Is 16 man te behappen?

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » do 13 okt 2005 13:53

Armande schreef:Die met de veter lijkt me erg summier om te maken. En ik vind delen van tangetjes een beetje sneu. Daar zou ik zelf van balen als ik ergens een workshop zou doen.
Allebei mee eens.
De veter is heel leuk, maar vind ik persoonlijk voor een workshop tè eenvoudig. Dat kunnen de mensen zelf ook verzinnen, ze komen juist (lijkt mij) om iets te leren wat ze nog niet kunnen. Die zwevende vind ik wel een heel goed voorbeeld.
Ik heb in het verleden regelmatig workshops in andere hobbies gevolgd, en als je dan bijvoorbeeld met z'n 10-en 3 föhns moet delen dan is dat echt balen. Ik ben er daarom dan ook geen voorstander van om tangetjes te moeten delen, al is het maar met z'n 2-en.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » do 13 okt 2005 13:58

Precies, ze betalen er toch ook voor. En gereedschap is iets wat je steeds weer in kan zetten.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 13 okt 2005 14:04

op zich hebben jullie gelijk, maar vergeet niet er zijn ook mensen die willen niet zozeer leren, die willen gewoon een avondje gezellig uit. de meeste workshops die ik gaf waren vrijgezellenfeestjes en dagjes uit en die hadden altijd zoiets van 'zet jij slotje maar vast', zolang ze maar een leuke avond hebben gehad en met wat leuks naar huis gaan. en bij die veterketting kunnen ze denk ik zelf kralen enzo uitzoeken, sommigen doen daar best lang over.

Gebruikersavatar
Jolanda Y
Bead Dreamer
Berichten:687
Lid geworden op:za 19 jun 2004 19:51
Locatie:Deinum
Contacteer:

Bericht door Jolanda Y » do 13 okt 2005 14:12

Het gaat er natuurlijk uiteindelijk om dat ze naar huis gaan met een ketting die ze zelf leuk vinden, en zoeken ze dan zelf de ketting met leerveter uit dan vind ik dat prima. Ik bied ongeveer 8 tot tien modellen aan (alle technieken zijn hierin vertegenwoordigd) en de dames maken zelf de uiteindelijke keus. Niets mis mee dacht ik.
En die tangetjes, daar doen ze met maximaal twee personen mee, is de groep kleiner dan hoeft dat vaak al geen eens. Het komt nauwelijks voor dat ze tegelijkertijd hetzelfde tangetje nodig hebben.

Net zoals Sandra aangaf, geef ik vrijwel de meeste workshops aan dames die samen iets leuks willen; moeders en dochters, personeelsfeestjes, vrijgezellenparty's, vriendinnen-uitjes etc. Die komen om iets leuks te maken en niet zozeer om iets echt te leren.

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » do 13 okt 2005 15:14

Je kunt ook vragen of er mensen zijn die zelf een tangetje hebben en die mee laten nemen. Je zult er versteld van staan hoeveel mensen er al een tangetje hebben.
groetjes Sannie.

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » do 13 okt 2005 15:48

vanvaond heb ik een workshop voor 15 man maar dat moet ook lukken als je 2 technieken doet... ik spreek van te voren vaak 2 technieken af dan moet het lukken....
Liefs
Linda

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » do 13 okt 2005 15:52

Bikkel! Veel succes!

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » do 13 okt 2005 18:10

Zondag is voor mij geen probleem maar 16 man voor mij wel. Maar ik doe het ook zuiver als hobby, wil ook nog een beetje gezellig kunnen kletsen en dit voelt voor mij als productiewerk, dan maar liever wat minder geld. Voor mij is 8 personen de grens en dan is het nog vaak hard werken. Maar dat is voor ieder persoonlijk je moet doen wat je zelf het beste lijkt.

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » do 13 okt 2005 21:15

Als ik een cursus doe voor 16 mensen, dan ben ik niet alleen. Ik zorg er dan voor dat ik zeker hulp heb, zo heb je er zelf ook nog een beetje lol aan. :lol:
groetjes Sannie.

CJ
Bead Designer
Berichten:803
Lid geworden op:zo 17 apr 2005 17:21
Locatie:Den Haag
Contacteer:

Bericht door CJ » do 13 okt 2005 21:33

sanny schreef:Als ik een cursus doe voor 16 mensen, dan ben ik niet alleen. Ik zorg er dan voor dat ik zeker hulp heb, zo heb je er zelf ook nog een beetje lol aan. :lol:
Helemaal mee eens. En mocht je geen hulp kunnen vinden, geef dan een gil. Ik heb maar twee voorwaarden: ik moet die dag/middag/avond/ochtend kunnen én ik wil er niet voor betaald worden.
Groeten,
Corriejanne

ooooooooooooooooooooooooooo

Gezondheid is de schoonste parel.

ooooooooooooooooooooooooooo

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 13 okt 2005 21:40

sanny schreef:Als ik een cursus doe voor 16 mensen, dan ben ik niet alleen. Ik zorg er dan voor dat ik zeker hulp heb, zo heb je er zelf ook nog een beetje lol aan. :lol:
dat doe ik ook ja, anders zie je door de bomen de bos niet meer, want in het begin heeft iedereen persoonlijke uitleg nodig, nou ja bijna iemand. tis wel zo dat ik vrijwel altijd wire wrap doe, dus meteen lastige techniek en niet zoveel tijd qua ontwerp (meestal kiezen ze wat kralen uit bij de mix en zijn ze daar binnen 10 minuten klaar mee). uitleg op papier is ook erg handig, dan kunnen ze die bekijken terwijl ze wachten.

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » do 13 okt 2005 21:46

CJ schreef:
sanny schreef:Als ik een cursus doe voor 16 mensen, dan ben ik niet alleen. Ik zorg er dan voor dat ik zeker hulp heb, zo heb je er zelf ook nog een beetje lol aan. :lol:
Helemaal mee eens. En mocht je geen hulp kunnen vinden, geef dan een gil. Ik heb maar twee voorwaarden: ik moet die dag/middag/avond/ochtend kunnen én ik wil er niet voor betaald worden.
Nou dat is heel lief van je :bedankt:
groetjes Sannie.

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » do 13 okt 2005 21:55

CJ schreef:
sanny schreef:Als ik een cursus doe voor 16 mensen, dan ben ik niet alleen. Ik zorg er dan voor dat ik zeker hulp heb, zo heb je er zelf ook nog een beetje lol aan. :lol:
Helemaal mee eens. En mocht je geen hulp kunnen vinden, geef dan een gil. Ik heb maar twee voorwaarden: ik moet die dag/middag/avond/ochtend kunnen én ik wil er niet voor betaald worden.
Oooo dat is wel heel lief aangeboden! Daar hou ik je misschien nog wel aan hoor. :wink: Als het ook voor mij bedoeld was dan he. :shock: :D

CJ
Bead Designer
Berichten:803
Lid geworden op:zo 17 apr 2005 17:21
Locatie:Den Haag
Contacteer:

Bericht door CJ » do 13 okt 2005 22:05

Armande schreef:
Daar hou ik je misschien nog wel aan hoor. :wink: Als het ook voor mij bedoeld was dan he. :shock: :D
Leuk! En ja, natuurlijk!
Groeten,
Corriejanne

ooooooooooooooooooooooooooo

Gezondheid is de schoonste parel.

ooooooooooooooooooooooooooo

nathalie_25
Bead Designer
Berichten:932
Lid geworden op:za 31 jan 2004 15:15
Locatie:Obdam
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » zo 13 nov 2005 14:51

Zondag vind ik juist een lekkere dag om een workshop te geven :). Toch een dag waarop je niks anders kan doen (vind ik).
Ik doe wel altijd minimaal 8 personen en max is er eigenlijk niet, in mijn eentje is 18 wel het meeste geweest en ja dat was aanpoten maar wel een uitdaging :).

Gesloten