Apart gereedschap voor Wire Wire ?!

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Marsha1979
Bead Dreamer
Apart gereedschap voor Wire Wire ?!

Bericht door Marsha1979 » zo 06 nov 2005 18:13

Hallo allemaal,

Ik kreeg een nieuwsbiref van create4fun en daar staat uitgelegd over wire & wire. Er staat bij wat je er allemaal voor nodig hebt maar bij het gereedschap staan ook een kniptang, rondbektang, kromme platbektang en een platbektang nylon.
Nu vraag ik me af of ik al die tangen weer opnieuw aan moet schaffen of kan ik de tangen gebruiken die ik hier al heb ?!
Waar gebruik je een Wire Winder metaaldraad voor ?! Er staat bij dat je een breinaald moet hebben nummer 6 maar als je die niet hebt gebruik je dan de Wire Winder om het draad te wikkelen ?!
Hieronder de link voor de mensen die nieuwsgierig zijn :wink:
http://www.create4fun.nl/websites/create4fun/?p_id=5679
Groetjes Marsha

Don't worry bead happy !

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » zo 06 nov 2005 18:15

Je kunt je eigen gereedschap wel gebruiken hoor, maar wire wire is ook een merknaam en verkoopt graag zijn eigen gereedschap. Een platbektang met nylon (als je die niet hebt) is wel goed voor de beschadiging van je draad.
groetjes Sannie.

Brigitte
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Brigitte » zo 06 nov 2005 21:45

Ziet er leuk uit zeg :D
Groetjes
Fimo-Brigitte :-)

Mieke
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Mieke » ma 07 nov 2005 09:15

Volgens mij hebben ze van Wire van die blauwe kniptangen. Daar ben ik persoonlijk niet echt over te spreken. Ik heb het dan over deze:

Groetjes en kraalplezier van Mieke

Marsha1979
Bead Dreamer

Bericht door Marsha1979 » ma 07 nov 2005 14:47

De tangen van Wire Wire zijn inderdaad allemaal blauw, dan gebruik ik maar gewoon de tangen die ik al heb dat scheelt ook weer ongeveer 20 euro qua bestellen :wink:
Groetjes Marsha

Don't worry bead happy !

violetmoon_17
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » di 08 nov 2005 13:11

Ik gebruik ook de gewone tangenset, en de wire winder, die kan je ook gemakkelijk zelf maken als je een beetje handig bent.

Ik weet niet hoe dik een breinaald nr 6 is, maar ik gebruik ijzerstaafjes van de ijzerhandel.

Ik draai mijn coils op 1 mm, maar je kan die in verschillende diktes krijgen.
Een apart effect krijg je als je op ovaal of vierkant draaid. (let wel op vierkant kan het moeilijk zijn om de draad er weer af te krijgen als je hem te strak wikkeld. Olijfolie wil dan wel eens helpen om het eraf te krijgen :lol: :lol: )
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

tinda
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door tinda » di 08 nov 2005 13:32

hallo!

ik gebruik ook die blauwe tang . Ze is gemaakt van een zachter metaal blijkbaar dan andere tangen , daarom gebruik ik ze alleen voor zachte metaaldraden. Ik vind ze wel heel goed om de coils door te knippen vanwege de schuine kant. Die is handig om nauwkeurig mee te knippen.

Voor alle andere knipwerkjes gebruik ik een gewone kniptang.
Linda

" A Joy shared is a joy doubled." (Goethe)

to bead ...or not to bead ....

Marsha1979
Bead Dreamer

Bericht door Marsha1979 » wo 09 nov 2005 16:04

Bedankt in ieder geval alvast voor jullie reacties, heb wat spulletjes besteld dus van de week kan ik (als het goed is) aan de slag. Is er misschien ook een site (Nederlands) waar wat technieken op worden uitgelegd :roll: ?!
Groetjes Marsha

Don't worry bead happy !

Madelief
Bead Chatter

Bericht door Madelief » wo 09 nov 2005 18:29

Marsha1979 schreef:Bedankt in ieder geval alvast voor jullie reacties, heb wat spulletjes besteld dus van de week kan ik (als het goed is) aan de slag. Is er misschien ook een site (Nederlands) waar wat technieken op worden uitgelegd :roll: ?!
http://www.wigjig.com/ Wel in het Engels maar goed uitgelegd vind ik! Verder eens zoeken hier op 't forum, er zijn er nog wel genoemd!

Gesloten