Hoe zit dat nou met die Otazu?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
sydney
Bead Lover
Berichten:416
Lid geworden op:zo 30 jan 2005 00:21
Locatie:purmerend
Contacteer:

Bericht door sydney » ma 03 okt 2005 22:27

Volgens mij is het ook metaal.

De diamanten zijn wel echt, want die sieraden worden gemaakt in samenwerking met de firma Leeser en dat is een grote diamantair.

Mijn vriend heeft wel een echt zilveren armband van Otazu van de herenlijn en daar kreeg hij ook een certificaat bij.Ook zie je het zilvermerkje duidelijk zitten.

Groetjes Arianne

Gebruikersavatar
brides
Bead Dreamer
Berichten:677
Lid geworden op:vr 23 jan 2004 19:55
Locatie:hoensbroek
Contacteer:

Bericht door brides » ma 03 okt 2005 22:33

ik heb een armband van hem maar er is echt niks zilver van en zelfs niet mooi geplakt

toen ik um kreeg had ik echt van dat doe ik toch beter
:wink:
groeten van brides

Gebruikersavatar
sharon
Bead Intelligent
Berichten:1350
Lid geworden op:di 15 apr 2003 13:28
Locatie:Waarland
Contacteer:

Bericht door sharon » di 04 okt 2005 07:40

Floor schreef:Ik heb oorbellen van otazu..maar ze beginnen nu tog wel af te geven...dus denk niej dat het egt zilver is :roll:

Groetjes Floor
Zilver kan overigens ook lelijk worden hé. Je kan het dan met bijv zo'n zilver doekje weer heel makkelijk schoonmaken (lees laten glimmen). Maar volgens mij gebruikt hij inderdaad veel metaal.

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Bericht door Jewel » di 04 okt 2005 09:27

m@rlies schreef:,maar zoals ik al zei; ze willen het naamplaatje ook erbij :wink:
Nou, inderdaad.
En dan zie je maar weer, dat er toch heel veel mensen zijn die daar gevoelig voor zijn en daar dus grof geld voor willen betalen. Ze kopen liever iets waar een 'bekende naam' aan hangt, dan iets van betere kwaliteit en in verhouding een stuk goedkoper.

Ik had hier in het dorp al bij de juweliers gekeken, maar ik zie het hier niet liggen. Misschien dat ik er overheen heb gekeken? Ik wil het nu ook wel eens met eigen ogen zien :roll:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

m@rlies

Bericht door m@rlies » di 04 okt 2005 09:32

Jewel schreef:
m@rlies schreef:,maar zoals ik al zei; ze willen het naamplaatje ook erbij :wink:
Nou, inderdaad.
En dan zie je maar weer, dat er toch heel veel mensen zijn die daar gevoelig voor zijn en daar dus grof geld voor willen betalen. Ze kopen liever iets waar een 'bekende naam' aan hangt, dan iets van betere kwaliteit en in verhouding een stuk goedkoper.

Ik had hier in het dorp al bij de juweliers gekeken, maar ik zie het hier niet liggen. Misschien dat ik er overheen heb gekeken? Ik wil het nu ook wel eens met eigen ogen zien :roll:
Ik weet niet waar je woont? maar is Assen zit een juwelier die Otazu verkoopt en in Zwolle zit een sieradenwinkel die ook Otazu heeft.

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Bericht door Jewel » di 04 okt 2005 12:05

Ik woon in Krimpen aan den IJssel, dus zo'n beetje aan de andere kant :lol: (bij Rotterdam is dat)

Hoewel ik eigenlijk wel zou verwachten dat ze dat hier zouden verkopen, want het hele dorp hier hangt aan elkaar van mensen die graag 'dik doen' voor de buitenwereld maar ondertussen 's avonds maar 3 erwten op hun bord hebben liggen Very happy :zwijgen: Maar goed, dat is een ander verhaal :wink:

Ik liep vanmorgen weer langs 1 van de juweliers, ben niet binnen geweest, maar in de etalage lag niks. Misschien toch nog eens binnen kijken en vragen!! :lol:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » di 04 okt 2005 12:08

Als je naar rotterdam komt kan je bij de bijenkorf je hart ophalen ;)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Gebruikersavatar
Jolanda Y
Bead Dreamer
Berichten:687
Lid geworden op:za 19 jun 2004 19:51
Locatie:Deinum
Contacteer:

Bericht door Jolanda Y » di 04 okt 2005 14:08

Jewel schreef:mensen die graag 'dik doen' voor de buitenwereld maar ondertussen 's avonds maar 3 erwten op hun bord hebben liggen
lachen1 Sorry, even off topic, maar ik vind dit zo'n mooie opmerking! lachen1

Gebruikersavatar
Eliina
Bead Professional
Berichten:1664
Lid geworden op:di 19 jul 2005 21:54
Locatie:Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door Eliina » di 04 okt 2005 15:22

Jolanda Y schreef:
Jewel schreef:mensen die graag 'dik doen' voor de buitenwereld maar ondertussen 's avonds maar 3 erwten op hun bord hebben liggen
lachen1 Sorry, even off topic, maar ik vind dit zo'n mooie opmerking! lachen1
ook ff off topic; vind ik ook hoor! ik laat juist trots zien dat ik een spijkerbroek heb gekocht voor maar 10 euro!! en het is een hartstikke mooie hoor!! :lol:

xx Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Bericht door Jewel » di 04 okt 2005 15:50

:lol: Ja, maar het is echt zo! En dat is hier heel erg.

Vroeger werkte in de supermarkt en als "de buurvrouw" toevallig ook in de rij bij slagerij stond, moesten "ze" maiskip hebben i.p.v. een gewone soepkip en een paar uur later vond je die maiskip terug in het chipsvak :? Was natuurlijk toch te duur, maar dat wil je niet laten weten t.o. je buurvrouw toch?

En dan hadden ze maar een half pondje half-om-half gehakt nodig en als mijn collega dan vroeg: "is dat niet een beetje weinig voor 4 volwassen personen? Bedoel je geen pond?" Dan werd er gezegd: "Nee, we zijn aan de lijn"
Ja ja.... en thuis werd er natuurlijk een hele rol beschuit door die gehakt gekneed om het toch nog iets te laten lijken en ondertussen maar opscheppen over de 2 nieuwe auto's die ze hebben gekocht :?

Koop gewoon een tweedehands! Hoef je jezelf ook niet uit te hongeren :wink: Maar als ik dat dan zei, was ik jaloers :shock: zon1
Gek zijn ze hier :gek:

Maar ze doen hun best maar. deze 'armoedzaaier' lacht ze allemaal uit :lol:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
N
Bead Producer
Berichten:1110
Lid geworden op:vr 06 feb 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door N » di 04 okt 2005 18:21

Ik heb al heel wat kettingen enzo van Otazu moeten repareren. Die dingen zien er soms niet uit! Sommige mensen hebben ze *denk ik* veel aan, natuurlijk omdat het zo duur is. :wink:
Maar het metaal wordt net zo snel lelijk!
En de steentjes vallen er ook heel vaak uit. :?
Als je soms ziet hoe het in elkaar is gezet, ik zou mezelf ervoor schamen als ik zoiets zou maken en verkopen.
*maar ja, dat is mijn bescheiden mening* :wink:
Groetjes, Nicole.

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Bericht door Jewel » di 04 okt 2005 18:57

Wat ik dan niet begrijp, is dat dan nog steeds verkocht wordt. Ik weet niet wat gemiddeld een ketting kost, maar ik heb bedragen gehoord dat je ergens tussen 200,- en 600,- kwijt bent voor een ketting. Voor dat geld heb je ook iets van edelmetaal wat vrijwel levenslang mooi blijft!?

Of zou men dat dan ook maar op de koop toenemen omdat het van Otazu is?
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
joyas
Bead Professional
Berichten:1628
Lid geworden op:di 19 okt 2004 14:17
Locatie:rotterdam
Contacteer:

Bericht door joyas » di 04 okt 2005 18:59

is het niet zoals met Dolce Luna? Soort lopenende band werk? Dus zoveel kettingen per uur in elkaar draaien? ja zo gaat de kwaliteit natuurlijki achter uit.

groetjes
natasja
eyes are the windows of your soul

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Bericht door Jewel » di 04 okt 2005 19:02

Dat dolce Luna ken ik alleen van naam, maar is dat ook zoiets als otazu?
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
loussie
Bead Discoverer
Berichten:31
Lid geworden op:ma 19 sep 2005 16:20
Locatie:ede

Bericht door loussie » di 04 okt 2005 19:34

Hoi Jewel,
ik werk bij een juwelier, de rede voor ons om geen Otazu te verkopen is,
om dat het geen zilver is, en dus niet te repareren (solderen). Dus als er iets kapot gaat, is het jammer maar helaas. En voor het geld dat je er voor betaald is dat natuurlijk belachelijk.
Verder is de kwaliteit niet super (ook niet de stenen), maar ook het zetwerk van de stenen (dus snel verlies).

Groetjes Loussie

Gesloten