Tips voor workshops voor GROTE groepen

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
Gebruikersavatar
juliet
Bead Dreamer
Berichten:547
Lid geworden op:ma 03 mei 2004 18:10
Locatie:Hoogeveen
Contacteer:
Tips voor workshops voor GROTE groepen

Bericht door juliet » do 01 dec 2005 20:22

Ik had afgelopen week een workshop voor 21 personen, ik had bedacht dat wij zelf (mijn zus was ook mee) de sluitingen e.d er aan gingen maken. Nu liep dit prima, al was het wel even flink aanpoten en was er weinig tijd om even te kletsen en adviezen te geven. Dit vond ik wel jammer.
Nu heb ik de mensen zelf hun kralen laten uitkiezen en zelf laten bepalen of ze met 1 /2 of 3 draden gingen rijgen. Dit resulteerd er natuurlijk in dat je geen voorwerk kunt doen.

Nu is mijn vraag aan jullie hoe kun je dit aanpassen zodat er minder werk te doen is en de mensen niet zo lang hoeven wachten. Ze kunnen natuurlijk ook lekker met elkaar gaan kletsen maar ze blijven toch om je heen hangen tot de ketting klaar is.
Nav hiervan kwam een vraag of ik een personeelsfeestje voor 50 personen kon verzorgen. Mijn eerst reactie is , nee ! Maar misschien is er een mogelijkheid om het handiger te organiseren.
Wie weet er een oplossing of handigheidje . Ik hoor graag jullie ervaringen.
groetjes ,
Talent is een aangeboren geluk,
maar het is ook een talent om dat te gebruiken.

Lavanda
Bead Interested
Berichten:147
Lid geworden op:wo 29 jun 2005 17:55
Locatie:apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Lavanda » do 01 dec 2005 20:33

Hoi,

Het is echt aanpoten. Wij hadden vorige week een groep van 38 en de avond er op een groep van 32 mensen. Vooraf had ik allemaal setjes met materialen gemaakt. De keuze was veterketting of zwevende ketting.Bij binneknkomst konden mensen kiezen, kregen direct een doosje met onderdelen waarin ze ook de kralen konden doen.
De kralen heb ik de mensen zelf uitlaten zoeken, en ook de kleur van de veters. Daarna zijn we direct groepje voor groepje aan het werk gaan zetten. Niemand had problemen met het wachten, en ondertussen gingen mensen ook ekaar verder helpen. Ze waren zo enthousiast dat we over een poosje terug moeten komen voor een groendecoratie. Ons voordeel was misschien dat we vaker groepen hebben van 40 personen.
Maar goed voorbereiden, en zelfverzekerd overkomen scheelt een hoop.

markraal
Bead Designer
Berichten:955
Lid geworden op:do 02 dec 2004 12:10
Locatie:sassenheim
Contacteer:

Bericht door markraal » do 01 dec 2005 20:38

ik heb een keer een workshop gegeven voor 18 pers. ( in mijn eentje ) ik heb ze van te voren een ketting uit laten zoeken , en laten ze nu net een vrij moeilijke uitkiezen. Maar ik kon wel heel veel voor bereiden thuis. Ook neem ik dan mix zakjes met kralen mee. Dus niet al mijn bakken! Ik heb ze ook gevraagd naar de kleur ketting die ze wilde maken. Tangen heb ik geleend bij de kralenwinkel hier in dorp. ( inmiddels heb ik nu zelf tangen genoeg. ik hoop dat je er iets aan hebt!
groetjes Markraal

Debby
Bead Lover
Berichten:446
Lid geworden op:do 28 aug 2003 10:33

workshop

Bericht door Debby » do 01 dec 2005 21:11

hoi
je kunt ook alvast kalotjes een het slotje maken, scheelt ook veel tijd, en alvast de draden knippen :D


succes :lol:

debby

Gebruikersavatar
moniek81
Bead Fan
Berichten:371
Lid geworden op:wo 19 okt 2005 11:19
Locatie:Hellevoetsluis

Bericht door moniek81 » vr 02 dec 2005 10:08

En misschien kun je meerdere mensen vragen om je te helpen om die avond??

Gesloten