Wine charm expert gevraagt..

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
angela
Bead Fan
Berichten:340
Lid geworden op:vr 22 apr 2005 08:27
Locatie:Enkhuizen
Contacteer:
Wine charm expert gevraagt..

Bericht door angela » vr 02 dec 2005 14:39

hahaha..ik heb ze binnen de ringen ze zijn groot genoeg dus ik kan aan de slag..

Is het altijd zo'n gefriemel om die ringen vast te krijgen aan een voet van een wijn glas, of moeten ze gewoon open blijven?

Dan nog een vraag..ik hoef hier geen 0,60 cent per stuk meer voor te betalen want volgens mij kun je ze heel makkelijk zelf maken maar van wat voor draad maak je deze meestal, is dat dat wire draad, zoja hoe dik moet het dan wezen?

Goed, ik hoop dat hier iemand is die dit weet ik zou er enorm mee geholpen zijn..

Bedankt alvast ;-)
kralen zijn leuk...sieraden zijn machtig!!

K@
Bead Dreamer
Berichten:615
Lid geworden op:ma 30 mei 2005 08:51
Locatie:Zwolle
Contacteer:

Bericht door K@ » vr 02 dec 2005 14:47

Je kan ze maken van memory-wire in ring formaat. 2 haakjes maken aan beide kanten en je kan ze zo om het pootje plaatsen.
Laatst gewijzigd door K@ op za 03 dec 2005 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » vr 02 dec 2005 19:57

Ik zou ze niet met gewone wire maken, want dat draad breekt als je de ringen vaker open en dicht buigt. Het lijkt me ook vrij moeilijk om hier een mooi rond model van te maken en vooral te houden.

Ik heb zelf wijnringen gemaakt van memory wire ringformaat, en dan aan beide uiteinden een oogje gebogen. Zo heb je geen gefriemel van dat je het ene uiteinde in het andere moet haken.

sydney
Bead Lover
Berichten:416
Lid geworden op:zo 30 jan 2005 00:21
Locatie:purmerend
Contacteer:

Bericht door sydney » vr 02 dec 2005 23:07

Heb je een foto om te showen? Ben namelijk wel benieuwd!

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » vr 02 dec 2005 23:40

dutch_dayz schreef:Ik zou ze niet met gewone wire maken, want dat draad breekt als je de ringen vaker open en dicht buigt. Het lijkt me ook vrij moeilijk om hier een mooi rond model van te maken en vooral te houden.

Ik heb zelf wijnringen gemaakt van memory wire ringformaat, en dan aan beide uiteinden een oogje gebogen. Zo heb je geen gefriemel van dat je het ene uiteinde in het andere moet haken.
Goed idee van je :yes:

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » za 03 dec 2005 00:02

dutch_dayz schreef: Ik heb zelf wijnringen gemaakt van memory wire ringformaat, en dan aan beide uiteinden een oogje gebogen. Zo heb je geen gefriemel van dat je het ene uiteinde in het andere moet haken.
Waar kun je dat kopen?
Groetjes Els,

Nouk
Bead Designer
Berichten:990
Lid geworden op:do 21 okt 2004 19:53

Bericht door Nouk » za 03 dec 2005 10:45

Elsje schreef:
dutch_dayz schreef: Ik heb zelf wijnringen gemaakt van memory wire ringformaat, en dan aan beide uiteinden een oogje gebogen. Zo heb je geen gefriemel van dat je het ene uiteinde in het andere moet haken.
Waar kun je dat kopen?
Bij gewone hobbywinkels zoals de pipoos bijvoorbeeld, maar volgens mij heeft Sandra (http://www.creadream.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) het ook!
groetjes Anouk
kralen zijn geweldig... =)

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » za 03 dec 2005 11:44

nee, bij Sandra had ik al gekeken! En bij Sanny ook. Wel memory-wire maar niet in ring formaat. Ik ga het wel even bij het andere topic openen want ik koop altijd online.
bedankt in ieder geval!
Groetjes Els,

K@
Bead Dreamer
Berichten:615
Lid geworden op:ma 30 mei 2005 08:51
Locatie:Zwolle
Contacteer:

Bericht door K@ » za 03 dec 2005 11:46

http://www.dragonmagic.nl/winkel/produc ... ts_id=1211" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » za 03 dec 2005 11:47

Ok dankjewel Ka! Ik haal gelijk die andere weer weg! :lol:
Groetjes Els,

K@
Bead Dreamer
Berichten:615
Lid geworden op:ma 30 mei 2005 08:51
Locatie:Zwolle
Contacteer:

Bericht door K@ » za 03 dec 2005 11:52

You're welcome

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » za 03 dec 2005 11:52

Elsje schreef:Ok dankjewel Ka! Ik haal gelijk die andere weer weg! :lol:
Heb ik voor je gedaan :wink:

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » za 03 dec 2005 13:15

hennie schreef:
dutch_dayz schreef:Ik zou ze niet met gewone wire maken, want dat draad breekt als je de ringen vaker open en dicht buigt. Het lijkt me ook vrij moeilijk om hier een mooi rond model van te maken en vooral te houden.

Ik heb zelf wijnringen gemaakt van memory wire ringformaat, en dan aan beide uiteinden een oogje gebogen. Zo heb je geen gefriemel van dat je het ene uiteinde in het andere moet haken.
Goed idee van je :yes:
Dankje Hennie :wink:



Op dit plaatje kun je het goed zien, ik heb links de oogjes iets uit elkaar gezet zodat je het beter kunt zien, en de rechter is hoe het eruit ziet als het over elkaar heen geschoven is.

Gebruikersavatar
Brigitte
Bead Lover
Berichten:445
Lid geworden op:wo 24 nov 2004 12:08
Locatie:Nieuwerkerk ad IJssel
Contacteer:

Bericht door Brigitte » za 03 dec 2005 19:59

Ik heb aan beide uiteinden met secondenlijk een piepklein zilveren kraaltje gelijmd. Werkt ook goed en ziet er mooi uit ! Het is wel een heel gepriegel waarbij het zilveren kraaltje meerdere keren supergoed aan mijn vinger zat vastgeplakt :-)
Groetjes
Fimo-Brigitte :-)

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » za 03 dec 2005 21:03

hennie schreef:
Elsje schreef:Ok dankjewel Ka! Ik haal gelijk die andere weer weg! :lol:
Heb ik voor je gedaan :wink:
Dankjewel Hennie!
Groetjes Els,

Gesloten