crimp tang

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Marsha1979
Bead Dreamer
Berichten:537
Lid geworden op:do 09 jun 2005 21:22
Locatie:Kudelstaart
crimp tang

Bericht door Marsha1979 » zo 25 sep 2005 11:38

Onderstaande tang heb ik bij Opitec gekocht, het is een knijpkraal tang en hij kost 6,90 maar ik vind het niet handig werken.

http://datal.opitec.de/img/502/504/502504-02-l.jpg

De knijpkralen gaan steeds stuk dus ik gebruik nu een platbektang om mijn knijpkralen dicht te knijpen.

In een ander topic had ik iets gelezen over een tang die bij http://www.goedkoopstekralen.nl word verkocht maar volgens mij is dat ongeveer dezelfde tang als die ik nu heb.

Weet iemand misschien waar ik een goede tang kan kopen om mijn knijpkralen goed mee dicht te knijpen ?
Groetjes Marsha

Don't worry bead happy !

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » zo 25 sep 2005 11:40

Marsha je moet even de handigheid ermee krijgen! maar je kan er echt heel netjes je knijpkralen mee dicht krijgen. Je kan ook gewoon altijd en platbektangetje gebruiken. Gewoon bij de praxis kopen!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Gebruikersavatar
coby
Bead Dreamer
Berichten:611
Lid geworden op:vr 10 dec 2004 19:10
Locatie:den haag
Contacteer:

Bericht door coby » zo 25 sep 2005 12:20

ik wist dat hennie toen een linke had geplaats hoe zo ding werkte
ff gezocht en link gevonden

http://www.wigjig.com/jewelry-tools/WJU ... p/pg02.htm

mss heb je er wat aan
'Mijn verhalen zijn niet bizar, de werkelijkheid is bizar!' "Virginia Andrews"
groetjes coby

Gebruikersavatar
Serena
Bead Fanatic
Berichten:1874
Lid geworden op:ma 13 sep 2004 11:15
Locatie:Houten / College Station (Texas, USA)
Contacteer:

Bericht door Serena » zo 25 sep 2005 16:55

en anders kan je ook nog op mijn site onder technieken => slotje afwerken kijken voor gebruik van de crimptang! :idea:
Afbeelding *SHABBY**

Gebruikersavatar
Helena
Bead Believer
Berichten:209
Lid geworden op:ma 31 jan 2005 18:44

Bericht door Helena » zo 25 sep 2005 17:03

Gebruik je wel de juiste maat knijpkralen? Er zijn verschillende maten tangen voor diverse groottes knijpkralen, en als je niet de juiste maat gebruikt dan kun je idd de knijpkralen stukknijpen.
Het zou ook kunnen dat je een slechte kwaliteit knijpkraaltjes te pakken hebt...
Groetjes,
Helena

Gebruikersavatar
Serena
Bead Fanatic
Berichten:1874
Lid geworden op:ma 13 sep 2004 11:15
Locatie:Houten / College Station (Texas, USA)
Contacteer:

Bericht door Serena » zo 25 sep 2005 17:06

ja daar zeg je me wat helena, heb je een micro-crimper of een
normale crimper? in de mini kunnen alleen kleine knijpkraaltjes en
in de grote kunnen die hele kleine weer niet..
Afbeelding *SHABBY**

Marsha1979
Bead Dreamer
Berichten:537
Lid geworden op:do 09 jun 2005 21:22
Locatie:Kudelstaart

Bericht door Marsha1979 » zo 25 sep 2005 20:29

Volgens mij heb ik een gewone knijp kraal tang en ik heb knijpkraaltjes van 2 mm (van Creadream). Waarschijnlijk ligt het dus aan mijn tangetje die is te groot voor mijn knijpkraaltjes of mijn knijpkraaltjes te klein voor mijn tang :roll:
Iemand enig idee waar ik een micro crimper kan kopen in Nederland ?
Groetjes Marsha

Don't worry bead happy !

Gebruikersavatar
Madelief
Bead Chatter
Berichten:3625
Lid geworden op:do 27 mei 2004 12:26
Locatie:Mechelen - België

Bericht door Madelief » ma 26 sep 2005 09:04

Het vraagt inderdaad wat oefening hoor, ik kneep in het begin mijn knijpkralen ook stuk :( Ik dacht al dat ik een miskoop had gedaan!! Maar je moet eens een zwevende ketting maken, dan oefen je veel :lol: Het is de truc om net niet te hard te knijpen en ook niet te zacht... En ik doe dat gewoon met 2 mm knijpkralen met de gewone crimper.

m@rlies

Bericht door m@rlies » ma 26 sep 2005 09:13

Ik heb ook 2mm knijpkralen en hoef helemaal niet voorzichtig te knijpen, ik druk ze gewoon loeihard dicht en er is bij mij nog nooit een kapot gegaan :D

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » ma 26 sep 2005 12:02

Hohioi,

Ook ik heb de tang van de opitec besteld.. en toen ik keek naar de inhammetjes waar de knijpkralen in moesten vallen en in dicht moesten vouwen.. die zaten helemaal niet goed!!!
dus ik gemaild.. en kreeg een nieuwe toegestuurd zat weer nite goed toen kreeg ik mijn geld terug..

Ik weet niet of ze nu nog dat soort verkopen of nu een ander merk hebben genomen..

maar ik zou gewoon even met opitec mailen ze zijn altijd erg vriendelijk en makkelijk.

GRoetjes!

Marsha1979
Bead Dreamer
Berichten:537
Lid geworden op:do 09 jun 2005 21:22
Locatie:Kudelstaart

Bericht door Marsha1979 » vr 30 sep 2005 10:02

eelkehas schreef:Hohioi,

Ook ik heb de tang van de opitec besteld.. en toen ik keek naar de inhammetjes waar de knijpkralen in moesten vallen en in dicht moesten vouwen.. die zaten helemaal niet goed!!!
dus ik gemaild.. en kreeg een nieuwe toegestuurd zat weer nite goed toen kreeg ik mijn geld terug..

Ik weet niet of ze nu nog dat soort verkopen of nu een ander merk hebben genomen..

maar ik zou gewoon even met opitec mailen ze zijn altijd erg vriendelijk en makkelijk.

GRoetjes!
ik heb de tang al een paar maanden in huis, zouden ze dan ook nog geld terug geven ?!

Vind het eigenlijk wel zonde want het was toch 6,90.

Weet iemand misschien waar je een goede tang voor knijpkralen kan kopen ?! Bij goedkoopstekralen.nl heb ik er ook eentje gezien maar die vind ik wel erg op die van Opitec lijken. Die tang kost 12,95 geloof ik ....
Groetjes Marsha

Don't worry bead happy !

Gebruikersavatar
irisje
Bead Believer
Berichten:258
Lid geworden op:di 16 aug 2005 15:22
Locatie:Aalter - Belgie

Bericht door irisje » vr 30 sep 2005 10:38

ik heb zo een micro crimper, maar heb er 39.40 euro voor gegeven, en nog zit ik te sukkelen, meestel eindig ik gewoon met mijn platbektang....
het zal wel aan mijn handigheid liggen zeker??? :oops: :oops:

Gebruikersavatar
Madelief
Bead Chatter
Berichten:3625
Lid geworden op:do 27 mei 2004 12:26
Locatie:Mechelen - België

Bericht door Madelief » vr 30 sep 2005 11:45


ik heb de tang al een paar maanden in huis, zouden ze dan ook nog geld terug geven ?!

Vind het eigenlijk wel zonde want het was toch 6,90.

Weet iemand misschien waar je een goede tang voor knijpkralen kan kopen ?! Bij goedkoopstekralen.nl heb ik er ook eentje gezien maar die vind ik wel erg op die van Opitec lijken. Die tang kost 12,95 geloof ik ....
Ik heb ze van goedkoopste kralen en ze werkt prima! :wink: Had er ook schrik van in 't begin maar oefening baart kunst :wink:

Marsha1979
Bead Dreamer
Berichten:537
Lid geworden op:do 09 jun 2005 21:22
Locatie:Kudelstaart

Bericht door Marsha1979 » za 01 okt 2005 16:27

Bedankt Madelief voor je reactie :wink: denk dat ik de tang van goedkoopste kralen dan ook maar ga bestellen.

Uiteindelijk toch maar besloten om een e-mail te sturen naar Opitec, eerst kreeg ik de reactie dat ze nog nooit iemand hadden gehoord over problemen met de knijpkraaltang.
Toen ik vertelde dat ik iemand ken die ook problemen heeft gehad met deze tang werd mij meteen aangeboden dat ik de tang retour kan sturen en dat ik dan een creditnota ontvang :shock:
Dus hij gaat mooi retour naar Opitec ...
Groetjes Marsha

Don't worry bead happy !

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » za 01 okt 2005 16:57

HOihoi,

Goedzo!!!! hij was dan niet duur maar iets wat niet werkt daar heb je niets aan! Want ik heb gewoon al die tangen (kreeg 2 keer een nieuwe) in de prullenbak mogen gooien ;-) dus blijkbaar zijn ze echt heel goedkoop anders wouden ze ze wel terug en dan mee naar de leverancier lijkt mij.

Groetjes!

Gesloten