Is 16 man te behappen?

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:
Is 16 man te behappen?

Bericht door Armande » do 13 okt 2005 12:53

Workshop geven voor 16 personen, is dat te doen? Ik heb net een aanvraag gekregen maar ik aarzel nog of ik het zal aannemen. Ook omdat ik nog niet zoveel ervaring heb.

Doen jullie ook workshops op zondag trouwens? Ik had daar niet zo'n zin in...

Gebruikersavatar
ekster35
Bead Dreamer
Berichten:676
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 20:08
Locatie:maassluis

Bericht door ekster35 » do 13 okt 2005 12:58

Een workshop voor 16 man is wel te doen als je het bij 1 techniek houdt, wel heb je s'avonds geen oren meer over! En op zondag?! Nee dat doe ik echt niet. :lol:
het leven is fijn als er kralen zijn!

Gebruikersavatar
yvon
Bead Lover
Berichten:474
Lid geworden op:di 16 nov 2004 15:26
Locatie:apeldoorn
Contacteer:

Bericht door yvon » do 13 okt 2005 13:05

Als mij zou worden gevraagd of ik het ook op zondag zou kunnen doen,zou ik voor 16 man wel een uitzondering maken.
Lijkt mij een hele uitdaging hoor zoveel mensen ineens.

En ik zou het ook bij een techniek houden.

En de volgende dag een snipperdag :wink: ha,ha,ha, :lol: :lol: :lol:

groetjes yvonne :P :P

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » do 13 okt 2005 13:06

Als je er het materiaal en gereedschap voor hebt, waarom niet? Je maakt prachtige sieraden en je vertelt altijd erg leuk in je nieuwsbrief en op je site en preople, dus volgens mij kan je dat prima aan. En op zondag.... waarom niet? Tenzij je gelovig bent en het niet mag? Ik zou er zelf geen probleem mee hebben, als ik nog niets te doen zou hebben.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 13 okt 2005 13:12

Ik zou wel een aantal voorbeelden minderen bijv naar 5 verschillende kettingen die er gemaakt kunnen worden. Je wordt gek als je 16 verschillende dingen moet uitleggen. En ik heb geen probleem met zondagen.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » do 13 okt 2005 13:15

Het zal best lukken met 16 man. Misschien kun je iemand regelen die voor de koffie zorgt en zinloze vragen beantwoord :?: :wink: Maar ik zou het wel bij 1 techniek houden anders wordt je gek :misselijk: . Ja waarom niet op zondag?????? Of je moet het niet leuk vinden voor je gezin. Ja dan zou ik het niet doen. In ieder geval veel succes.
groetjes Sannie.

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » do 13 okt 2005 13:17

Nee die zondag was voor 5 man, ergens bij Rotterdam. Die van 16 is bij Oss, maar ik weet dat ook nog niet zeker. Ze ging het in de groep gooien.
Ik heb al gezegd dat er dan 1 soort ketting gemaakt zou worden: of rijgen of kettelen. Daar hou ik me sowieso wel aan.

Ik hou gewoon niet van op zondag werken en ik vind het ook een beetje een onredelijk verzoek eigenlijk. Nah jammer dan voor hullie. :wink:

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » do 13 okt 2005 13:22

Ik zou voor 5 man mijn zondag niet opofferen :twisted: . Ja voor 16 man....... dat zet nog wat zoden aan de dijk. :wink: :lol:
groetjes Sannie.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 13 okt 2005 13:23

ik heb het ook wel weleens op zondag gehad...wie weet is het grote groep die bij elkaar wil komen en kunnen ze vaak op zaterdag niet, bv kind naar voetbal brengen. maar ach, tis je eigen keuze. ;)

Gebruikersavatar
Naatjuh
Bead Dreamer
Berichten:708
Lid geworden op:za 12 jul 2003 20:25
Locatie:Spijkenisse

Bericht door Naatjuh » do 13 okt 2005 13:25

oh dat zou ik best doen hoor 5 man op zondag. Daar heb ik geen problemen mee :)
Enne rotterdam is hiernaast ;) :lol:

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » do 13 okt 2005 13:25

Ja inderdaad, voor 16 man loont het de moeite een zondag op te offeren. Dave werkt fulltime en de zondag doen we altijd lekker piano an.
Moet ik trouwens wel 8 sets tangetjes erbij aanschaffen als dat doorgaat. :p

Gebruikersavatar
Jolanda Y
Bead Dreamer
Berichten:687
Lid geworden op:za 19 jun 2004 19:51
Locatie:Deinum
Contacteer:

Bericht door Jolanda Y » do 13 okt 2005 13:28

Op zondag zou ik ook geen probleem vinden, het is maar net hoe je gewend bent je zondag in te vullen :lol: .

16 personen is wel veel ,maar met een goede voorbereiding en een beperkte keus aan kettingen (ik doe hooguit 2 technieken) prima te doen.

Vanavond heb ik een workshop voor 15 personen, ze kunnen kiezen tussen een ketting met leerveter en hanger zoiets;

en een zwevende ketting met drie draden, zoiets, maar dan met drie draden;


Van te voren heb ik een pagina met allerlei verschillende kettingen toegestuurd, waaruit ze dan de twee technieken kiezen die dan uiteindelijk aangeboden worden.

Omdat de droep zo groot is, en alles dan vaak extra lang duurt, heb ik alvast de drie draden voor de zwevende ketting geknipt en aan een kant het kalotje en de sluiting vastgemaakt.
Verder heb ik allemaal zakjes met de benodigdheden (sluiting, knijpkralen etc) gemaakt, zodat ze dan alles is een keer bij de hand hebben.
Het is van te voren wat extra werk, maar tijdens de workshop zelf werkt het heerlijk ontspannend.

Dus ik zou zeggen; gewoon doen, veel plezier, en met een goede voorbereiding kom je een heel eind.

Ohja, wat de tangetjes betreft, daar hoef je toch niet 16 voor te hebben? Ik leg tussen ieder legbord één setje, kunnen ze prima samen mee doen.

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » do 13 okt 2005 13:32

ik vind het eerlijk gezegt niet erg om op zondag te werken...
ik vond zondag altijd al een ***dag: iedereen is vrij dus met mooi weer is het overal zo druk dat het niet leuk meer is om een uitstapje te maken, een terrasje pakken is sowieso een ramp en als het slecht weer is kun je niks: bisocoop zit vol en de winkels zijn dicht(nou hier in Amsterdam gelukkig niet!)
maar ja: wij hebben ook allebei geen 9-5 baan, dus dat is misschien wel het verschil!

in jouw geval zou ik het misschien ook niet willen doen...
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gebruikersavatar
Sabrina1981
Bead Designer
Berichten:758
Lid geworden op:za 10 sep 2005 15:43
Locatie:Culemborg
Contacteer:

Bericht door Sabrina1981 » do 13 okt 2005 13:47

Jolanda Y schreef:Op zondag zou ik ook geen probleem vinden, het is maar net hoe je gewend bent je zondag in te vullen :lol: .

16 personen is wel veel ,maar met een goede voorbereiding en een beperkte keus aan kettingen (ik doe hooguit 2 technieken) prima te doen.

Vanavond heb ik een workshop voor 15 personen, ze kunnen kiezen tussen een ketting met leerveter en hanger zoiets;

en een zwevende ketting met drie draden, zoiets, maar dan met drie draden;


Van te voren heb ik een pagina met allerlei verschillende kettingen toegestuurd, waaruit ze dan de twee technieken kiezen die dan uiteindelijk aangeboden worden.

Omdat de droep zo groot is, en alles dan vaak extra lang duurt, heb ik alvast de drie draden voor de zwevende ketting geknipt en aan een kant het kalotje en de sluiting vastgemaakt.
Verder heb ik allemaal zakjes met de benodigdheden (sluiting, knijpkralen etc) gemaakt, zodat ze dan alles is een keer bij de hand hebben.
Het is van te voren wat extra werk, maar tijdens de workshop zelf werkt het heerlijk ontspannend.

Dus ik zou zeggen; gewoon doen, veel plezier, en met een goede voorbereiding kom je een heel eind.

Ohja, wat de tangetjes betreft, daar hoef je toch niet 16 voor te hebben? Ik leg tussen ieder legbord één setje, kunnen ze prima samen mee doen.
Oh dat vind ik van jou wel slim om voorbeelden aan te dragen en zo leerveter en een zwevende ketting is voor beginners volgens mij niet extra lastig. Ook dat je van alles al hebt klaar gemaakt.
Gaat zeker goed vanavond.

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » do 13 okt 2005 13:50

Die met de veter lijkt me erg summier om te maken. En ik vind delen van tangetjes een beetje sneu. Daar zou ik zelf van balen als ik ergens een workshop zou doen.

Gesloten