Aanbetaling?

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:
Aanbetaling?

Bericht door Jolanda van soest » ma 05 dec 2005 08:26

hoi hoi,
Vragen jullie een aanbetaling voor de workshops?? ik heb eens een bloekschikworkshop gehad en daar vroegen ze iets van 5 euro pp .
Wat doen jullie????
Groetjes van jolanda

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » ma 05 dec 2005 10:04

Ik geef tegenwoordig geen cursussen meer, maar vroeger wel. In het begin vroeg ik geen aanbetaling, maar nadat verschillende mensen mij lieten zitten en daardoor anderen geen cursus konden volgen, en ik met mijn spullen bleef zitten, ben ik een voorschot gaan vragen. Bij sommige workshops zelf het hele bedrag. Als je een fitness-les gaat volgen moet je ook vooruit betalen. Je bent er in ieder geval zeker van dat de mensen die zich op hebben gegeven ook komen.
groetjes Sannie.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 05 dec 2005 10:12

ikzelf deed dat ook, meestal ongeveer de helft vooraf overmaken, als reden zei ik omdat ik de spullen moest kopen en omdat ik niet met veel geld over straat wil.

Debby
Bead Lover
Berichten:446
Lid geworden op:do 28 aug 2003 10:33

workshop

Bericht door Debby » ma 05 dec 2005 12:16

hallo

ik vraag nu ook een aanbetaling, 5 euro per persoon( als ze individueel opgeven) of 25 euro per groep.
het komt nl wel eens voor dat ze gewoon kort van te voren, (soms de zelfde dag ) afzeggen, en dan heb je dus helemaal niets! :cry:
en er is ok geen tijd om een andere groep in te plannen.

debby

Lavanda
Bead Interested
Berichten:147
Lid geworden op:wo 29 jun 2005 17:55
Locatie:apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Lavanda » ma 05 dec 2005 12:20

Ja hoor, ik vraag ook gewoon een aanbetaling. Ik heb al eens bij een workshop groendecoratie gehad, dat er van de dertig personen maar 10 kwamen opdagen. Anders had ik mooi met een financiele strop gezeten.

yoyo
Bead Starter
Berichten:70
Lid geworden op:ma 21 nov 2005 19:08
Locatie:omg. eindhoven

Bericht door yoyo » do 08 dec 2005 09:52

ik geef dan geen workshops, maar ik vind t heel normaal om n aanbetaling te vragen. De helft ofzo toch zeker wel.
Zo weet je ook zeker dat de mensen op komen dagen, en degene die t niet willen betalen, willen blijkbaar ook niet echt komen.
Zie je wel dat verslavingen niet altijd slecht hoeven te zijn :-)

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » do 08 dec 2005 10:18

Ik ben nog "strenger". Bij mij moet het volledige bedrag uiterlijk 2 weken van tevoren op mijn rekening staan, zodat ik tijd heb om inkopen te doen. Zo weet ik zeker dat de mensen komen, en als er van mijn kant moet worden afgezegd (dat is gelukkig nog nooit gebeurd) krijgen de mensen vanzelfsprekend het volledige bedrag teruggestort.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Twisterbeads
Bead Discoverer
Berichten:47
Lid geworden op:do 18 nov 2004 10:02
Contacteer:

Bericht door Twisterbeads » do 08 dec 2005 13:41

Ja, daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. Je doet een soort reservering. Het materiaal wordt speciaal ingekocht.... Ik vind het heel normaal om voor zoiets vooruit te betalen of een gedeelte.

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » di 13 dec 2005 10:28

zo sorry hoor voor de late reactie :roll:
Bedankt voor jullie reacties!! Ik denk dat ik idd 5 euro pp als voorschot ga vragen, zeker straks als ik de schuur om ga bouwen en mijn eigen workshopruimte heb.
Ik was al bang dat ik een krentekak was :lol: :lol:
Ik had het ook gevraagd aan de mensen van de workshop (allemaal vriendinnen om te oefenen :lol: :lol: ) en toen zei eentje: nee joh dat staat zo stom: dan ik het net of het alleen maar om het geld gaat..... Nou pardon: daar gaat het voor een belangrijk deel ook om :!: ik heb wijselijk mn mond gehouden op dat moment :wink: :lol:
Groetjes van jolanda

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » di 13 dec 2005 11:43

Het is natuurlijk wel leuk om cursussen voor de gezelligheid te geven, maar nog leuker als je er in ieder geval je onkosten uit haalt.
En natuurlijk moeten mensen inzien dat je het toch een beetje voor het geld doet, anders laten ze je zeker zitten. Zo van; "nou ik heb vandaag geen zin hoor, ze doet het toch voor haar eigen plezier". Dat moet je voorkomen :wink:
Er zijn wel eens mensen geweest die tegen mij zeiden, Jij hebt het maar makkelijk, wij moeten alles kopen en jij hebt het zo voor het pakken.
Dat bedoel ik nou :wink:
groetjes Sannie.

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » di 13 dec 2005 12:07

sanny schreef:Jij hebt het maar makkelijk, wij moeten alles kopen en jij hebt het zo voor het pakken.
Dat bedoel ik nou :wink:
dat snap ik niet he: denken ze dat wij kralen zitten te sch**ten?
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » di 13 dec 2005 14:23

Ze zien je voorraad en denken, Ooo, dat is makkelijk. Mensen denken vaak niet na :wink:
groetjes Sannie.

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » di 13 dec 2005 14:58

kralenenquete schreef:
sanny schreef:Jij hebt het maar makkelijk, wij moeten alles kopen en jij hebt het zo voor het pakken.
Dat bedoel ik nou :wink:
dat snap ik niet he: denken ze dat wij kralen zitten te sch**ten?
lachen1 lachen1 lachen1
Groetjes van jolanda

Gebruikersavatar
Lavilia
Bead Chatter
Berichten:3558
Lid geworden op:do 19 mei 2005 21:55
Locatie:Leiden
Contacteer:

Bericht door Lavilia » di 13 dec 2005 15:19

kralenenquete schreef:
sanny schreef:Jij hebt het maar makkelijk, wij moeten alles kopen en jij hebt het zo voor het pakken.
Dat bedoel ik nou :wink:
dat snap ik niet he: denken ze dat wij kralen zitten te sch**ten?
Dat zou leuk zijn, en goedkoop :lol: :lol: lachen1 lachen1 lachen1 Als het dan ook nog mooie kralen zijn :P
groetjes ikke
Afbeelding

Nouk
Bead Designer
Berichten:990
Lid geworden op:do 21 okt 2004 19:53

Bericht door Nouk » di 13 dec 2005 16:58

Lavilia schreef:
kralenenquete schreef:
sanny schreef:Jij hebt het maar makkelijk, wij moeten alles kopen en jij hebt het zo voor het pakken.
Dat bedoel ik nou :wink:
dat snap ik niet he: denken ze dat wij kralen zitten te sch**ten?
Dat zou leuk zijn, en goedkoop :lol: :lol: lachen1 lachen1 lachen1 Als het dan ook nog mooie kralen zijn :P
Dan zou ik volgens mij echt de hele dag op de wc zitten ;) lachen1
En ik vind het trouwens heel normaal als je voor een workshop moet aanbetalen :)
groetjes Anouk
kralen zijn geweldig... =)

Gesloten