Aantal Forumleden
-
frieda van dam
- Bead Monster
- Contacteer:
ik zal ook wel ontzettend veel fouten maken
ik zit zo beetje tussen wal en schip omdat ik al zolang in belgie woon ongeveer 30 jaar en thuis frans spreek met mijn man en kinderen
is het niet altijd gemakkelijk vooral t d of dt en met het frans is het niet beter gesteld omdat ik weinig frans op school heb gehad en toen ik verhuisde naar belgie geen tijd had om nog op een avondschool frans te leren (ik had al 4 kinderen) dus corriejanne sorry voor mijn vele taalfouten.
liefs frietje
ps. ik ben slecht in taal maar ik was nummer 1 op school voor rekenen
ik zit zo beetje tussen wal en schip omdat ik al zolang in belgie woon ongeveer 30 jaar en thuis frans spreek met mijn man en kinderen
is het niet altijd gemakkelijk vooral t d of dt en met het frans is het niet beter gesteld omdat ik weinig frans op school heb gehad en toen ik verhuisde naar belgie geen tijd had om nog op een avondschool frans te leren (ik had al 4 kinderen) dus corriejanne sorry voor mijn vele taalfouten.
liefs frietje
ps. ik ben slecht in taal maar ik was nummer 1 op school voor rekenen
kralengek
Ik heb het boek vandaag ontvangen!
Heb het al doorgebladerd, het ziet er wel als een interessant naslagwerk uit. Vooral de regeltjes en voorbeeldzinnen zullen wel van pas komen.
Het informele brieven-gedeelte is misschien een klein beetje gedateerd (ik schrijf nooit meer brieven, e-mail alleen nog maar
), maar kan natuurlijk ook voor e-mails handig zijn.
Zo te zien was het dus geen miskoop.
Nou wil ik natuurlijk wel weten wat jij van je boek vindt.
Heb het al doorgebladerd, het ziet er wel als een interessant naslagwerk uit. Vooral de regeltjes en voorbeeldzinnen zullen wel van pas komen.
Het informele brieven-gedeelte is misschien een klein beetje gedateerd (ik schrijf nooit meer brieven, e-mail alleen nog maar
Zo te zien was het dus geen miskoop.
Nou wil ik natuurlijk wel weten wat jij van je boek vindt.
Groetjes, Nicole.
Het is mijn eersteling, dus niet alleen een jeugdzonde, maar ook een beetje mijn troetelkind. Voordat ik het schreef, heb ik eerst een paar meter brievenboeken doorgeworsteld, ook al om te weten te komen hoe het niet moest. Toen heb ik een opzet gemaakt voor 6 boeken (de Prisma's Brieven schrijven in het Nederlands, Frans, Duits, Engels, Spaans en Italiaans). Het leek mij namelijk een goed idee om maar met één boek te hoeven leren werken, want de andere zijn op dezelfde manier opgebouwd.N schreef:Nou wil ik natuurlijk wel weten wat jij van je boek vindt.
Wat ik ervan vind? Altijd lastig om dat van je eigen geestesproduct te zeggen. Laat ik het erop houden dat ik mijn best heb gedaan, én dat ik het met veel plezier heb geschreven.
Groeten,

Ik heb 't vanmiddag eens op mijn gemak doorgelezen en het is echt een handig boekje!
Aan al die andere talen begin ik maar niet, haha. Nou ja, Engels en Duits zou wel makkelijk zijn, maar gelukkig hoef ik niet vaak engelse en duitse brieven te schrijven. Frans, Spaans en Italiaans dénk ik niet eens aan, haha.
Aan al die andere talen begin ik maar niet, haha. Nou ja, Engels en Duits zou wel makkelijk zijn, maar gelukkig hoef ik niet vaak engelse en duitse brieven te schrijven. Frans, Spaans en Italiaans dénk ik niet eens aan, haha.
Groetjes, Nicole.
ZOOOOOOOO, jij bent al jaren dicht bij mij zonder dat ik het wist !!!!CJ schreef:Het is mijn eersteling, dus niet alleen een jeugdzonde, maar ook een beetje mijn troetelkind. Voordat ik het schreef, heb ik eerst een paar meter brievenboeken doorgeworsteld, ook al om te weten te komen hoe het niet moest. Toen heb ik een opzet gemaakt voor 6 boeken (de Prisma's Brieven schrijven in het Nederlands, Frans, Duits, Engels, Spaans en Italiaans). Het leek mij namelijk een goed idee om maar met één boek te hoeven leren werken, want de andere zijn op dezelfde manier opgebouwd.N schreef:Nou wil ik natuurlijk wel weten wat jij van je boek vindt.
Wat ik ervan vind? Altijd lastig om dat van je eigen geestesproduct te zeggen. Laat ik het erop houden dat ik mijn best heb gedaan, én dat ik het met veel plezier heb geschreven.
Groeten,
Wat leuk !
Ik heb al jaren 2 boekjes in mijn la liggen (op mijn werk): brieven schrijven in het frans en hetzelfde boekje in het duits.
De eerste jaren heb ik er echt heel veel aan gehad ! Vooral de zakelijke kant. Deze boekjes zijn erg duidelijk en over 20 jaar nog te gebruiken !
Het is erg grappig om via de kralen hier achter te komen !
Groetjes,
Suzanne

Suzanne