes 11/0 en begrijp ik goed dat je er losse doosjes bij kan kopen :?:
Bij ons bij de praxis hebben ze die trouwens niet want ik heb van de week alle opbergsystemen staan bekijken.. :cry:
Ik ben ook hard op zoek want alle losse bakjes en zakjes is niet echt heel handig..
-> Bianca <-

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 02 jan 2006 19:11

Die heel kleine kraaltjes zoals 11/0 doe ik nooit uit de zakjes. Zo weet ik ook precies het bestelnummer en is veel makkelijker in gebruik om ze in de zakjes te laten. Ik laat trouwens alle kralen ( en ook de rest zoals kettelstiften enz.) in de zakjes zitten. Zo weet ik precies de prijzen en de nummers.
Ik heb aparte dozen ( belegdozen van Blokker die kun je makkelijk stapelen en passen precies in mijn kast) voor kettelstiften, kalotjes en knijpkralen, 11/0 kralen, 15/0 kralen enz.
Laatst gewijzigd door hennie op ma 02 jan 2006 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Doornroosje
Bead Fan
Berichten:349
Lid geworden op:wo 28 dec 2005 13:17
Locatie:Nootdorp

Bericht door Doornroosje » ma 02 jan 2006 19:14

Hennie je bent geweldig!! :lol: en dan kan ik ze gewoon in ieder bakje doen die ik maar wil... jeetje en ik ben echt niet blond zucht...
dank je!!!!

Ik heb een geweldig oud ladenkastje staan (van dmc) heel veel laatjes enzo.. maar ik had echt zoiets van dan zitten binnen de kortste keren alle kraaltjes overal maar nu kan ik m dus toch gaan gebruiken :!:
Laatst gewijzigd door Doornroosje op ma 02 jan 2006 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-> Bianca <-

Gebruikersavatar
Mandy
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:za 29 jan 2005 15:59
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Mandy » ma 02 jan 2006 19:18

Hoi...de 11/0 piept er idd NIET doorheen!!!! :P

Ik heb zelf al een baal van die vaksdozen...kun je idd los kopen (2,95/stuk) en ze zijn fantastisch handig! Ik heb ze juist voor de rocailles...11/0 kralen gaan prima. De tussenschotjes zitten mooi strak. Ik heb ze er echt met een hamer in moeten tikken, dus er piept ook nooit een kraal onder het schotje door (zoals bij veel andere dozen met inzetschotjes). Nee, het zijn echt perfecte kralendozen, ook voor de 11/0 rocailles.

Maar ik ben zowiezo van plan alles uit de bakjes te doen in gripzakjes en dan weer terug in de bakjes. Da's makkelijker met het op-en-neer sjouwen. Dan kies ik gewoon zakjes kralen die bij elkaar passen en neem ik mee naar waar ik wil gaan werken.

Ik heb alles bij Formido gekocht vanmiddag...in Oss. Ik weet niet waar je woont en of er een Formido is...maar Gamma verkoopt volgens mij ook het merk Keter.
Groetjes, Mandy

~~~~~~~~~~~~

A wee bit of art a day for sanity to stay!

Gebruikersavatar
Mandy
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:za 29 jan 2005 15:59
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Mandy » ma 02 jan 2006 19:19

Vanavond als de kids in hun bedjes liggen, ga ik lekker mijn kralenspul uitzoeken en inruimen. Ik denk dat ik van die Vierkante box met die 4 vaksdozen nog 1 of 2 stuks ga halen. Dan heb ik echt al mijn kralen in vaksdozen zitten...wel zo makkelijk :) . Maar eerst ff kijken of ik de bodem van mijn buidel nog niet in zicht heb :? Met zo'n verbouwing gaat het hard!
Groetjes, Mandy

~~~~~~~~~~~~

A wee bit of art a day for sanity to stay!

Gebruikersavatar
samira
Bead Fanatic
Berichten:1898
Lid geworden op:zo 30 jan 2005 12:04

Bericht door samira » ma 02 jan 2006 19:46

Heel veel plezier ermee! De linker is een gouwe opberger!

http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... n+opbergen" onclick="window.open(this.href);return false; lachen1
Groetjes Wendy

Gebruikersavatar
Mandy
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:za 29 jan 2005 15:59
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Mandy » ma 02 jan 2006 20:00

wauwie...had jij 'm voor 5 euro minder? Da's gaaf! Maar goed, ik heb hier al een paar weken naar zitten azen...of er een aanbieding kwam, maar helaas. Maar goed...hij is mij de 17,95 euro ook prima waard...ben 'm net aan het inruimen!
Groetjes, Mandy

~~~~~~~~~~~~

A wee bit of art a day for sanity to stay!

Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther

Bericht door milebla » di 03 jan 2006 08:18

Zelf gebruik ik ook die opbergdozen van de praxis, echt ideaal! Alleen heb ik de tussenschotjes er niet met een hamer in hoeven slaan, heb het gewoon met de hand gedaan. Toch zit het inderdaad erg stevig ja. Wel heb ik regelmatig een tekort aan die tussenschotjes en dus vraag ik aan het personeel of ik wat meer kan bestellen en krijg ze zelfs gratis mee extra, super he :D

Wel nog ff een vraagje: die linker ketteler box, zitten daar die 4 doosjes al bij of moet je die doosjes los kopen?
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Gebruikersavatar
Mandy
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:za 29 jan 2005 15:59
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Mandy » di 03 jan 2006 09:03

nee, alle dozen zitten er al bij :lol:
Groetjes, Mandy

~~~~~~~~~~~~

A wee bit of art a day for sanity to stay!

frieda van dam
Bead Monster
Berichten:4508
Lid geworden op:di 25 jan 2005 10:08
Locatie:grimbergen
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » di 03 jan 2006 10:48

ik heb een grote laden kast van hard plastiek van het merk allibert er zitten 5 grote doorzichtige laden in waar ik al mijn vakjesdozen in zet
er gaan 8 van die dozen per lade dat zijn dan 40 dozen die ook doorzichtig zijn maar ik zie natuurlijk alleen de voorste dozen.
bovendien zitten er wielen onder zodat ik hem overal naar toe kan rollen.
de prijs is niet meteen goedkoop ik dacht dat ik er 39,95 voor betaald heb en natuurlijk zonder die vakjesdozen die kosten 2,50 per stuk en soms hebben ze die per 3 stuks dan betaal je 6,00 in de reclame. de schotjes zitten vast en kunnen niet verplaatst worden maar zelfs de kleinste kraaltes blijven op hun plaats.

liefs frietje :wink:
kralengek

Gebruikersavatar
ThaGaby
Bead Lover
Berichten:460
Lid geworden op:ma 23 feb 2004 21:16

Bericht door ThaGaby » wo 04 jan 2006 15:30

ik ben boos, ik wil ook een ander opbergsysteem :evil:
ik had voor de kerst een plastic kralendoos gekregen van de pipoos van € 7,05 van het merk Make-me. en daarna had ik er zelf nog 2 gekocht. nou kwam ik thuis en toen bleek dus dat 1 doos helemaal stuk was. die hebben die dozen vast laten vallen en lekker terug gezet in de winkel :evil: dus die moet ik nog terug brengen.
bij die andere twee dozen zijn op dezelfde plaatsen zo'n balletje afgebroken van het sluitsysteem. ik moet het ook echt niet omrekenen want dan word ik helemaal boos :(
zit je dan met 3 kapotte dozen :(

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » wo 04 jan 2006 16:01

Ik ben ook maar aan het herorganiseren geslagen... vriend stootte afgelopen weekend een doosje om, zonder deksel en tot aan de rand gevuld met losse kralen, tijdens het stofzuigen... dus hij was niet blij en ik ook niet :roll: :wink: En zo staan er nog tig van die doosjes (van ijsdoosjes, bakjes van de afhaalchinees, doosjes van slaatjes/sausjes) waar ik altijd maar kralen enzo ingooi omdat ik geen zin/tijd/plek heb om ze elders op te bergen.

Gisteren dus ook maar naar de Praxis voor die Keter dozen, eerst maar eens 4 stuks gekocht. Ik vind het hele goede dozen, stevige schotjes, veel plek, duidelijk omdat ze doorzichtig zijn kun je meteen vinden wat je zoekt zonder eerst alle dozen open te moeten trekken, goede prijs. Alleen jammer dat er een chronisch tekort aan tussenschotjes is :?

Om het prijzenprobleem op te lossen (als ik kralen gebruik wil ik meteen weten wat ze hebben gekost, dus niet achteraf gedoe met uitzoeken) heb ik bij de Hema semi-permanente stickertjes gekocht (je kunt ze dus makkelijk weer verwijderen) die ik aan de binnenkant van de doos in het vakje plak, zodat je de prijs heel makkelijk kunt opzoeken. De stickertjes zijn er in verschillende formaten, ze kosten €0,99 per pakje. Van de kleinste maat zitten er ruim 750 stickertjes in een pakje, dus ik kan even vooruit :wink:

Vandaag dus flink opgeruimd, een rotwerkje maar het moet ook gebeuren :wink: Ik heb nu de metalen kralen, tussenzetsels, bedels en hangertjes allemaal in de Keter dozen zitten. Ik heb dozen van Ikea (Gliss, zie ander topic) waar ik de buisjes van Gütermann in heb zitten, onderdelen, draad, veters, grote zakken met kralen en zakken met mixkralen. Maar er moeten nog meer dozen bij want er liggen nog steeds losse spullen die nergens meer bij kunnen.. Ongelofelijk wat een mens in de loop der jaren verzameld :shock:

Gebruikersavatar
cakira
Bead Lover
Berichten:425
Lid geworden op:za 15 feb 2003 16:47
Locatie:aalsmeer
Contacteer:

Bericht door cakira » di 10 jan 2006 09:33

ik was gisteren bij de kijkshop en zag de opbergbox met 4 laden staan voor 12,99. dat scheelt weer een paar eurie`s :wink:
Groetjes Conny


Als het leven je citroenen geeft, maak er dan limonade van!

Gebruikersavatar
Doornroosje
Bead Fan
Berichten:349
Lid geworden op:wo 28 dec 2005 13:17
Locatie:Nootdorp

Bericht door Doornroosje » di 10 jan 2006 10:26

Ik heb van de week ook de kunstof dozen gehaald bij de Formido, maar er zitten net zoveel tussenschotjes bij als insteekgleufjes... ik snap eigenlijk niet hoe het dan kan dat sommige van jullie schotjes te kort komen? er passen er toch niet meer in...
Ik heb zeven dozen staan, dacht dat het wel genoeg zou zijn.. ahum maar net dus.
Lekker alles per kleur en een doosje met sluitingen, ringetjes ed..
heerlijk gewoon alles opgeruimd.

prima dozen dus..
-> Bianca <-

Gesloten